OnFire Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Poster denne i singelkategorien siden dette er hun kollegaen som jeg har skrevet om tidligere, som jeg har vært litt interessert i. Hun var ikke på jobb i forrige uke, og i dag fant jeg ut at hun har fått seg ny jobb (som forsåvidt er forenlig med å beholde den deltidsjobben hvor vi er kolleger, men spørs om hun gidder å beholde deltidsjobben når hun har fått seg en ordentlig jobb). Jeg har vist litt interesse på Facebook. Likt, kommentert og sendt noen få meldinger, men enten er hun ikke interessert eller så skjønner hun ikke at jeg er det. Mistenker at det er det første, og kanskje synes hun at det er litt ubehagelig. Jeg har ikke vært veldig direkte eller mast på henne, men gjort nok til at det burde være lett å se at jeg liker henne. Men hvis vi ikke skal jobbe sammen, så vil vi mest sannsynlig ikke ha kontakt fremover. Hun kommer ikke til å skrive til meg, vi kommer ikke til å møtes irl... Hun liker det jeg poster (som er fint lite), men det er egentlig alt. Så jeg tenker egentlig at jeg bare kan slette henne og si meg ferdig med henne. Trenger ikke å få henne opp på Facebook, trenger ikke å se at hun etter hvert treffer en annen osv. Hun som ville at vi skulle vi bli venner på Facebook, rett før jul, og da mistenkte jeg at det bare var for å ha mange venner, mange som liker/kommenterer det hun legger ut osv. Og jeg gidder ikke det, hvis det skal være all kontakt vi har. Innspill? 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Kan du ikke bare endre innstillingene slik at du ikke ser hennes oppdateringer? Hvis det fortsatt er en sannsynlighet for at dere vil treffe på hverandre i deltidsjobben,synes jeg det vil virke underlig og bittert,dersom du sletter henne. Anonymkode: 19675...f06 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Les gjennom tråden din en gang til og der finner du svaret ditt på hvorfor hun ikke er interessert i deg😉 Lykke til! Anonymkode: c6cdf...b39 4
OnFire Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les gjennom tråden din en gang til og der finner du svaret ditt på hvorfor hun ikke er interessert i deg😉 Lykke til! Anonymkode: c6cdf...b39 Null sammenheng der. Men jeg tror jeg lar det gå 1 mnd eller noe, og så kan jeg slette henne. 1
Hattivatti Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Det er vel bare til å slette det. Tviler på at hun vil ta det så tungt. Det er jo bare facebook.... 4
OnFire Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2016 8 minutter siden, The Silence skrev: Det er vel bare til å slette det. Tviler på at hun vil ta det så tungt. Det er jo bare facebook.... Nei, det er jo ikke noe tap for henne. Jeg bare lurte på hva folk tenker om dette.
Hattivatti Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, OnFire skrev: Nei, det er jo ikke noe tap for henne. Jeg bare lurte på hva folk tenker om dette. Jeg tenker at du overtenker. 6
OnFire Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2016 3 minutter siden, The Silence skrev: Jeg tenker at du overtenker. Det gjør jeg alltid, og har vært inne på det i en av mine tråder angående denne dama. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Bare slett henne om du vil. Anonymkode: f2942...59a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Jeg tenker at det er teit å slette henne. Da vil hun jo tro du er fornærmet. Hun har vel bare vært vennlig mot deg. Jeg ville aldri slettet en ekskollega etter så kort tid. Men jeg kan skjønne at du ikke ønsker å få hennes oppdateringer. Da bare velger du å ikke følge henne lenger. Og for ikke å få beskjed om hun skal på arrangement, så legger du henne i kategorien bekjente. Anonymkode: 785ca...c57 3
OnFire Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er teit å slette henne. Da vil hun jo tro du er fornærmet. Hun har vel bare vært vennlig mot deg. Jeg ville aldri slettet en ekskollega etter så kort tid. Men jeg kan skjønne at du ikke ønsker å få hennes oppdateringer. Da bare velger du å ikke følge henne lenger. Og for ikke å få beskjed om hun skal på arrangement, så legger du henne i kategorien bekjente. Anonymkode: 785ca...c57 Kanskje det mest voksne å gjøre. Da får jeg i hvert fall ikke opp det hun poster, og kommer ikke til å kommentere eller like noe. Jeg skjønner bare ikke hvorfor hun mente at vi skal være Facebook-venner.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 6 minutter siden, OnFire skrev: Jeg skjønner bare ikke hvorfor hun mente at vi skal være Facebook-venner. Hvorfor ikke? Det er da ikke uvanlig at man blir fb-venner med kollegaer, og også tidligere kollegaer. Det er som oftest bare vennskapelig. Anonymkode: 785ca...c57 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Hjelpe meg, du er jo verre enn alle oss damer tilsammen! Starte en egen tråd på KG for å få meninger på om du skal slette en på jobben som kanskje skal slutte i TILFELLE hun treffer en ny. Hvis du er så intens i virkeligheten så er det ikke rart hun har trukket seg unna. Anonymkode: 82416...1b8 4
Sandie Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Det er da ikke uvanlig at man blir fb-venner med kollegaer, og også tidligere kollegaer. Det er som oftest bare vennskapelig. Anonymkode: 785ca...c57 Det samme tenker jeg.Hvis en mannlig kollega legger meg til på facebook tenker jeg ikke noe annet enn at det bare er vennskapelig.
