Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, Marimba skrev:

Henger meg med på den @Småkjekset! Jeg venter også på oppdatering fra @Weebs:P

Og forøvrig tipper jeg gutt :babygutt: 

Fører inn tippingen! :)

9 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg tipper gutt :babygutt: 

Så spennende med nytt hus forresten. Er det ferdighus eller har dere tegnet selv? 

Tipping notert!  

Det er et ferdighus, men vi har gjort enkelte endringer slik at det passer oss enda bedre :) Hellandshornet fra Vestlands Hus. 

29 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Tipper gutt jeg og :biggrin:

Den er grei :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg tipper også gutt 😁

Fører det opp! 

Gutt har virkelig tatt ledelsen! Blir veldig spennende om flertallet har rett :jepp:

Skrevet
2 timer siden, Småkjekset skrev:

Tipping notert!  

Det er et ferdighus, men vi har gjort enkelte endringer slik at det passer oss enda bedre :) Hellandshornet fra Vestlands Hus.

Det så fint ut :jepp: Så deilig med et helt nytt hus, har skikkelig lyst til å bygge selv jeg også. Må flytte litt mer usentralt for å få det til bare, for tomteprisene er helt avskrekkende her vi bor nå :P Men vi trives jo så godt! First world problems :ler: 

Skrevet

Jeg vil også tippe gutt! 
Merker du noen andre store likheter eller forskjeller mellom dette og det forrige svangerskapet? :)  

Skrevet
5 minutter siden, sitronkake skrev:

Det så fint ut :jepp: Så deilig med et helt nytt hus, har skikkelig lyst til å bygge selv jeg også. Må flytte litt mer usentralt for å få det til bare, for tomteprisene er helt avskrekkende her vi bor nå :P Men vi trives jo så godt! First world problems :ler: 

Er veldig glad i huset, så blir spennende når vi får kommet skikkelig i gang og vi ser at det går på frem. Litt ekstra spenning hverdagen blir det ihvertfall,  siden vi håper å komme i gang i april/mai. Akkurat rundt termin med andre ord :ler:

2 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg vil også tippe gutt! 
Merker du noen andre store likheter eller forskjeller mellom dette og det forrige svangerskapet? :)  

Skal notere tippingen din :jepp:

Føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt nå, kun bekkenet som plager meg om jeg har vært aktiv og hatt lite tid til pauser. Sist var det ingen tvil da jeg kastet opp mye! Matlysten er ikke på topp, men gi meg bakt potet, raspeball eller spaghetti fra Rema1000 og jeg spiser som jeg aldri har sett mat før! Sist var det tomatsuppe 4-5 ganger i uken :fnise: Jeg hadde også et høyere inntak av godteri og slikt sist, men nå er jeg egentlig litt lei før jeg begynner å spise. 

E er sikker på at det er jente, men har de siste dagene for sikkerhetsskyld begynt å si at gutter ikke er det verste som finnes :fnise:

Skrevet

Jeg tipper jente. Og huset var dritfint! Deilig med så god plass og tydelige soner i stua. Vår stue er stor men ganske kvadratisk så får ikke utnyttet den helt. For å kunne ha tv-kroken der vi ville kunne vi bl.a bare ha en 3-seter og en stol. Kan ikke flytte på verandadører når det er tomannsbolig dessverre...

Skrevet
39 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg tipper jente. Og huset var dritfint! Deilig med så god plass og tydelige soner i stua. Vår stue er stor men ganske kvadratisk så får ikke utnyttet den helt. For å kunne ha tv-kroken der vi ville kunne vi bl.a bare ha en 3-seter og en stol. Kan ikke flytte på verandadører når det er tomannsbolig dessverre...

Det at det var så tydelige soner i stuen varen av tingene som gjorde meg sikker på at det var huset for oss. Tv-kroken er så langt vekke fra kjøkkenet, så det er ikke noe problem at noen kan se på tv mens andre hardt stille og rolig på kjøkkenet feks. 

Fører opp tipping :tommel:

Skrevet

Må jo følge med deg også! :) Moro at vi er ganske likt i løypa.  

Jeg vil også tippe og siden de fleste ser ut til å tro gutt, så går jeg for jente. :danse:

Skrevet

Halloooo, er det tipping på gang? Har jeg tippet? Hvis ikke så tipper jeg i hvert fall jente! Nå må jeg lese meg opp litt her :fnise:

Skrevet
På 20.11.2016 den 18.11, Nori skrev:

Må jo følge med deg også! :) Moro at vi er ganske likt i løypa.  

Jeg vil også tippe og siden de fleste ser ut til å tro gutt, så går jeg for jente. :danse:

Skal føre opp jente på deg :jepp:

12 timer siden, Weebs skrev:

Halloooo, er det tipping på gang? Har jeg tippet? Hvis ikke så tipper jeg i hvert fall jente! Nå må jeg lese meg opp litt her :fnise:

Er mye å lese seg opp på etter fødsel ;) Noterer tipping! 

Skrevet

Sliter virkelig med bekkenet :( I går var det svømming med E, før vi dro innom en julemesse. Da begynte bekkenet å krangle, så er glad mamma bodde 5 min unna. Dro hjem dit og slappet av litt før det bar hjem til sofaen vår. Mannen måtte ta seg av legging, for sliter virkelig med trapper. Håpte at en god natt søvn skulle hjelpe, og det så lovende ut. Fikk fortalt det til sjefen og nevnte at bekkenet kranglet litt, men at det hadde gått greit så langt. Rett før jeg skulle gå begynte det å verke på høyre side, og det har Ikke gitt seg enda! 

Svigers hentet E i barnehagen og inviterte oss på middag. Lå halvveis som et slakt på sofaen der. Når vi skulle dra ville ikke E være med, så ble overnatting på henne. Glad for å slippe x turer opp og ned trappen i kveld. 

Håper at det roer seg, men vet ikke hvor lenge jeg skal gi deg før jeg kontakter lege for råd. Er det antydning til helning på bakken sliter jeg med å komme meg frem, så blir spennende på jobb fremover. Gleder meg ikke til å gå på evt glatte! :redd:

Skrevet

Å fydda :( nå husker jeg ikke om du har skrevet om det tidligere, men slet du med bekkenet forrige svangerskap og? 

Pass på deg selv og at du ikke sliter deg ut hvertfall! 

Skrevet

Æsj, bekkenplager er virkelig noe dritt! Har hatt noen kvelder her også hvor mannen nesten har måttet bært meg til sengs. Vurderer faktisk å låne krykkene mamma har liggende i tilfelle det skjer igjen. Er fryktelig spent på hvordan det skal gå når det begynner å bli tungt :plystre:  Kiropraktoren min har gitt meg kjeft for de gangene jeg ikke har sovet med pute mellom beina (glemmer det når jeg ikke har vondt), så det er visst superviktig!

Skrevet
30 minutter siden, Marimba skrev:

Å fydda :( nå husker jeg ikke om du har skrevet om det tidligere, men slet du med bekkenet forrige svangerskap og? 

Pass på deg selv og at du ikke sliter deg ut hvertfall! 

Forrige svangerskap hadde jeg nesten ikke noe plager før litt låsninger de siste ukene om jeg satt for lenge i en stilling. 

Prøver å ta hensyn til meg selv så godt jeg kan :jepp:

12 minutter siden, Leviora skrev:

Æsj, bekkenplager er virkelig noe dritt! Har hatt noen kvelder her også hvor mannen nesten har måttet bært meg til sengs. Vurderer faktisk å låne krykkene mamma har liggende i tilfelle det skjer igjen. Er fryktelig spent på hvordan det skal gå når det begynner å bli tungt :plystre:  Kiropraktoren min har gitt meg kjeft for de gangene jeg ikke har sovet med pute mellom beina (glemmer det når jeg ikke har vondt), så det er visst superviktig!

Er uendelig glad for bbhugme puten jeg kjøpte for noen uker siden, så nettene pleier å gå bra :jepp: Utrolig irriterende at dette skal plage meg sånn når svangerskapet frem til nå har gått som en drøm.

Jeg er spent på hvordan det går når jeg har senvakt senere i uken, for smertene har økt betraktelig fra 14-14.30 tiden. Kan ikke legge meg ned og slappe av om det hadde vært nødvendig. Har tidligvakt i morgen også, så får komme meg gjennom den dagen først! 

Skrevet

Det bekkenet ditt hørtes skikkelig dritt ut, synes du burde komme deg til legen så fort som mulig! :opplyser:

Skrevet

Dagen i dag gikk greit på jobb :jepp: Kun 6 timer og fire oppdrag, så gikk relativt fort. Litt tungt det første stellet, men vi var to så det hjalp godt. Har lagt på sofaen for det meste etter vi kom hjem. Klarte å snike meg en tur i dusjen, men påkledning var ikke noe greit :fnise:

I morgen skal jeg ha senvakt, så blir en rolig formiddag så lenge jeg får E i barnehagen ;)

Jeg fant ut at jeg må prøve en semvakt og se hvordan det går med bekkenet. Håper jeg får en rolig rute, uten altfor mye trakking selv om det er nok for mye å by om. Men da kan jeg ihvertfall gi beskjed til sjef/lege om det går eller ikke. 

Skrevet

Så kjedelig at bekkenet krangler.. Lykke til på jobb i kveld, bra du skal gi beskjed til sjef/lege hvordan det går:)

Skrevet

Jeg kom meg gjennom senvakten på onsdag, men det var takket være at jeg gjorde absolutt ingenting hele formiddagen frem til jeg skulle gå! Kjente det godt i bekkenet etterhvert som det nærmet seg ferdig vakt, så var veldig godt å legge seg! I går var det tidligvakt, og jeg gikk på vask hele dagen. Ikke å anbefale! Verket noe voldsomt på vei hjem fra jobb, og da var det rett innom barnehagen for å hente E, spise rask middag og så rett på idrettskole. STRESS! Hun storkoste seg, og kunne ikke takke meg nok for at jeg hadde fulgt henne :hjerte: Men jeg kunne gjerne tenkt meg et sted å sitte, for å stå rett opp og ned i en kjølig gymsal er ikke det beste jeg har gjort.

Våknet i dag og var stiv og støl over alt, og vanligvis har bekkenet vært greit om morgenen men ikke i dag. Fikk komme til hos legen min, og gikk ut derfra med sykemelding. Håper at to uker i ro kan hjelpe, og at en uke med gradert gjør overgangen til vanlig jobb igjen går bra. Hvis ikke måtte jeg ikke bekymre meg for å ta kontakt med han igjen, for jeg må ta vare på meg selv. Det hjelper ikke om jeg fungerer på jobb, men idet jeg kommer inn dørene hjemme ligger jeg i fosterstilling på sofaen frem til jeg skal legge meg :sukk:

Skrevet

Høres fornuftig ut med sykemelding, det er viktig å ta signalene til kroppen på alvor. :kose:

Skrevet

Så bra med den sykemeldingen! Slapp nå godt av med god samvtittighet de neste to ukene, det er en ordre fra Marimba ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...