AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg har lyst til å feire bursdagen min neste høst. Fyller da 25 år. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, jeg har veldig stor familie, og mange venner i alle aldersgrupper. Mine venner er fra 45-18 år gamle! Hvordan skal jeg få til dette på godt vis? De fleste både i familien og blant venner er glade i å ta seg en skikkelig fest, så det skal ihvertfall ikke være høytidelig. Men kan jeg evt invitere familie til mat, og venner til lag etterpå? Eller kan jeg spørre om man vil bidra med spleisefest og en 50-lapp pr person og lage mat til alle? Jeg gjetter på at det fort blir 50 stk jevnt over. Regner også med at gjennomsnittsalderen flytter seg nedover utover kvelden, da jeg bor et veldig lite sted hvor "alle" unge (18-30) kommer dit det finnes en fest. Jeg som person er veldig glad i å bli kjent med alle, og har derfor ekstremt mange som jeg snakker med på fester og i sosiale lag, uten at de er av mine nære venner. Jeg ønsker gjerne å invitere rubbel og bit, for å si det sånn, det er sånt jeg liker, at alle koser seg sammen, på tvers av alderstrinn og livssituasjon. Er det egentlig "godkjent" å invitere til sin egen bursdag? Kan jeg lage invitasjon til arrangement på facebook? Hvordan siler jeg ut hvem jeg inviterer? Håper noen har noen råd til meg. Anonymkode: 1c60b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Del Skrevet 24. januar 2016 Eh.. hvem ellers skal invitere til din bursdag? Selvfølgelig er det opp til deg hvordan du gjør det, hvem du inviterer etc. Høres ut som du har en god plan, fortsett med det! Anonymkode: 15f1a...54c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Del Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh.. hvem ellers skal invitere til din bursdag? Selvfølgelig er det opp til deg hvordan du gjør det, hvem du inviterer etc. Høres ut som du har en god plan, fortsett med det! Anonymkode: 15f1a...54c Jeg pleier selv bare å bli invitert i surprise-bursdager, tror jeg bare en eneste gang har blitt invitert av bursdagsbarnet selv, og da har det bare vært vors før bytur. Derfor jeg føler at det kanskje blir feil? Og kanskje ekstra når jeg er så ung. Føler det er mer vanlig å invitere selv når det er feks. 50 eller 60. Anonymkode: 1c60b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Del Skrevet 24. januar 2016 Lag en gruppe på facebook og inviterer de du ønsker. Be om at de melder seg ut av gruppa om de ikke kan komme. Hvis du venter femti gjester kan det bli mye jobb hvis du skal stå for alt alene. Da ville jeg heller invitert til et utested og latt gaven være at alle betalte for seg. Husk å ha svarfrist overfor gjestene i god tid så du kan bestille bord. Anonymkode: 70d3c...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 24. januar 2016 #5 Del Skrevet 24. januar 2016 (endret) Helt opp til deg å lage en sann fest...og veldig teit om du skal be folk å spandere en 50 lapp til maten. MEN, jeg har vært invitert til mange sommerfester for å feire bursdag til folk (grillfest) og folk er bedt å ha med maten de vil grille samt drikkevarer og vertskap bidra med velkomstdrikk, salat, brød og kaffe/kake. De type festene var det vanlig å bare ha en flaske vin eller blomster som gave. Når du bidra ALT mat og drikke, blir vanlige gaver normalt. Endret 24. januar 2016 av IamGroot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Del Skrevet 24. januar 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag en gruppe på facebook og inviterer de du ønsker. Be om at de melder seg ut av gruppa om de ikke kan komme. Hvis du venter femti gjester kan det bli mye jobb hvis du skal stå for alt alene. Da ville jeg heller invitert til et utested og latt gaven være at alle betalte for seg. Husk å ha svarfrist overfor gjestene i god tid så du kan bestille bord. Anonymkode: 70d3c...5a5 Det er ikke noe utested i nærheten, så det er litt vanskelig. Må leie lokale, dvs grendehus. Men hva gjør jeg med de som ikke har facebook? Typ eldre familiemedlemmer? Og venners kjærester som jeg ikke har på facebook selv? Som nevnt så vil jeg gjerne at det blir "åpent hus" utover kvelden etter maten, for det er et lite sted hvor alle vet hvem alle er. 34 minutter siden, IamGroot skrev: Helt opp til deg å lage en sann fest...og veldig teit om du skal be folk å spandere en 50 lapp til maten. MEN, jeg har vært invitert til mange sommerfester for å feire bursdag til folk (grillfest) og folk er bedt å ha med maten de vil grille samt drikkevarer og vertskap bidra med velkomstdrikk, salat, brød og kaffe/kake. De type festene var det vanlig å bare ha en flaske vin eller blomster som gave. Når du bidra ALT mat og drikke, blir vanlige gaver normalt. Dette er på senhøsten, så grillfest fungerer ikke. Men er det mulig å invitere de nærmeste til mat, og åpent hus etterpå? Jeg hadde tenkt å be om å droppe gaver hvis jeg skulle be om 50 kr, men det går kanskje ikke? Vil ikke virke frekk, så tar imot ærlige svar siden jeg selv ikke vet. Anonymkode: 1c60b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 24. januar 2016 #7 Del Skrevet 24. januar 2016 Kanskje du finner en venn som har bursdag rundt samme tid som deg, så kan dere spleise på et lokale? Da har dere plass til ganske mange gjester! Og ja, totalt innafor å arrangere sin egen fest. Og arrangement på Facebook må man ha 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Del Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, Tibbie skrev: Kanskje du finner en venn som har bursdag rundt samme tid som deg, så kan dere spleise på et lokale? Da har dere plass til ganske mange gjester! Og ja, totalt innafor å arrangere sin egen fest. Og arrangement på Facebook må man ha Lokale er ikke dyrt her, noen hundrelapper bare Så det går heldigvis uten problem. Det er mer maten og drikke jeg tenker på. Skal be folk ta med medbragt, men vil jo ha velkomstdrink, brus, snacks og ikke minst maten. Anonymkode: 1c60b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 24. januar 2016 #9 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg ville ha kanskje hørt om folk vil gjerne komme på et "potluck" middag da. Alle (folk som er sammen teller som 1 person) ha med seg et eller annet - feks, en ha med en type pålegg, en annen ha med spansk kjøttboller, en med lasagna, en med salat osv osv. Vi har også vært på sann fester før, i en fin lokale, og det gikk kjempefint! De må ikke lage nok til ALLE sammen, nok til noen personer, men flere som har med ting (men da må du har litt styr om hva folk har med seg og bli flink å spørre om folk kan ha med ditt eller datt også). Da blir det fort nok mat og kaker osv til alle. Å si at noen må dra et eller annet tidspunkt kommer til å bli VELDIG vanskelig for deg å styre. Jeg ville ha bare åpnet det for alle og de eldre som har lyst å dra, kan dra når de vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Del Skrevet 24. januar 2016 37 minutter siden, IamGroot skrev: Jeg ville ha kanskje hørt om folk vil gjerne komme på et "potluck" middag da. Alle (folk som er sammen teller som 1 person) ha med seg et eller annet - feks, en ha med en type pålegg, en annen ha med spansk kjøttboller, en med lasagna, en med salat osv osv. Vi har også vært på sann fester før, i en fin lokale, og det gikk kjempefint! De må ikke lage nok til ALLE sammen, nok til noen personer, men flere som har med ting (men da må du har litt styr om hva folk har med seg og bli flink å spørre om folk kan ha med ditt eller datt også). Da blir det fort nok mat og kaker osv til alle. Å si at noen må dra et eller annet tidspunkt kommer til å bli VELDIG vanskelig for deg å styre. Jeg ville ha bare åpnet det for alle og de eldre som har lyst å dra, kan dra når de vil! Jeg mener ikke å be noen om å dra altså! Men vet at min mor og flere i hennes alder velger ofte å avslutte tidlig, dvs 23-tiden. (Har vært andre lag i familien, og halve familien inkludert meg liker en skikkelig heisafest, mens de resterende har det gøy frem til de synes vi andre har tatt av for mye ) Så det er noe jeg ikke skal styre, det er noe som går av seg selv. Og da regner jeg med at de yngre som ikke er direkte venner av meg, men mer bekjente, fort dukker opp fra 22 og utover. De vorser jo gjerne alene først. Og jeg vil ha åpent hus, for jeg synes det er koselig å ha en fest hvor alle er velkomne, siden det er max 40 i bygda mellom 18-30. Men grytefest var ikke dumt! :D Takk for forslaget! Anonymkode: 1c60b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Del Skrevet 24. januar 2016 Da jeg fylte 30, leide jeg lokale, inviterte familie og venner til en diger fest for alle. Fikk en kokkekompis til å lage koldtbord for en billig penge, noen tok med kaker, i tillegg til at jeg bakte selv, jeg holdt velkomstdrink og drikke til maten (øl, vin og mineralvann), og det de ville ha å drikke ut over det, tok de med selv. Jeg laget invitasjoner og sendte ut i god tid. Hvem skulle ellers invitere til min bursdag? Anonymkode: abb68...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Del Skrevet 24. januar 2016 inviter dine nærmeste på middag klokken seks, inviter alle andre på fest klokken åtte. da stiller du kun med middag til middagsgjestene og så serverer du kaker og snacks når resten kommer. lag privat arrangement på facebook, skriv at alle er invitert med partner. sett svarfrist. eldre familie inviterer du over telefon. Anonymkode: 2e4b3...47f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå