Gå til innhold

Sommerferie alene. Noen som har reisetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trolig blir det en sommerferie hvor jeg må feriere alene.

Noen som har noen tips, erfaringer etc. å komme med i forhold til steder å reise å slikt?

Jeg er ikke en person som liker å reise alene. Å gjøre ting alene og spise alene synes jeg ikke er så veldig gøy. Vurderer derfor om jeg bare skal være hjemme...

Noen som kan bidra med noe?

- ts

Anonymkode: 078e7...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også feriere alene i år og da blir det bare å holde seg hjemme for min del 😀

Skrevet

London? Stor by med masse å se og gjøre, enten det er shopping, museum, teater eller bare å vandre rundt og kikke. Språket er enkelt for de aller fleste og det er ikke for langt unna så du kan reise med rutefly og ikke ha så lang ferie. 

Bilferie innenlands? Se deler av landet du ikke har vært så mye i før. Kanskje besøke venner som bor på andre kanter av landet? 

Vandring i fjellheimen? Meld deg på fellestur med DNT eller finn andre gruppeturer. 

Meld deg på fellestur med f.eks. Carpe Diem eller Jomfrureiser. Det finnes flere operatører som arrangerer aktivitetsferier der man reiser som en mer sammensveiset gruppe enn om man bare drar med vanlig charter. 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg skal også feriere alene i år og da blir det bare å holde seg hjemme for min del 😀

Takk for svar!

Jeg forstår veldig godt at du blir hjemme. Jeg er faktisk innom tanken selv. Kanskje bruke pengene til å pusse litt opp hjemme? Noe jeg har tenkt en del på faktisk.

Min "ulempe" er at jeg har mye ansvar i jobben, og når jeg er hjemme er jeg liksom "alltid" på jobb. Når jeg reiser bort er jeg fysisk borte fra jobben, mindre telefoner og får faktisk slappet skikkelig av. Det føler jeg ikke at jeg får om jeg bare er hjemme. Det er hovedårsaken til at jeg mest ønsker å reise bort. Bare for å få slappet skikkelig av.

- ts

Skrevet
7 minutter siden, Cata skrev:

London? Stor by med masse å se og gjøre, enten det er shopping, museum, teater eller bare å vandre rundt og kikke. Språket er enkelt for de aller fleste og det er ikke for langt unna så du kan reise med rutefly og ikke ha så lang ferie. 

Bilferie innenlands? Se deler av landet du ikke har vært så mye i før. Kanskje besøke venner som bor på andre kanter av landet? 

Vandring i fjellheimen? Meld deg på fellestur med DNT eller finn andre gruppeturer. 

Meld deg på fellestur med f.eks. Carpe Diem eller Jomfrureiser. Det finnes flere operatører som arrangerer aktivitetsferier der man reiser som en mer sammensveiset gruppe enn om man bare drar med vanlig charter. 

Takk for svar!

Du hadde mange gode ideer som jeg absolutt kommer til å vurdere. London har jeg tenkt på, det er veldig lenge siden jeg var en tur her. København har jeg også tenkt på. Men, da er jeg alene, og det var liksom det som ikke fristet noe særlig.

Fellesturer er kanskje en god ide. Chartertur til syden anser jeg uansett som ikke aktuelt.

Tusen takk for hjelpen.

- ts

Skrevet

Min erfaring er at man blir alltid kjent med noen andre, så å det er ikke noe problem. Jeg synes Cata har mange gode forslag. Ellers kan du jo google "reisevenn", da får du mange treff. Eksempel:

http://www.reisevenn.no

http://www.backpacker.no/114/12/finn-deg-en-reisevenn.html

Om du bestemmer deg for å reise alene, går det jo an å bruke ferien på frivillig arbeid, språkkurs i utlandet e.l. Da blir du garantert ikke alene,  samtidig som du får gjort noe helt annet. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Invicta skrev:

Min erfaring er at man blir alltid kjent med noen andre, så å det er ikke noe problem. Jeg synes Cata har mange gode forslag. Ellers kan du jo google "reisevenn", da får du mange treff. Eksempel:

http://www.reisevenn.no

http://www.backpacker.no/114/12/finn-deg-en-reisevenn.html

Om du bestemmer deg for å reise alene, går det jo an å bruke ferien på frivillig arbeid, språkkurs i utlandet e.l. Da blir du garantert ikke alene,  samtidig som du får gjort noe helt annet. 

Takk for svar!

Jeg dro på ferie en gang alene for en del år siden, og da ble jeg ikke kjent med noen. Jeg kom i snakk med mennesker, ja, men det var helst gutter som ønsket "noe mer". Så det å få treffe mennesker man bare vil tilbringe tid med og ha det gøy uten andre bakenforliggende motiv, har jeg faktisk ikke erfart selv. Det gjør meg nok også litt reservert.

Språkkurs eller frivillig arbeid var også gode inspill.

Nå har jeg en del gode ideer å ta tak i.

- ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Jeg dro på ferie en gang alene for en del år siden, og da ble jeg ikke kjent med noen. Jeg kom i snakk med mennesker, ja, men det var helst gutter som ønsket "noe mer". Så det å få treffe mennesker man bare vil tilbringe tid med og ha det gøy uten andre bakenforliggende motiv, har jeg faktisk ikke erfart selv. Det gjør meg nok også litt reservert.

Språkkurs eller frivillig arbeid var også gode inspill.

Nå har jeg en del gode ideer å ta tak i.

- ts

Jeg har vært på tur alene med Jomfrureiser. Da reiser man sammen som en gruppe, men vi reiste litt rundt, så det hadde ikke så mye charterpreg ;)

Aldersspennet var fra 25-75, men stort sett en veldig trivelig og omgjengelig gjeng. 

Anonymkode: e950c...5d2

Skrevet

Jeg reiser mye alene, men trives også med det. Treffer som oftest alltid andre underveis. Dra til en større by hvor du f.eks. kan dra på dagsturer rundt omkring med en gruppe, da vil du garantert treffe andre mennesker som har samme reiserute som deg som du kanskje kan tilbringe mer tid sammen med. Drar du til London kan du f.eks. dra på gruppetur til Bath, Stonehenge eller the Cotswolds som består av mange søte gamle landsbyer.

Hvilke steder er du selv interessert i å reise?

Gjest Klaveret
Skrevet

Om du trives i naturen og i ditt eget selskap kan du kanskje leie deg en privat hytte. Det er mange som leier ut. Ser for meg en idyll ved et vann, en liten brygge og en robåt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...