Småkjekset Skrevet 14. desember 2016 Forfatter #321 Skrevet 14. desember 2016 Er sykemeldt til nyttår nå. Jobben er ikke begeistret for det, for skulle egentlig jobbe julehelgen. Har gått rundt med dårlig samvittighet, men jeg må tenke på meg selv og babyen. Håper at jeg snart får julestemning. Har fått unnagjort en god del julegaver, men er glad for at de som gjenstår kommer på postkontoret Planen for morgendagen er å ordne de siste julekortene og kose meg ned strikking Har en lue og et pannebånd jeg må ha ferdig til fredag, og så har jeg begynt på et Bella-teppe til lillesøster
Mumsy Skrevet 14. desember 2016 #322 Skrevet 14. desember 2016 For en utrolig herlig måte å dele nyheten om graviditeten Kjedelig at du føler det sånn med jobben, men selvfølgelig aller viktigst at du tar hensyn til deg selv og babyen. Prøv og slipp den dårlige samvittigheten, for den skal du virkelig ikke ha! Kos deg heller med førjulstiden Kanskje enklere sagt en gjort.
Småkjekset Skrevet 14. desember 2016 Forfatter #323 Skrevet 14. desember 2016 Det er ingen som hadde takket meg på jobb om jeg slet meg gjennom dagene der, og så ikke ha mulighet å fungere hjemme etterpå. Og i helsevesenet hvor det ofte er mangel på bemanning er det ikke like lett å få tilrettelagt alt heller. Så når legen ikke var i tvil om at det var det rette nå så får jeg tro han
tr.heimspia83 Skrevet 15. desember 2016 #324 Skrevet 15. desember 2016 Bra at du fikk sykemelding i grunn. Du og de små kommer i første rekke Nå får kanskje kroppen mere ro og hvile og du kan føle deg tilnærmet "normal-med-litt-plager" kontra å være helt "kake"
Gjest Nori Skrevet 15. desember 2016 #325 Skrevet 15. desember 2016 Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben. Legen har vurdert at du trenger sykemelding og da er det ikke mer å si om den saken.
Småkjekset Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #327 Skrevet 15. desember 2016 9 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Bra at du fikk sykemelding i grunn. Du og de små kommer i første rekke Nå får kanskje kroppen mere ro og hvile og du kan føle deg tilnærmet "normal-med-litt-plager" kontra å være helt "kake" Det er det jeg også tenker, at jeg kan klare meg gjennom hverdagen med litt plager og smerter enn konstant vondt. Jeg tar det med ro når E er i barnehagen slik at jeg kan bruke tiden vi har sammen best mulig 7 timer siden, Nori skrev: Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben. Legen har vurdert at du trenger sykemelding og da er det ikke mer å si om den saken. Det hadde aldri passet jobben at jeg kom med sykemelding, enten det er nå i julen eller ellers i året. Så jeg må bare ta det som det kommer, og ta det dag for dag og håpe at jeg ikke får mer plager 7 timer siden, Beccy87 skrev: Tommel opp for sykemelding! Kjenner at jeg er veldig glad for å ha det
Småkjekset Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #328 Skrevet 15. desember 2016 I morges kjente jeg de første svake sparkene på utsiden av magen E prøvde å kjenne også, men da sluttet lillesøster å sparke Gleder meg til jeg kjenner dem mer og mer
Småkjekset Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #329 Skrevet 20. desember 2016 Dagene flyr avgårde! Bare fire dager igjennom julaften! Mens E er i barnehagen pakker jeg inn gaver til den store gullmedalje, og må begynne å få dem levert ut. Det vil si, kjøre dem til mamma og pappa og så ordner de levering videre I dag er det julelunsj på jobb. Er spent på om det kommer noen kommentarer fra sjefen om jeg ikke virker "syk" nok for han. Smertene i bekkenet har vært lokalisert på en side, men nå er det begynt fremme i symfysen på ene siden også Har henvisning til fysio, men det hjelper ikke når det ikke er ledig time før om 4-5 måneder
tr.heimspia83 Skrevet 20. desember 2016 #330 Skrevet 20. desember 2016 34 minutter siden, Småkjekset skrev: Har henvisning til fysio, men det hjelper ikke når det ikke er ledig time før om 4-5 måneder Så kjedelig å høre at du har fått mere problemer med bekkenet. Jeg slet med bekkenløsning med jr og fikk noen gode tips i allefall På henvisningen din, står det bare "bekkenløsning" eller "bekkenløsning med problemer med gangen"? Dersom det står at du sliter med å gå i tillegg så dekkes ALL fysio av staten t.o.m 6 mnd etter fødsel. Dersom det kun står bekkensmerter så må du betale egenandel for hver behandlingstime du er på..... Få eventuelt legen din til å lage en ny en med dekning på
tr.heimspia83 Skrevet 20. desember 2016 #331 Skrevet 20. desember 2016 Du har også krav på fysio innen en viss tid (tror det er max 3 uker), men spørs om det er forskjellig på hvor man bor. Lønner seg for deg å sjekke det ut, for du kan "slå igjennom" med at du har krav på det, likevel om de sier at det er lang ventetid. Det er ingen god nok unnskyldning. I tillegg kan du få handicap-bevis på parkeringsplass hos fysio Siden du har gang-problemer/vondt. Du får handicap bevis for et bestemt område (f.eks butikk1, butikk2, fysio1 og fysio2) til terminen. Så da skal man slippe å gå lengre enn absolutt nødvendig når man sliter. Få lånt deg noen krykker på hjelpemiddelsentralen. Dette trenger du ingen henvisning for og det er gratis. Kan låne i 3 mnd av gangen. Lønner seg for deg å bruke dem, likevel om du føler deg "for frisk" for krykker.... Da avlaster du bekkenet og får litt mindre vondt. Du skal ikke støvsuge eller gjøre noen "gyngende" bevegelser. Det eskalerer hvordan ligamentene i bekkenet strekkes. Bekkenbunnsøvelser er flotte greier. Knip og knip
Småkjekset Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #332 Skrevet 21. desember 2016 På 20.12.2016 den 10.36, tr.heimspia83 skrev: Så kjedelig å høre at du har fått mere problemer med bekkenet. Jeg slet med bekkenløsning med jr og fikk noen gode tips i allefall På henvisningen din, står det bare "bekkenløsning" eller "bekkenløsning med problemer med gangen"? Dersom det står at du sliter med å gå i tillegg så dekkes ALL fysio av staten t.o.m 6 mnd etter fødsel. Dersom det kun står bekkensmerter så må du betale egenandel for hver behandlingstime du er på..... Få eventuelt legen din til å lage en ny en med dekning på På 20.12.2016 den 10.40, tr.heimspia83 skrev: Du har også krav på fysio innen en viss tid (tror det er max 3 uker), men spørs om det er forskjellig på hvor man bor. Lønner seg for deg å sjekke det ut, for du kan "slå igjennom" med at du har krav på det, likevel om de sier at det er lang ventetid. Det er ingen god nok unnskyldning. I tillegg kan du få handicap-bevis på parkeringsplass hos fysio Siden du har gang-problemer/vondt. Du får handicap bevis for et bestemt område (f.eks butikk1, butikk2, fysio1 og fysio2) til terminen. Så da skal man slippe å gå lengre enn absolutt nødvendig når man sliter. Få lånt deg noen krykker på hjelpemiddelsentralen. Dette trenger du ingen henvisning for og det er gratis. Kan låne i 3 mnd av gangen. Lønner seg for deg å bruke dem, likevel om du føler deg "for frisk" for krykker.... Da avlaster du bekkenet og får litt mindre vondt. Du skal ikke støvsuge eller gjøre noen "gyngende" bevegelser. Det eskalerer hvordan ligamentene i bekkenet strekkes. Bekkenbunnsøvelser er flotte greier. Knip og knip Takk for mange gode tips Det står kun bekkenløsning på henvisningen, men skal nok innom legekontoret igjen i romjulen så får høre om jeg evt kan få en slik at jeg kan få dekket noe Har ikke hørt noe om at jeg kan ha krav på hjelp innen tre uker her, så å bite i det aure eple og holde ut om det ikke dukker opp avbestillinger. Vi fikk oss robotstøvsuger tidligere i høst, og alt annet som må tas er oppgaven til mannen. Bytte på senger og vask av bad er blitt hans oppgave også, ikke til hans store glede
Gjest Nori Skrevet 21. desember 2016 #333 Skrevet 21. desember 2016 Ikke bra at bekkenet ditt krangler. Blir jo så veldig hemmet av å ikke kunne gå og bevege seg som normalt. Enda godt du har en du kan delegere husarbeid til. Håper dere får en strålende julefeiring!
Småkjekset Skrevet 24. desember 2016 Forfatter #334 Skrevet 24. desember 2016 På 21.12.2016 den 20.39, Nori skrev: Ikke bra at bekkenet ditt krangler. Blir jo så veldig hemmet av å ikke kunne gå og bevege seg som normalt. Enda godt du har en du kan delegere husarbeid til. Håper dere får en strålende julefeiring! Vondten tar seg opp ut over ettermiddag og kveld, så får jeg gjort mest mulig tidlig på dagen fungerer jeg noenlunde. Men når klokken bikker 14 kommer det mer og mer Så da har jeg en god unnskyldning til å ikke springe rundt etter E i ettemiddag/kveld 😊 Håper dere får en fantastisk julefeiring
Småkjekset Skrevet 24. desember 2016 Forfatter #335 Skrevet 24. desember 2016 Da var endelig julaften her! E har vært så tålmodig hun bare kan, men det var ikke lett å finne søvnen i går Idet klokken bikket 06.30 hoppet hun ut av sengen, og dagen var igang. Den årlige julestrømpen med godterier og ny julepynt stod klar, og jeg har aldri sett en jente som er så fornøyd med å få julepynt Nå har vi en sløv morgen, før vi pakker i bilen og kjører til mine foreldre. Skal feire med dem og E sine oldeforeldre, og så blir det til svigers i morgen. Gleder meg sånn til pinnekjøtt og Lerum julebrus Ønsker alle som måtte finne veien innom en riktig god jul!
LilleMy1989 Skrevet 26. desember 2016 #338 Skrevet 26. desember 2016 På Tuesday, December 20, 2016 den 10.36, tr.heimspia83 skrev: Så kjedelig å høre at du har fått mere problemer med bekkenet. Jeg slet med bekkenløsning med jr og fikk noen gode tips i allefall På henvisningen din, står det bare "bekkenløsning" eller "bekkenløsning med problemer med gangen"? Dersom det står at du sliter med å gå i tillegg så dekkes ALL fysio av staten t.o.m 6 mnd etter fødsel. Dersom det kun står bekkensmerter så må du betale egenandel for hver behandlingstime du er på..... Få eventuelt legen din til å lage en ny en med dekning på Jeg fikk henvisning med den formuleringen men fikk bare latter fra fysio når jeg nevnte det. Hvis det skal dekkes så må man være så plaget at man sitter i rullestol og de hadde hun bare møtt 3 av iløpet av 20 år.... Skal sies at disse tok betalt for kopier, håndklær til behandling osv osv slik at sluttsummen ble like mye som hos privat selv med bare egenandel. Prislisten bestod av to a4 ark... Nevner det fordi jeg lurer på om det faktisk stemmer at man SKAL ha det dekt eller om det bare er et rykte. ..? Bekken problemer er noe dritt @Småkjekset! Håper, håper at det ikke blir verre God romjul!
tr.heimspia83 Skrevet 26. desember 2016 #339 Skrevet 26. desember 2016 1 time siden, LilleMy1989 skrev: Jeg fikk henvisning med den formuleringen men fikk bare latter fra fysio når jeg nevnte det. Hvis det skal dekkes så må man være så plaget at man sitter i rullestol og de hadde hun bare møtt 3 av iløpet av 20 år.... Skal sies at disse tok betalt for kopier, håndklær til behandling osv osv slik at sluttsummen ble like mye som hos privat selv med bare egenandel. Prislisten bestod av to a4 ark... Nevner det fordi jeg lurer på om det faktisk stemmer at man SKAL ha det dekt eller om det bare er et rykte. ..? Bekken problemer er noe dritt @Småkjekset! Håper, håper at det ikke blir verre God romjul! Her hvor jeg bor stemmer det at man SKAL ha dekket med formulering av at man har gangvansker Sier det kun fordi jeg fikk først henvisning uten noen gangvansker-fornulering, og etter hvert som bekkenløsningen min forverret seg så presiserte 2 forskjellige fysioterapauter at jeg burde få en ny henvisning med den formuleringen. Jeg gikk 2-3 dager i uken til fysio og det blir ganske kostbart....
Småkjekset Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #340 Skrevet 21. januar 2017 Oi sann, her var det lenge siden jeg hadde skrevet noe Leser i andre sine dagbøker, men glemmer bort min egen Skal komme med en ukesoppdatering senere, for nå er jeg 24 uker på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå