Gå til innhold

Spørre om jeg kan arve noe fra oldemor mange år etter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt rar familie på farssiden, og ei jeg var veldig glad i var min oldemor. Jeg har ikke hatt så veldig mye kontakt med henne igjennom oppveksten, men alltid fått gaver og hilsninger. Pappa snakket med henne hver uke, og jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke var oftere hos henne. Men da jeg var i tenårene fikk vi bedre kontakt, og jeg ble veldig glad i henne. Og da jeg var 18 så døde hun. Vi var hos henne på sykehuset da hun var døende og i begravelsen etterpå. Sønnen hennes, min bestefar døde da jeg var baby, og hennes andre sønn er alkoholiker som jeg har av den grunn hatt svært lite kontakt med. Jeg savner henne noe enormt, og det aller største savnet er at vi ikke hadde bedre kontakt. Det gnager skikkelig i sjelen min, og jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde noe etter henne. Hva som helst, bare noe som var hennes. Men jeg har ikkenoe lyst til å kontakte min alkoholiserte grandonkel for dette.. Jeg har ikke snakket med han siden begravelsen, og det er nå fem år siden. Jeg vet ikke om jeg skal høre med pappa om han kan gjøre det eller hva. Er dette noe jeg bare skal la gå og heller holde fast i de få minnene? Jeg er så pysete til å gjøre sånne her ting, og jeg vil ikke plage noen med noe som kanskje kan være ukomfortabelt.

Anonymkode: 7d100...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør faren din om du kan få "et lite minne etter oldemor". Du blir kanskje positivt overrasket.

• Liker 2
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg tenker du burde snakke med din far om dette. Han hjelper deg helt sikkert hvis han vet at dette betyr mye for deg. 

Skrevet

Jeg forstår ønske av å ha ne etter avdød familie. Arvet selv et sjakkbrett etter farfar, som har blitt kastet :( når jeg flyttet fra eksen. 

Anbefaler å snakke med din far om det, og jeg regner med at han kan snakke med din grandonkel om det. Jeg tror de vil synes det er fint at du ønsker et minne fra din oldemor :)

Anonymkode: 5b487...7bd

Skrevet

din far må jo ha arvet noe fra henne, ettersom han er etterkommer etter hennes sønn. Kanskje har han ting liggende bare til oppbevaring uten at du vet det? Jeg fikk selv soveromsmøblene etter mine besteforeldre lenge etter at de døde. Mamma hadde bare tatt i mot men hadde ingen steder å ha det.

Anonymkode: 8818b...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...