OnFire Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #17 Skrevet 24. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Det er da ikke uvanlig at man blir fb-venner med kollegaer, og også tidligere kollegaer. Det er som oftest bare vennskapelig. Anonymkode: 785ca...c57 Jeg tenker at enten er man allerede venner, eller så vil man bli bedre kjent. Ser ikke ut som at det er noen av de to grunnene i dette tilfellet.
OnFire Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #18 Skrevet 24. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpe meg, du er jo verre enn alle oss damer tilsammen! Starte en egen tråd på KG for å få meninger på om du skal slette en på jobben som kanskje skal slutte i TILFELLE hun treffer en ny. Hvis du er så intens i virkeligheten så er det ikke rart hun har trukket seg unna. Anonymkode: 82416...1b8 Jeg er ikke intens. Jeg burde nok antagelig vært litt mer intens, og ikke så laidback som jeg er. Folk må virkelig lære seg at det man tenker og det man skriver på et forum ikke trenger å ha noen som helst sammenheng med hvordan man fremstår irl. 1
Gjest PseudonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 44 minutter siden, OnFire skrev: Så jeg tenker egentlig at jeg bare kan slette henne og si meg ferdig med henne. Trenger ikke å få henne opp på Facebook, trenger ikke å se at hun etter hvert treffer en annen osv. Hun som ville at vi skulle vi bli venner på Facebook, rett før jul, og da mistenkte jeg at det bare var for å ha mange venner, mange som liker/kommenterer det hun legger ut osv. Og jeg gidder ikke det, hvis det skal være all kontakt vi har. Innspill? Når dere fremover ikke kommer til å ha noe mer face-to-face kontakt, så synes jeg det er helt greit jeg. Er det ei du er betatt/forelsket i men som viser null interesse tilbake så kan det være kjipt å hele tiden bli minnet om henne hver gang man logger på facebook. Enten i form av profilbildet hennes i chat-vinduet, at hun liker dine innlegg, eller skrekk og gru, dating/kjæreste-bilder. Du har også mulighet til å bevare henne som facebook-venn men samtidig sette en form for "ignore mode" på henne hvis du ønsker dette. Da vil hun se alt du gjør, men du vil ikke se noe hun gjør eller poster med mindre hun kontakter deg direkte (noe det høres ut som hun uansett ikke kommer til å gjøre). F.eks. hvis du ser for deg at dere faktisk kan gjenoppta kontakt på et vennskaplig plan når følelsene du har akkurat nå får kjølnet seg. Da er det rett og slett å sette un-follow på hennes newsfeed, og i chatte-vinduet så har du en innstilling som gjør at hun aldri vil dukke opp i chatten.
Sandie Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 5 minutter siden, OnFire skrev: Jeg tenker at enten er man allerede venner, eller så vil man bli bedre kjent. Ser ikke ut som at det er noen av de to grunnene i dette tilfellet. Trenger ikke ligge noe dypere mening bak,annet enn at dere er kollegaer.Det er jo også en fordel å ha kollegaene på vennelisten hvis man skal ha fellles arrangemanger,gi beskjeder osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå