Gå til innhold

Hvor ofte bytter du mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som noen har sin "hele livet", mens andre bytter flere ganger i året.

Og hvorfor bytter du så ofte eller sjeldent som du gjør?

Anonymkode: dd948...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som noen har sin "hele livet", mens andre bytter flere ganger i året.

Og hvorfor bytter du så ofte eller sjeldent som du gjør?

Jeg bytter når den enten går istykker, eller det kommer vesentlig ny teknologi jeg vil ha. Eksempelvis, min første mobil kunne brukes kun til ringing og sms. Tror den kunne lagre hele 10 sms. På den neste kunne jeg bruke wap til å sjekke nyheter. Den tredje kunne spille musikk og ta bilder. Neste var smarttelefon. Jeg bytter ikke bare for å ha en nyere modell, så det må komme noe ekstra før jeg bytter igjen.

Anonymkode: 04397...531

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Har hatt iPhone de siste 6 årene og jeg bytter den bare når det er nødvendig. Merklig nok så har alle jeg har hatt blitt bytta ut for samme ting :P

4S knuste jeg skjermen på og fikk bytta den billig hos et sted som ikke brukte skikkelig deler så hele skjermen fikk et slags gulskjær over seg som jeg ikke taklet å se på.

5'ern knuste jeg også skjermen på og fikk bytta den på et mer ordentlig sted som gjorde at den ble så god som ny, men etter typ 1 år så mistet jeg den i gulvet igjen uten at skjermen knuste men det virket som at den nye skjermen liksom løsnet litt etter det og plutselig så gikk hele skjermen i svart og man måtte presse på skjermen for liksom å få satt den "på plass" og det gadd jeg heller ikke mer av.

6'ern har jeg hatt snaart 2 år nå uten så mye som en sprekk i skjermen. Krysser fingrene for at den får leve et langt og fullverdig liv i motsetning til de jeg tidligere har hatt.

Skrevet

Bytter hvert 3-4 år. 
Første mobilen fikk jeg som 10 åring (en "lukk igjen" mobiltelefon uten internett, spill, osv), andre mobil fikk jeg som 13 åring (en xperia), som 15 åring fikk jeg iphone5 og den har jeg hatt i 3 år og planlegger å ha til den blir ødelagt. 

Anonymkode: 19f4d...381

Skrevet

Bytter kun når den forrige mobilen er ødelagt, eller om jeg vinner en telefon i en konkurranse (noe som har skjedd to ganger). 

Gjest Stringfellow1
Skrevet

jeg har faktisk brukt en gammel Sony Ericsson i nærmere 10 år nå.

jeg er ikke interessert i å betale flere tusen kroner for splitter nye mobil telefoner ett par ganger i året..

Skrevet

Jeg har min 4. mobil, og det er kanskje 13 -14 år siden jeg fikk min første. Det vil si jeg har den gjennomsnittlig i 3,5 år. Den jeg har nå, er nesten fire år gammel. Begynner å bli litt treig og med redusert batterikapasitet, men den funker fremdeles.....

Skrevet

Varierer. Den ene hadde jeg i 3 år før den ikke kunne brukes uten å være i laderen hele tiden. Den etter der hadde jeg i 3-4 måneder fordi jeg kjøpte den billig og det var bare en midlertidig mobil. Og den forrige hadde jeg i ett år før jeg gikk lei og kjøpte den jeg har nå. 

Anonymkode: 1ad21...413

Skrevet

Bytter når den blir ødelagt. Hadde en mobil i årevis. Venninnene mine "mobbet" meg litt for den, men jeg bryr meg ikke. Er ikke opptatt av å ha ny tlf, så jeg kjøper kun ny når den blir ødelagt. Er andre ting jeg heller vil bruke penger på. Synes det er idioti å kjøpe ny IPhone hver gang de lanserer en ny modell.

Skrevet

Bytter mobil når den jeg har er øddelagt, eller "henger" i en tynn tråd ved å være utslitt. Nå har jeg en iPhone 5s, før det hadde jeg iPhone 4s, den var ikke spesielt øddelagt, men jeg trengte mer plass, i tillegg til å være noe utslitt. Før der igjen hadde jeg iPhone 4 som var så øddelagt at den ikke kunne brukes. 

Nå tenker jeg å vente til hvertfall iPhone 7, eller 7s kommer ut, om ikke den jeg har nå streiker. 

Skrevet

Har hatt mine i 3 år. 2 stk.

Skrevet

Ca hvert andre år, jobben dekker kostnaden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har hatt min iPhone 4 siden julen 2011. Før det er jeg usikker på når jeg byttet ut de forskjellige mobilene, men har hatt tre ikke-smarttelefoner før denne + en Xperia.

Anonymkode: 2b1ed...bf3

Skrevet

I snitt en gang i året, og jeg bytter når det er nødvendig. Jeg bruker mobil ekstremt mye ifm jobb og studier, og tukler mye med innmaten. Så enten knuses de (skjedd to ganger), eller så blir de utbrukte med batteri. Jeg trenger god skjerm og rask mobil, og kan ikke ha mobiler som er eldre enn to år, da blir de for utdaterte ift bruken min.

Anonymkode: a9839...81d

Skrevet

Får ny hvert år av jobben. Har iphone 6 plus nå og får 6s plus nå i april. 

Skrevet

Har stort sett en mobil i 3år. Bytter ikke mobil før jeg absolutt må, selv om det ofte frister før.

Skrevet

Jeg bytter når mobilen takker for seg. Har derfor de siste 15 årene hatt seks mobiler, de siste årene har mobilene i gjennomsnitt holdt i litt over to år før de begynner å bli slitne. 

Anonymkode: 1d5c5...87d

Skrevet
6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Får ny hvert år av jobben. Har iphone 6 plus nå og får 6s plus nå i april. 

15 minutter siden, Yvonne skrev:

Ca hvert andre år, jobben dekker kostnaden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Dere som får mobil på jobben, bruker dere den til privat også? Eller bruker dere privat tlf på jobb? Blir det ikke mange henvendelser på fritiden?

Skrevet

Bytter når det er behov for det. Aldri knust eller ødelagt en telefon, men opplever ofte at etter en stund så begynner telefonen å bli treg, den får noen hickups som er irriterende og generellt når den blir slik at jeg får lyst til å slenge den i veggen titt og ofte. Det har blitt ca 1 gang i året/annenhvert år.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg bytter mobil når den jeg har slutter å virke. Og de mobilene jeg har hat har som regel vart i 5-6 år. 

Og kjøpe ny mobil når man har en som virker er for meg idiotisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...