AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Har begynt å date litt igjen etter å ha blitt singel. Som regel menn rundt 40 år. Men jeg føler meg som en slags attraksjon eller som et bytte, som må nedlegges for alt her i verden. Har sagt klart i fra at jeg ikke er ute etter et rent seksuelt forhold, men det virker nesten som det trigger sexjegeren i mannen. Når de til og med blir sure fordi de ikke får sex, så kan de ta seg en bolle. Det er i hvert fall ingen tvil om at de kun søker sex, selv om de er greie i første omgang og gir inntrykk av å ville bli kjent med meg som person. Men det er jo bare et skalkeskjul. Bryr ikke menn seg om menneskelige relasjoner mer? Hva skjedde? Anonymkode: fe2a1...a90 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Kvinnefrigjøringen og nedbryting av kjernefamilien. Når det er horder på horder av kvinner som devaluerer seg selv til sexobjekter, og samtidig gjør det verre for menn å være i forhold, så er det færre menn som er villige å forplikte seg for sex. Dynamikken endrer seg 30+, menn blir smartere og får mer makt når det kommer til relasjoner med kvinner. Kvinners makt over menn rent utseendemessig er ikke like stor som før. Kort fortalt har dere selv som gruppe stått for disse endringene. Håper det smaker godt. Anonymkode: 88228...762 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnefrigjøringen og nedbryting av kjernefamilien. Når det er horder på horder av kvinner som devaluerer seg selv til sexobjekter, og samtidig gjør det verre for menn å være i forhold, så er det færre menn som er villige å forplikte seg for sex. Dynamikken endrer seg 30+, menn blir smartere og får mer makt når det kommer til relasjoner med kvinner. Kvinners makt over menn rent utseendemessig er ikke like stor som før. Kort fortalt har dere selv som gruppe stått for disse endringene. Håper det smaker godt. Anonymkode: 88228...762 For noe vås. Så det er damers feil at menn lettere kan få uforpliktende sex? Det har ingen ting med at menn heller velger uforpliktende enn forpliktelser? Stakkars dagens menn som får den ene musa etter den andre slengt i tryne Anonymkode: fe2a1...a90 16
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å date litt igjen etter å ha blitt singel. Som regel menn rundt 40 år. Men jeg føler meg som en slags attraksjon eller som et bytte, som må nedlegges for alt her i verden. Har sagt klart i fra at jeg ikke er ute etter et rent seksuelt forhold, men det virker nesten som det trigger sexjegeren i mannen. Når de til og med blir sure fordi de ikke får sex, så kan de ta seg en bolle. Det er i hvert fall ingen tvil om at de kun søker sex, selv om de er greie i første omgang og gir inntrykk av å ville bli kjent med meg som person. Men det er jo bare et skalkeskjul. Bryr ikke menn seg om menneskelige relasjoner mer? Hva skjedde? Anonymkode: fe2a1...a90 Tror du har truffet feil menn. Tror du må være mer selektiv før du sier ja til noen. Hvor treffer du menn? Anonymkode: df532...71f 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnefrigjøringen og nedbryting av kjernefamilien. Når det er horder på horder av kvinner som devaluerer seg selv til sexobjekter, og samtidig gjør det verre for menn å være i forhold, så er det færre menn som er villige å forplikte seg for sex. Dynamikken endrer seg 30+, menn blir smartere og får mer makt når det kommer til relasjoner med kvinner. Kvinners makt over menn rent utseendemessig er ikke like stor som før. Kort fortalt har dere selv som gruppe stått for disse endringene. Håper det smaker godt. Anonymkode: 88228...762 Du må jo være en av de som hun har datet. Hjelpe meg så bitter det går an å bli. Hvis du tror at det er bare kvinner som forfaller utseendemessig så kan jeg fortelle deg at det finnes nok av sirumpede menn med ølmage i førti-årene som tror de ser ut som George Clooney og prøver seg desperat på jenter som er like gamle som deres egne døtre. Anonymkode: df532...71f 21
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe vås. Så det er damers feil at menn lettere kan få uforpliktende sex? Det har ingen ting med at menn heller velger uforpliktende enn forpliktelser? Stakkars dagens menn som får den ene musa etter den andre slengt i tryne Anonymkode: fe2a1...a90 Nei men når dere devaluerer musa så er det få som gidder å kjøpe den for full pris. Skjønner? Hvorfor skal en fyr gå inn i forhold/samboerskap/giftemål med en kvinne, når han får det han vil fra henne uten å måtte investere så mye i det? Fordi du er så spesiell? Så unik? Så fantastisk som person? Hvis han er en mann som allerede har barn så trenger han deg ikke for noe annet enn sex og å dele på oppgaver i hverdagen. Gode samtaler? Det kan man ha med kompiser. Diskutere følelser? Det kan man gjøre med psykologen. Menn som bruker kvinner for sex trenger dem ikke for noe annet, det er det jeg skal frem til. Anonymkode: 88228...762 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men når dere devaluerer musa så er det få som gidder å kjøpe den for full pris. Skjønner? Hvorfor skal en fyr gå inn i forhold/samboerskap/giftemål med en kvinne, når han får det han vil fra henne uten å måtte investere så mye i det? Fordi du er så spesiell? Så unik? Så fantastisk som person? Hvis han er en mann som allerede har barn så trenger han deg ikke for noe annet enn sex og å dele på oppgaver i hverdagen. Gode samtaler? Det kan man ha med kompiser. Diskutere følelser? Det kan man gjøre med psykologen. Menn som bruker kvinner for sex trenger dem ikke for noe annet, det er det jeg skal frem til. Anonymkode: 88228...762 Så det er vår feil at menn ikke tar noe ansvar? At menn faktisk gir menneskelige relasjoner på båten og fremmer kynisme? Skal love deg at jeg er mer verdt enn et høl Og den mannen som får meg, er heldig. Anonymkode: fe2a1...a90 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det er vår feil at menn ikke tar noe ansvar? At menn faktisk gir menneskelige relasjoner på båten og fremmer kynisme? Skal love deg at jeg er mer verdt enn et høl Og den mannen som får meg, er heldig. Anonymkode: fe2a1...a90 Menn trenger ikke ta ansvar for deg. De skylder deg ingenting. Det blir litt som at menn tror de har krav på sex. Nei, de har ikke krav på sex, og du har ikke krav på et forhold. Hvis det er du som ønsker en relasjon så må du selv sette inn en jobb for å få det til å fungere. Hvis mannen ikke ser på det som vits å relatere seg til deg, så er det deg og det du bringer til bordet som er grunnen. Det er godt mulig du er verdt mer enn et høl, men det er ikke sikkert mannen ser det eller bryr seg om det du tror er verdifullt. Anonymkode: 88228...762
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er vår feil at menn ikke tar noe ansvar? At menn faktisk gir menneskelige relasjoner på båten og fremmer kynisme? Skal love deg at jeg er mer verdt enn et høl Og den mannen som får meg, er heldig. Anonymkode: fe2a1...a90 Ja, du er verdt det! Ha det i bakhodet hele tiden mens du dater for noen menn kan komme med rare kommentarer eller andre teite ting. Anonymkode: df532...71f 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo være en av de som hun har datet. Hjelpe meg så bitter det går an å bli. Hvis du tror at det er bare kvinner som forfaller utseendemessig så kan jeg fortelle deg at det finnes nok av sirumpede menn med ølmage i førti-årene som tror de ser ut som George Clooney og prøver seg desperat på jenter som er like gamle som deres egne døtre. Anonymkode: df532...71f Jeg har ikke sagt noe om at menn ikke forfaller de også. De mennene som ikke forfaller har da enda mer makt over kvinner som vil ha kjekke menn. De kan rett og slett gjøre som de vil. Når de da i tillegg har mulighet til å oppsøke yngre damer og mottar god respons, hvorfor skal de velge den eldre? Forventer ikke at du forstår det jeg prøver å si, men jeg legger alikevel ut noen tanker. Anonymkode: 88228...762 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt noe om at menn ikke forfaller de også. De mennene som ikke forfaller har da enda mer makt over kvinner som vil ha kjekke menn. De kan rett og slett gjøre som de vil. Når de da i tillegg har mulighet til å oppsøke yngre damer og mottar god respons, hvorfor skal de velge den eldre? Forventer ikke at du forstår det jeg prøver å si, men jeg legger alikevel ut noen tanker. Anonymkode: 88228...762 Tror jeg må slutte å henge på KG. Kjenner jeg blir oppgitt og nesten litt bitter selv. Anonymkode: df532...71f 11
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn trenger ikke ta ansvar for deg. De skylder deg ingenting. Det blir litt som at menn tror de har krav på sex. Nei, de har ikke krav på sex, og du har ikke krav på et forhold. Hvis det er du som ønsker en relasjon så må du selv sette inn en jobb for å få det til å fungere. Hvis mannen ikke ser på det som vits å relatere seg til deg, så er det deg og det du bringer til bordet som er grunnen. Det er godt mulig du er verdt mer enn et høl, men det er ikke sikkert mannen ser det eller bryr seg om det du tror er verdifullt. Anonymkode: 88228...762 Og logikken din er at menn kan bruke damer som de vil fordi de har lyst? At menn rett og slett ikke eier samvittighet eller respekt for andre enn seg selv? At de faktisk er kyniske og kalde? Sjarmerende. Anonymkode: fe2a1...a90 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg må slutte å henge på KG. Kjenner jeg blir oppgitt og nesten litt bitter selv. Anonymkode: df532...71f Menneskelig natur er deprimerende og rå. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og logikken din er at menn kan bruke damer som de vil fordi de har lyst? At menn rett og slett ikke eier samvittighet eller respekt for andre enn seg selv? At de faktisk er kyniske og kalde? Sjarmerende. Anonymkode: fe2a1...a90 Jeg sier at menn handler i egeninteresse. Mennesker er egoistiske, slik er det. En mann kan sitte og veie opp fordeler og ulemper, tenke mer logisk på det som en business, mens kvinner kanskje lar seg rive med av følelser. Det er kvinners oppgave å ikke la seg bruke. Hvis du blir brukt gnag på gang, så er det din egen skyld at du ikke ser det komme. Det har ingenting med samvittighet å gjøre. Jeg er personlig imot bruk og kast mentaliteten. Har foreldre som har vært gift i 30+ år, og er selv en monogam og seriøs fyr. Men det betyr ikke at jeg ikke kan dele meninger på hvorfor enkelte menn tenker som de gjør. Og ja, jeg vet det finnes menn der ute som ikke tenker slik. Det gjelder å finne disse. Finne de mennene som verdsetter deg uansett hva du gjør og forer egoet ditt. Men fakta er at et forhold koster mye i form av tid, penger, energi. Før man investerer så mye for en dame, så ser man på om det er verdt det og hva man får ut av det. Kort fortalt så tar disse mennene som kun bruker kvinner itl sex snarveien. Anonymkode: 88228...762 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Menneskelig natur er deprimerende og rå. Jeg sier at menn handler i egeninteresse. Mennesker er egoistiske, slik er det. En mann kan sitte og veie opp fordeler og ulemper, tenke mer logisk på det som en business, mens kvinner kanskje lar seg rive med av følelser. Min erfaring er at det er kun kvinner som ser på det som en business. Anonymkode: 951d2...56c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at det er kun kvinner som ser på det som en business. Anonymkode: 951d2...56c Hva slags business er det i et forhold om jeg tør spørre? Hva tjener jeg på dette? Ingen ting av materielle goder i hvert fall. Ikke det jeg søker heller. Jeg ønsker meg en mann å dele nærhet med. Og trygghet. Anonymkode: fe2a1...a90 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Jeg opprettet en tråd om dette for en måneds tid siden. Har samme problemet med at de mennene jeg dater gir seg ut for å være ute etter noe seriøst, men så prøver de å få meg til sengs etter ett eller to møter. Av en eller annen grunn er det flere som mener at det er vår feil at vi kun treffer på menn som bare vil ha sex, men jeg har fortsatt ikke skjønt hvordan man kan utvikle evnen til å se inn i fremtiden og vite hva som skal skje/hvordan han egentlig er. Fikk beskjed om å ikke gå etter de kjekkeste, men jeg har ingen planer om å begynne å date menn jeg ikke finner fysisk attraktive, hvordan i all verden skal det gå i lengden? De jeg har møtt/datet er fra 35-40, jeg er 27, men jeg begynner å innbille meg at jeg muligens må vurdere gutter mer på min alder, da disse mennene i slutten av tredveåra som er single og barnløse muligens er det av en grunn Anonymkode: 11116...aef 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opprettet en tråd om dette for en måneds tid siden. Har samme problemet med at de mennene jeg dater gir seg ut for å være ute etter noe seriøst, men så prøver de å få meg til sengs etter ett eller to møter. Av en eller annen grunn er det flere som mener at det er vår feil at vi kun treffer på menn som bare vil ha sex, men jeg har fortsatt ikke skjønt hvordan man kan utvikle evnen til å se inn i fremtiden og vite hva som skal skje/hvordan han egentlig er. Fikk beskjed om å ikke gå etter de kjekkeste, men jeg har ingen planer om å begynne å date menn jeg ikke finner fysisk attraktive, hvordan i all verden skal det gå i lengden? De jeg har møtt/datet er fra 35-40, jeg er 27, men jeg begynner å innbille meg at jeg muligens må vurdere gutter mer på min alder, da disse mennene i slutten av tredveåra som er single og barnløse muligens er det av en grunn Anonymkode: 11116...aef Akkurat. Det er også umulig å skille klinten fra hveten her. Til og med mindre pene menn vil kun ha sex. De bare jobber hardere med sjarm. Tror faktisk menn i 20-åra er de tryggeste. De vil jo faktisk ha et forhold og unger og sånt. Anonymkode: fe2a1...a90 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å date litt igjen etter å ha blitt singel. Som regel menn rundt 40 år. Men jeg føler meg som en slags attraksjon eller som et bytte, som må nedlegges for alt her i verden. Har sagt klart i fra at jeg ikke er ute etter et rent seksuelt forhold, men det virker nesten som det trigger sexjegeren i mannen. Når de til og med blir sure fordi de ikke får sex, så kan de ta seg en bolle. Det er i hvert fall ingen tvil om at de kun søker sex, selv om de er greie i første omgang og gir inntrykk av å ville bli kjent med meg som person. Men det er jo bare et skalkeskjul. Bryr ikke menn seg om menneskelige relasjoner mer? Hva skjedde? Anonymkode: fe2a1...a90 Er det virkelig så vanskelig å vite hva de du dater med ønsker? Anonymkode: 930ef...436
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så vanskelig å vite hva de du dater med ønsker? Anonymkode: 930ef...436 Ja når de lyver deg rett opp i ansiktet. Og det er ikke få løgnere der ute Når jeg sier rett ut at jeg ikke ønsker å være en fyr sin elskerinne, så bør de si "ok da har vi forskjellige ønsker - lykke til videre". En fyr sa det, de andre ble mye mer gira på å treffe meg. Anonymkode: fe2a1...a90 3
Okapi Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt har dere selv som gruppe stått for disse endringene. Håper det smaker godt. Uavhengig av om du har rett eller ikke: Et individ kan ikke i nevneverdig grad påvirke sin egen gruppes adferd, og iallefall ikke uten å selv straffes for det. Fisken som forlater stimen er fisken som blir spist. Det er ikke akkurat som om en komité har satt seg ned, diskutert, vedtatt og implementert endringer i samfunnsstruktur og maktbalanse mellom kjønnene. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå