AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Noen som kan forklare meg det fenomenet med at mange liker sine egne innlegg, bilder og kommentarer på Facebook? Jeg forstår det ikke. Synes det ser utrolig dumt ut. Anonymkode: 31d24...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Jeg tenker at det kan være ubevisst, f.eks. at man trykker feil når man navigerer fra f.eks mobilen. Da er det fort gjort å trykke feil, og om man ikke er oppmerksom på det, så vil man jo ikke merke det. Anonymkode: 62e77...a73 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det kan være ubevisst, f.eks. at man trykker feil når man navigerer fra f.eks mobilen. Da er det fort gjort å trykke feil, og om man ikke er oppmerksom på det, så vil man jo ikke merke det. Anonymkode: 62e77...a73 Det kan sikkert hende at det skjer ved et uhell i mange tilfeller, men jeg ser at det er flere personer som alltid liker sine egne innlegg. Det er ofte de samme personene som går igjen. Anonymkode: 31d24...7c6 1
Cata Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Trodde ikke en gang det gikk an, jeg. (Nei, har ikke prøvd...)
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan sikkert hende at det skjer ved et uhell i mange tilfeller, men jeg ser at det er flere personer som alltid liker sine egne innlegg. Det er ofte de samme personene som går igjen. Anonymkode: 31d24...7c6 Ja, og det er vel gjerne de som ikke er oppmerksom på det. Sånn er det hos meg også, stort sett de samme, og som regel er det de som oppdaterer med å poste bilder via mobil. Hva så om noen liker egne innlegg, noe galt i det? Anonymkode: 62e77...a73
Rights Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Det er et rart fenomen det der.Å like egne innlegg fungerer nesten som: [B ][/B ] Kanskje de er over snittet glade i likes også. Eller i seg selv. Hvem vet! Endret 24. januar 2016 av Rights
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Pleier ikke gjøre det, for er ganske unødvendig, men hvorfor mener du det dumt?
Gjest -Tricia- Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Det å like sine egne statuser synes jeg bare kan være gøy, men kommer an på statusen da. Hvis det er statuser som omhandler at man er på vei til syden, har vunnet i lotto, kommet inn på skole eller fått ny jobb så er det helt innafor å like sin egen status. Da er man jo DER liksom. Men å like sine egne selfies blir fort kleint. Jeg har ei som trykker liker på 9 av 10 av sine selfies. Hun har all grunn til å være fornøyd med sitt eget utseende, men det kan fort vippe over fra å være fornøyd med eget utseende til selvgod når man trykker oftere liker på egne selfies enn andres
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 14 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Pleier ikke gjøre det, for er ganske unødvendig, men hvorfor mener du det dumt? Blir det samme som å rose seg selv foran andre. Feks. fortelle en vits i lystig lag, og så si etterpå at "Jeg er så flink til å fortelle en så god vits". Du klapper ikke deg selv på skulderen for godt utført jobb foran andre, når andre heller gjør det, sant? Anonymkode: 105b5...a29 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir det samme som å rose seg selv foran andre. Feks. fortelle en vits i lystig lag, og så si etterpå at "Jeg er så flink til å fortelle en så god vits". Du klapper ikke deg selv på skulderen for godt utført jobb foran andre, når andre heller gjør det, sant? Anonymkode: 105b5...a29 Okey, jeg ser den hahah. Sant! Anonymkode: 4fd50...9ee
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Okey, jeg ser den hahah. Sant! Anonymkode: 4fd50...9ee Okey, aner ikke hvorfor den ble anonym, men det var meg
Rararara Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Haha, det gjør jeg ofte. Men bare fordi jeg kommer borti når jeg er på fb på mobil. Jeg liker også mine egne bilder. Hadde ikke lagt merke til det selv før jeg plutselig fikk likes og kommentarer på gamle bilder som jeg nettopp hadde kikket på selv. Ser sikkert teit ut å like egne statuser og bilder, men det bryr jeg meg ikke så hardt om.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Det er virkelig noe jeg aldri gjør. Det blir jo bare for dumt. Kjenner noen som gjør dette konsekvent. Ene mener bestemt man skal trykke liker på alt man ser på FB også. Fikk kjeft fordi jeg ikke trykket liker på en helt random status til og med. Men felles for alle disse er at de ikke er av de skarpeste sosialt. Anonymkode: 5c543...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Hvis man ikke engang liker sitt eget, hvordan kan man da forvente at andre liker det? Anonymkode: 11bc1...a63
Gjest Mythic Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke engang liker sitt eget, hvordan kan man da forvente at andre liker det? Anonymkode: 11bc1...a63 Jeg "liker" aldri egne innlegg, men får masse liker likevel. Tror du blander med "man må like seg selv før noen andre kan like deg". Jeg har ei på vennelista som konsekvent liker egne innlegg, og døtrene hennes gremmes over det, men det bryr hun seg ikke om. Hun bare fortsetter å like egne innlegg, uansett hva det gjelder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå