AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Vi skal ha et bryllup med 30 voksne og 10 småbarn (1-10 år). Har tenkt å bestille følgende fra catering til 30 personer: - Røkt laks meg eggerøre - Roastbeef med remulade - Mozarella med tomat og pesto - Serranoskinke i pannekake med philadelphia ost - Skalldyrsfat med majones - Gresk salat med feta og oliven I tillegg blir det varme retter i starten (buffet): ovnbakt laks (15 personer), svinestek (20 personer), bakte grønnsaker (15 personer) og fløtegratinerte poteter (20 personer) Blir dette nok/for mye mat totalt sett? Vi skal også kjøpe inn drikke i tillegg. Tenkte på juice, cola, farris og alkohol. Hvor mye av disse må vi beregne? Anonymkode: d6d56...e67
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Ser ut som mer enn nok mat, men jeg ville nok hatt med noe litt mer barnevennlig i tillegg. Nå har jeg ganske kresne unger altså, så her hadde de spist brød med smør. Mulig litt svinestek ved siden, uten tilbehør. Men du trenger ikke servere pølser altså. Anonymkode: fde8e...3f1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som mer enn nok mat, men jeg ville nok hatt med noe litt mer barnevennlig i tillegg. Nå har jeg ganske kresne unger altså, så her hadde de spist brød med smør. Mulig litt svinestek ved siden, uten tilbehør. Men du trenger ikke servere pølser altså. Anonymkode: fde8e...3f1 Når du sier "mer enn nok", syns du det er mulig å minimisere utgiftene et sted? For eksempel beregne koldtbord til bare 25? TS Anonymkode: d6d56...e67
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Det høres lite ut. Spesielt lite barnevennlig også. Ville ha satset på mer mat, spesielt varmrettene. Anonymkode: 5c564...4a3 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du sier "mer enn nok", syns du det er mulig å minimisere utgiftene et sted? For eksempel beregne koldtbord til bare 25? TS Anonymkode: d6d56...e67 Anonymkode: fde8e...3f1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Ville ikke kuttet ned noe nei, veldig dumt å ha for lite. Lag heller noe selv hvis du vil kutte kostnader. Men som tidligere nevnt, legg til noe mer barnevennlig. Dumt med sultne unger i bryllup. Anonymkode: fde8e...3f1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Ungene skal ha egen mat. Derfor tar jeg ikke dem med i beregningen. Ser at noen skriver det er for lite mat. Er det virkelig det? Cateringselskapet sa koldtbord vi ser på er beregnet for å dekke hele festen. Vi velger å ha varmmat i tillegg. Dette blir vel dobbelt opp. Derfor lurte jeg på om det ble for mye. TS Anonymkode: d6d56...e67
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Syntes du har valgt litt lite varmt tilbehør. Ellers ser det greit ut. Litt kjedeligg for meg med mine allergier, men det slipper du å tenke på Anonymkode: d58ac...12c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Dersom man er usikker på om det er nok mat til alle ville jeg helt klart bestilt mer. Med 30 voksne synes jeg det blir for lite å planlegge fløtegratinerte poteter til 20 personer og bakte grønnsaker til 15 personer. Hva skal de andre spise som tilbehør til laksen/svinesteken? Hva betyr egen mat til ungene? I min familie elsker barna både grønnsaker og fløtegratinerte poteter, så her måtte vi bestilt ekstra slik at også barna kan spise dette. Det samme gjelder laks som er det beste barna i dette huset vet. Jeg ville hatt mer varmmat og heller redusert de andre rettene til 25 personer. Det kommer imidlertid an på hva barna spiser, jeg er altså vant med barn som spiser det samme som oss voksne. Av drikke ville jeg holdt meg til kasser med ulik brus, farris og i tillegg vann. Hadde droppet juice. Anonymkode: b6eaa...b84 3
Rosa Sitron Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man er usikker på om det er nok mat til alle ville jeg helt klart bestilt mer. Med 30 voksne synes jeg det blir for lite å planlegge fløtegratinerte poteter til 20 personer og bakte grønnsaker til 15 personer. Hva skal de andre spise som tilbehør til laksen/svinesteken? Hva betyr egen mat til ungene? I min familie elsker barna både grønnsaker og fløtegratinerte poteter, så her måtte vi bestilt ekstra slik at også barna kan spise dette. Det samme gjelder laks som er det beste barna i dette huset vet. Jeg ville hatt mer varmmat og heller redusert de andre rettene til 25 personer. Det kommer imidlertid an på hva barna spiser, jeg er altså vant med barn som spiser det samme som oss voksne. Av drikke ville jeg holdt meg til kasser med ulik brus, farris og i tillegg vann. Hadde droppet juice. Anonymkode: b6eaa...b84 Jeg tenker det samme som AB her. Syntes kanskje også at du har litt lite utvalg av retter, men der har jeg ikke klart å bestemme meg
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Av drikke ville jeg holdt meg til kasser med ulik brus, farris og i tillegg vann. Hadde droppet juice. Anonymkode: b6eaa...b84 Men hva skal barn på 1-3 år drikke? Vi skal ha en på 5 mnd., to ettåringene, tre treåringene, en seksåring og tre niåringene. De minste drikker jo ikke brus. TS Anonymkode: d6d56...e67
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 10 timer siden, VinterSnø skrev: Jeg tenker det samme som AB her. Syntes kanskje også at du har litt lite utvalg av retter, men der har jeg ikke klart å bestemme meg Det er en standard selskapskoldtbordpakke fra catering. Vi valgte å bestille varmmat i tillegg. Jeg syns jeg går for forslaget om å ha mer varmmat, men redusere koldtbord. TS Anonymkode: d6d56...e67
Luckiness Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 Ville sørget for at man kan forsyne seg to ganger av varmmat hvertfall. Og mer poteter og grønnsaker! Heller mer varmmat og tilbehør til det til alle enn kaldt koldtbord etterpå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå