Gå til innhold

Hvordan pleier du å varme opp før styrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lenge ca? 

Anonymkode: 28353...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ingen oppvarming ut over noen lette sett av hver hovedøvelse. Vet det er mange som sverger til å varme opp med mobilitetsdriller, men jeg har mer enn nok mobilitet fra naturens side.

Skrevet

Jeg kjører vel ca 5-7 min med dynamisk oppvarming. Er jeg kald/frossen når jeg kommer på senteret, så hender det jeg sykler eller ror sånn 5 min eller deromkring, til jeg kjenner varmen begynner å komme.

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Løper 5-10 min på tredemølla.

Skrevet

Romaskin, elipse, tredemølle eller sykling i 15-30 min. 

Skrevet

Lett jogg/ro/ellipse i 5 minutter, så rundt 10 minutter med dynamiske øvelser og rullings på foam roller. 

Skrevet

Varmer alltid opp før trening. Reduserer sjansen for muskelstrekk om man er varm i skrotten, i tillegg til litt uttøying og strekk.

Skrevet

Jeg bruker strikkøvelser til oppvarmingen. Glutebridge og knebøy med strikk rundt knærne + noen skulderøvelser med strikken festet til ribbevegg.. I tillegg har jeg ett lett sett før jeg begynner på de tyngste øvelsene (eks knebøy).

Anonymkode: 65694...c1d

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg er veldig kald pleier jeg å ta 10 min på mølla, i moderat tempo før jeg gjør dynamiske oppvarmingsøvelser. Trenger jeg i treningsrommet i blokka tar jeg bare noen dynamiske øvelser for da er jeg romtemperert iallefall 😝

pleier også å ta et oppvarmingssett på hovedøvelser som chins/pullups, markløft, benkpress og knebøy osv :-) 

Skrevet

Alt fra rask gange i 5 min (har som regel på økende bakke-instillingen da) til 15/20 min jogging. Velger en sjelden gang i blandt spinning eller step også, men foretrekker mølle :) 

Skrevet

10 minutter med enten sykling, tredemølle eller roing før økt. Noen ganger jogger jeg i 30 min før styrkeøkter med lette vekter og mange repitisjoner, så deler av cardioen er unnagjort også.

Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)
Den 24. januar 2016 at 14.14, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge ca? 

Anonymkode: 28353...c2c

Romaskin i 5 min før styrke på overkropp. 

Elipsemaskin, sykling eller mølle 5-10 min før styrke på bein:) 

Endret av Vena Cava
Skrevet

Enten ca 10 minutter på elliptisk
eller
5 minutter på tredemølle (3% stigning) + 5 minutter på romaskin.
Etter styrketrening blir det nedkjøring med 7-8 minutter, som regel på tredemølle.

Skrevet

Går som regel ned til senteret, da er jeg som regel god og varm i kroppen.

Skrevet

Varmer opp med å gå til gymen. Det tar i overkant av 20 minutter, og da er jeg ganske varm allerede. Jeg pleier å ro litt, kanskje 5-10 minutter, just in case.

Gjest Plastic Heart
Skrevet

Ellipsemaskin med høy stigning i en fem minutter og deretter litt tøying og eventuelt rulling fungerer for min del. Dessuten tar jeg ofte noen aktiveringsøvelser også, som goblet squat med strikk rundt knærne, kick backs i kabel, forskjellige strikkøvelser, alt etter hva jeg gidder og har tid til. 

Dropper av og til ellipsen også hvis jeg har litt varme i kroppen fra før. Det er så dørgende kjedelig at jeg tror jeg hadde mistet all motivasjon skulle jeg gjort det hver økt. :laugh:

Skrevet

Dynamisk i form av solhilsen (yoga), samt noen andre aktiveringsøvelser som squat-to-stand, glute bridge, goblet squat, og noen ganger turkish getup. 

Ellers starter jeg alltid med 3 oppvarmingssett av samme øvelse jeg skal gjøre (3 lette sett knebøy før alvorsknebøyen starter, f.eks.). 

Anonymkode: a90b2...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...