AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Viss jeg skal klage på et vedtak som er gjort av poltiet (jeg har fått et brev) i brevet står det at en klage må sendes til ******* poltidistrikt, men det fulgte ikke med noen "klageskjema" eller noe... jeg har aldri klaget på noe før, kan noen hjelpe meg hvordan jeg skal sende klage? må man hente "klageskjema" fra et eller annet sted eller skriver man bare på et vanlig ark f.eks? Anonymkode: 106c7...461
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Ville ringt og spurt, men regner med at det holder å følge det som står i forvaltningsloven: § 32.(klagens adressat, form og innhold). Erklæring om klage skal: a) fremsettes for det forvaltningsorgan som har truffet vedtaket; dersom muntlig klage er tillatt, skal erklæringen settes opp skriftlig av vedkommende forvaltningsorgan; b) være undertegnet av klageren eller hans fullmektig eller være autentisert som fastsatt i forskrift, eller i medhold av forskrift, jf. § 15 a; c) nevne det vedtak som det klages over, og om påkrevet gi opplysninger til bedømmelse av klagerett og av om klagefrist er overholdt; d) nevne den endring som ønskes i det vedtak det klages over. Erklæringene bør også nevne de grunner klagen støtter seg til. Inneholder en erklæring om klage feil eller mangler, setter forvaltningsorganet en kort frist for rettelse eller utfylling. Anonymkode: 2910f...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå