AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Noen som kjenner til voksne mennesker som spiser mye sjokolade og godteri hver dag og som tygger og spytter det så ut i søppelet? Har en kollega som driver med dette hver dag! !! Anonymkode: fa426...cfe
Gjest -Tricia- Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 (endret) . Endret 24. januar 2016 av daydreaming
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 tykk eller tynn: dette er et tegn på spiseforstyrrelser. jeg begynte med det før jeg fikk anoreksi og bulumi, og driver med det fortsatt. Du kan ikke tvinge henne til hjelp men du kan alltids spørre om det går bra, at du har lagt merke til det ellernoe. Hun kommer nok til å bli flau/skamfull og sikkert blånkte men i beste fall får hun en "åpenbaring" om hva hun driver med. ikke bli bekymret for at hun blir sint på det, det går over. selv kobler jeg helt ut når jeg spiser sånn eller overspiser og tenker ikke over hva jeg faktisk driver med. Når man blir konfrontert blir man sint, sur og flau og man innser litt hva man gjør. håper henne søker hjelp før det går lenger/hun får hjelpen hun trenger dersom hun allerede er alvorlig syk. lykke til! Anonymkode: 0261c...a68
Gjest -Tricia- Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: tykk eller tynn: dette er et tegn på spiseforstyrrelser. jeg begynte med det før jeg fikk anoreksi og bulumi, og driver med det fortsatt. Du kan ikke tvinge henne til hjelp men du kan alltids spørre om det går bra, at du har lagt merke til det ellernoe. Hun kommer nok til å bli flau/skamfull og sikkert blånkte men i beste fall får hun en "åpenbaring" om hva hun driver med. ikke bli bekymret for at hun blir sint på det, det går over. selv kobler jeg helt ut når jeg spiser sånn eller overspiser og tenker ikke over hva jeg faktisk driver med. Når man blir konfrontert blir man sint, sur og flau og man innser litt hva man gjør. håper henne søker hjelp før det går lenger/hun får hjelpen hun trenger dersom hun allerede er alvorlig syk. lykke til! Anonymkode: 0261c...a68 Hvis dette er et tegn på sykdom så vil jeg beklage mitt noe flåsete svar ovenfor. Men jeg forsto det som at dette kun gjelder sjokolade og godteri så da tenkte jeg ikke i de baner. Hvis hun spiser normalt når det gjelder vanlig sunn mat så er jo det det viktigste. Har hørt om flere som er skikkelig sjokomane og bare MÅ ha sjokolade daglig og som tygger på det for å kjenne smaken, men unngår å svelge det for å spare inn på kalorimengden. Man eser fort ut i størrelse hvalross hvis man propper innpå sjokolade hver eneste dag. Endret 24. januar 2016 av daydreaming
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: tykk eller tynn: dette er et tegn på spiseforstyrrelser. jeg begynte med det før jeg fikk anoreksi og bulumi, og driver med det fortsatt. Du kan ikke tvinge henne til hjelp men du kan alltids spørre om det går bra, at du har lagt merke til det ellernoe. Hun kommer nok til å bli flau/skamfull og sikkert blånkte men i beste fall får hun en "åpenbaring" om hva hun driver med. ikke bli bekymret for at hun blir sint på det, det går over. selv kobler jeg helt ut når jeg spiser sånn eller overspiser og tenker ikke over hva jeg faktisk driver med. Når man blir konfrontert blir man sint, sur og flau og man innser litt hva man gjør. håper henne søker hjelp før det går lenger/hun får hjelpen hun trenger dersom hun allerede er alvorlig syk. lykke til! Anonymkode: 0261c...a68 Ut fra hva jeg og andre har sett dreier det seg om godterier og enormt mye sjokolade flere ganger hver dag. Hun virker normalvektig. Hun snakker en del i lunchen om trening men trener ikke så mye virker det som. Er dette vanlig? Det må koste mye penger... Anonymkode: fa426...cfe
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut fra hva jeg og andre har sett dreier det seg om godterier og enormt mye sjokolade flere ganger hver dag. Hun virker normalvektig. Hun snakker en del i lunchen om trening men trener ikke så mye virker det som. Er dette vanlig? Det må koste mye penger... Anonymkode: fa426...cfe Ja det er dyrt. man kan være normalvektig og syk, de fleste er faktisk det. Livsfarlig er det uansett. søk "spiT and chew eating disorder" så får du opp mye info. Anonymkode: 0261c...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå