Nautika Skrevet 21. januar 2017 #341 Skrevet 21. januar 2017 24 uker er en milepæl altså! Gleder meg til å lese oppdatering
Småkjekset Skrevet 23. januar 2017 Forfatter #345 Skrevet 23. januar 2017 Neon dager senere enn planlagt, men her kommer oppdateringen! Termin: 15.05 På vei: 24+2 Igjen til termin: 112 dager igjen Kjønn: Det er en liten lillesøster som skjuler seg i magen Navn er ikke endelig bestemt, men håper vi klarer å lande på et snart! Neste kontroll: Var hos lege i dag, så neste kontroll blir hos lege om 4 uker. Siden jeg er Rh negativ får jeg nok svar senere i uken/neste uke om frøkna er positiv eller negativ, slik at jeg vet om jeg skal ha sprøyte neste gang jeg kommer til legen også. Liv i magen: Kjenner bevegelser hver dag, men er ikke et fast tidspunkt hvor hun er våken. I helgen ble jeg litt bekymret da jeg ikke hadde kjent noe særlig på ettermiddag/kvelden, så da tok hun igjen i de tidlige morgrntimer. Vektøkning: 1 kg mindre enn det jeg var før jeg ble gravid. Har ikke vært plaget av oppkast, men brekninger og laber matlyst har gjort sitt. Men nå begynner endelig matlysten å komme når det gjelder enkelte matvarer så det er et fremskritt. Plager: Bekkenet er den største synderen, men søvn er heller ikke min beste venn. Har siden nyttår gått til fysio to ganger i uken, så nå prøver jeg en uke uten behandling for å se hvordan jeg er. Fungerer ikke i jobb da sjefen har vanskelig for å tilrettelegge (er vel lysten på å tilrettelegge som mangler mest), så har vært sykemeldt siden slutten av november og ihvertfall ut februar kår. Så skal nok litt til for at jeg kommer igjen i jobb før jeg går ut i permisjon. Cravings: Ingen vedvarende,mwn er veldig glad i Cevita appelsiner, Fox og Superchips med paprikasmak. Søvn: Noen netter sover jeg greit og er kun våken 3 ganger for å gå på do, mens i helgen var jeg våken fra halv tre til over 5! Er veldig glad jeg kan hente meg inn mens E er i barnehagen. Humør: Stortsett greit. Har jeg hatt en dårlig natt er det lett for at jeg blir fort sint og irritert men klarer for det meste å holde det i sjakk. Utålmodig: Ikke enda, men gleder meg veldig til lillesøster kommer! Innkjøp: Har litt klær i små størrelser, vognbag til vogna som får plass i min bil, newborn sete til Tripp Trapp stol, vippestol. Har også brukt greit med penger på garn Barnerom: Sover hos oss, og får ikke eget rom før vi har bygget hus og flyttet inn der. Storesøster flyttet på eget rom rett før hun var 1 år, så blir gjerne likt denne gangen. Sykehusbagen: Ikke i mine tanker, men mannen er veldig klar på at den skal være ferdig i god tid i tilfelle det går like fort som sist. Da har jeg ikke tid å finne frem de siste tingene før vi må dra. Tanker om fødselen: Spent på om det går like fort som sist, eller om jeg rekker inn på KK og kan prøve smertestillende. Andre forberedelser: Gleder oss bare virkelig alle sammen! Vi skal bygge hus i år og grunnarbeidet er akkurat begynt på tomten! Så det er mye tid som går med til ønsker og planer for huset, så det gjør at ventetiden går mye fortere!
Marimba Skrevet 23. januar 2017 #346 Skrevet 23. januar 2017 Så koselig med oppdatering fra deg Kjedelig med sjef som ikke liker tilrettelegging, så håper du får dagene til å gå med sykemelding. Men det virker som alt er bra med den lille da, og det er jo bra
Beccy87 Skrevet 23. januar 2017 #347 Skrevet 23. januar 2017 Slitsomt med søvnmangel og vanskelig bekken da! Bra du får hentet deg inn igjen i løpet av barnehagedagen, er ikke bare bare å være gravid med barn fra før.. Og så spennende med nytt hus, når er det planlagt flytting?
Småkjekset Skrevet 23. januar 2017 Forfatter #348 Skrevet 23. januar 2017 5 timer siden, Marimba skrev: Så koselig med oppdatering fra deg Kjedelig med sjef som ikke liker tilrettelegging, så håper du får dagene til å gå med sykemelding. Men det virker som alt er bra med den lille da, og det er jo bra Blir ganske oppgitt over sjefen, men etter anbefaling av andre jeg jobber med og lege/jordmor må jeg legge vekk dårlig samvittighet for å ikke være på jobb for det er ingen takk å få om jeg sliter meg helt ut og ikke fungerer etter barnehagen. E har endelig en mamma med mer energi og som vet hva jeg kan og bør holde meg unna for å ikke trigge mer vondter enn nødvendig. Dagene flyr egentlig avgårde, så sånn sett koser jeg meg. Har gått til fysio to ganger i uken, men siden jeg skulle prøve uten får jeg prøce å finne på andre ting den tiden. Er mye jeg skulle ha strikket før lillesøster kommer, så har nok å ta meg til
Småkjekset Skrevet 23. januar 2017 Forfatter #349 Skrevet 23. januar 2017 2 timer siden, Beccy87 skrev: Slitsomt med søvnmangel og vanskelig bekken da! Bra du får hentet deg inn igjen i løpet av barnehagedagen, er ikke bare bare å være gravid med barn fra før.. Og så spennende med nytt hus, når er det planlagt flytting? Det er heldigvis ikke hver natt som er like slitsom, så jeg får hentet meg greit inn i mellom. Er verre om det er flere netter etter hverandre og dager hvor vi har planer Vi håper de kan begynne med grunnmur i april/mai, så jeg håper at vi kan komme i hus før jul en gang. Har mye flott familie rundt oss som vil hjelpe oss mediet de kan for at vi skal få komme inn fortest mulig
Gjest Nori Skrevet 24. januar 2017 #350 Skrevet 24. januar 2017 Oppdatering! Jeg slet veldig med søvnen forrige svangerskap. Sov maks 4 timer i døgnet og holdt på å bli gal. Har heldigvis sluppet unna det denne gangen. Ellers er det bare å ignorere dumme sjefer. Det er i hvert fall ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for. Artig med husbygging!
Småkjekset Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #351 Skrevet 3. februar 2017 I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen så E har vært hjemme med meg. Veldig greit når hun våkner rett før åtte og lurer på om hun kan ha nettbrettet på soverommet slik at hun kan kose seg med film. Det betydde i dag at jeg fikk slumre videre i nesten to timer, og det trengs når mannen har smittet meg med forkjølelse Han begynte for to uker siden, og var sykemeldt forrige uke. Gikk på jobb igjen på mandag, og tirsdag kveld begynte han igjen. Og da fikk jeg det også! Som om ikke sovingen var vanskelig nok fra før, så hjelper det ikke med et sagbruk ved siden av meg! Så den som har rømt til den dårlige sofaen vår flere ganger de siste ukene er meg Fant ut at jeg måtte finne på noe med E i dag, for hadde vi skulle vært hjemme hele dagen hadde jeg blitt tussete. Mannen kommer ikke hjem før i natt en gang heller, så trengte en stueforandring før det blir isolasjon til i morgen Så jeg og E har vært på ene kjøpesenteret 30 min unna og kost oss Funky frozen yoghurt, garn på Søstrene Grene og topp, kjole og ammebh fra HM hjelper på humøret. Og E var strålende fornøyd med at pappaen rotet vekk gymskoene hennes etter idrettsskolen i går, så da ble det turkise joggesko på henne og en leke fra Doc McStuffins Nå har jeg lagt på sofaen 30 minutter før neste post på programmet vårt - kinotid her hjemme! Så da er det frie med film, smågodt og popcorn
Beccy87 Skrevet 3. februar 2017 #352 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, Småkjekset skrev: I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen så E har vært hjemme med meg. Veldig greit når hun våkner rett før åtte og lurer på om hun kan ha nettbrettet på soverommet slik at hun kan kose seg med film. Det betydde i dag at jeg fikk slumre videre i nesten to timer, og det trengs når mannen har smittet meg med forkjølelse Han begynte for to uker siden, og var sykemeldt forrige uke. Gikk på jobb igjen på mandag, og tirsdag kveld begynte han igjen. Og da fikk jeg det også! Som om ikke sovingen var vanskelig nok fra før, så hjelper det ikke med et sagbruk ved siden av meg! Så den som har rømt til den dårlige sofaen vår flere ganger de siste ukene er meg Jeg GLEDER meg sånn til vi også kommer dit! Når kan jeg forvente at de synes det er greit? E er 4år er hun ikke? Og god bedring til deg.
Marimba Skrevet 3. februar 2017 #353 Skrevet 3. februar 2017 Trass i forkjølelse så hørtes det ut som en veldig fin planleggingsdag Kos dere med hjemmekino!
sitronkake Skrevet 3. februar 2017 #354 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: Jeg GLEDER meg sånn til vi også kommer dit! Når kan jeg forvente at de synes det er greit? E er 4år er hun ikke? Og god bedring til deg. Mini er 2 1/2 og klarer fint å slå i hjel en time med nettbrettet alene, og det har han vel "klart" i et halvt års tid kanskje? Kanskje ikke den tingen man roper høyest om, men pyttpytt. Noen flaws skal man vel ha som forelder Høres ut som dere har hatt en koselig planleggingsdag, @Småkjekset Er det noe spesielt du har i tankene med garnet du kjøpte? Så kjedelig at du også har blitt forkjølet. I feel your pain! God bedring, håper helgen blir bra!
Småkjekset Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #355 Skrevet 3. februar 2017 3 timer siden, Beccy87 skrev: Jeg GLEDER meg sånn til vi også kommer dit! Når kan jeg forvente at de synes det er greit? E er 4år er hun ikke? Og god bedring til deg. Hun har vel egentlig eid det ene nettbrett vi har hatt siden hun var rundt 3, og blir 5 i april Veldig deilig er det ihvertfall Takk 3 timer siden, Marimba skrev: Trass i forkjølelse så hørtes det ut som en veldig fin planleggingsdag Kos dere med hjemmekino! Det ble en veldig koselig dag, og vi rakk 3 filmer før leggetid! Er veldig lei disse Barbie-filmene, men glad for at det ble Karsten og Petra også
Småkjekset Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #356 Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, sitronkake skrev: Mini er 2 1/2 og klarer fint å slå i hjel en time med nettbrettet alene, og det har han vel "klart" i et halvt års tid kanskje? Kanskje ikke den tingen man roper høyest om, men pyttpytt. Noen flaws skal man vel ha som forelder Høres ut som dere har hatt en koselig planleggingsdag, @Småkjekset Er det noe spesielt du har i tankene med garnet du kjøpte? Så kjedelig at du også har blitt forkjølet. I feel your pain! God bedring, håper helgen blir bra! E har sett lenge på nettbrett for at vi skal få hvile litt lwnger om morgenen, men er det siste halvåret han synes det er greit å slappe av i egen seng mens hun koser seg med serier og filmer Jeg skal etterhvert hekle Mikkel Rev bamser til jentene, slik at de kan ha den med på ferie i sommer. For da blir det overnatting i Abra Havn og Hakkebakkeskogen Og jammen meg ble det ikke klikket hjem noen nøster nå i kveld også, til Bella-teppe og Bella-kjole til babyen
Småkjekset Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #357 Skrevet 3. februar 2017 Mannen er på ølbrygging hos en kompis i kveld, så når E endelig hadde sovnet og jeg hadde hatt en veldig koselig telefon med niesen min som har termin to uker før meg satt jeg meg ned foran PCen for å jakte på babyutstyr. Drømmer om rosa Bilstol denne gangen, og siden dette blir sistemann satser jeg på at mannen ikke er vond å be når det gjelder å være enig Vi må også ha oss en Stokke Tripp Trapp stol til henne, samt seng og Stellebord som vi kjøper på IKEA. Leter også etter babygym og lekegrind, men lurer på om jeg skal være økonomisk og kjøpe det brukt. Tenker også å investere i en brystpumpe slik at den er i hus når vi kommer hjem, for sist måtte mannen pappa ut og kjøpe for meg I så fall blir det elektrisk denne gangen, for manuell var skikkelig dritt (kjedelig). Nå er det hekling og noen episoder med The Blacklist før det blir kvelden på meg
Småkjekset Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #358 Skrevet 6. februar 2017 Helgen er over, og den fikk ikke den avslutningen h jeg hadde sett for meg. Jeg og E begynte litt før helgen med forkjølelse, og på dagen lørdag hadde jeg feber. Den gikk over ut over ettermiddagen/kvelden, og da var det E sin tur. Hun sov i sengen med meg og jeg fikk sjekket henne jevnlig i løpet av natten, for paracet skulle hun absolutt ikke ha. Hun våknet i fin form i går, sett bort fra sår hals og vi trodde da at det gjerne var over med feber. Men når kvelden kom igjen var feberen der også. Mannen dro på kino med en kompis siden E sovnet greit, så da var det bare for meg å sjekke henne jevnlig. Kom ned på soverommet en time etter han var sovnet og fant henne sittende i sengen, helt stiv med et tomt blikk. Fikk ikke kontakt med henne, men fikk hjulpet henne med legge seg ned. Da begynte hun med kramper, og pga stigende feber ringte jeg legevakten. Fikk ikke kontakt med henne, så fikk beskjed om å komme inn. Fikk først kontakt med E rett dør vi var kommet ut i bilen, ca 25 minutter siden jeg fant henne i sengen. Vel inne på legevakten kom svigers for å holde oss med selskap, og mannen hadde kjørt hjem før han oppdaget meldingen om at vi var på legevakten. Typisk E er at hun kvikner til når hun kommer på legevakten/har nye leker tilgjengelig, og dette var ikke forskjellig i går. Men etter 5 minutter kom hun krypende på fanget mitt for å kose Vel inne hos legen og etter undersøkelser konkluderte han med at det var feberkramper, og at det var bra vi kom inn. Det er vanlig blant unger opp til 5 års alder, men siden dette var første gangen to måneder før hun blir fem er det greit å være obs. Skulle hun få feberkramper flere ganger skal vi ta kontakt for å få det registrert, for etter tre tilfeller skal man legges inn for å gjennomføre EEG. Vi fikk spørsmål om vi ville dra innom barneklinikken i natt, men da var det helst for å berolige foreldrene enn å gjøre noe ift feberkramper. Så da valgte vi heller å dra hjem. E sovnet raskt etter vi kom hjem, og har hatt en god natt. Våknet uten feber nå, så får se om den dukker opp igjeb i løpet av ettermiddagen/kvelden.
Leviora Skrevet 6. februar 2017 #359 Skrevet 6. februar 2017 Uff, stakkar E! Det er så fælt når barna blir så dårlige. Godt dere kom inn på legevakten og fikk litt informasjon angående krampene. Håper hun blir fort frisk!
Småkjekset Skrevet 6. februar 2017 Forfatter #360 Skrevet 6. februar 2017 14 minutter siden, Leviora skrev: Uff, stakkar E! Det er så fælt når barna blir så dårlige. Godt dere kom inn på legevakten og fikk litt informasjon angående krampene. Håper hun blir fort frisk! Hun har ikke hatt noe lignende før, så man får en støkk når det er ens eget barn som får det! Der jeg jobbet før var det ei jente på 6 år som hadde ganske heftig epilepsi, så det var heldigvis ikke like med E i går. Mannen har et mer avslappet forhold til å sjekke til E når hun er syk, jeg sjekker hver halvtime - tre kvarter, så tror han har lært at det greit å sjekke henne jevnlig når hun har feber fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå