Gå til innhold

Engelske ordet paprika, paprika eller chili?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Ta deg en tur i krydderhyllen på matbutikken, og se om du finner paprika der i tørket og finmalt form. Jeg vil anta at du skal velge den som er mild, såkalt Rosepaprika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en diskusjon med min engelskspråkelige kjærste i går faktisk. De kaller også paprika for capsicum. Men det er nok paprikapulver de mener her ja. 

Anonymkode: 3f8e2...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprika - Red/green/yellow pepper - Capsicum 

Står det paprika i oppskriften mener de paprikapulver/krydder (som min australske mann fortalte meg) 

Chili er chili. 

Bruk paprikakrydder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎01‎.‎2016 at 2.35, AnonymBruker skrev:

Hei fant en pizzasaus oppskrift hvor en av ingrediensene er ground paprika. Noen som vet om de mener chili eller hva vi kaller paprika på norsk her? 

http://allrecipes.com/recipe/44975/easy-pizza-sauce-iii/ 

Anonymkode: 01a33...ebe

Paprika. Men chili ville åpenbart være en god erstatter. Dersom du går for paprikapulver: vurder røkt. Sausen trenger også mer krydder: dette er en fryktelig smakløs blanding.

Om du skal få denne pizzeria-god så må tomatsausen kokes. Lenge. Ukokt, stekt tomatsaus er som vi alle vet helt forferdelig sur. Da er det nesten bedre å kjøpe et glass prekokt saus.

Anonymkode: d6e2c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de snakker om det vi kaller en paprika (grønnsak) så sier de "pepper". Hvis de skriver "paprika" i en engelsk oppskrift så mener de det jeg har i skapet som heter paprikakrydder. Chili er chili, pepper (krydder) er også pepper. De skal gjøre det så lett, disse britene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener paprikapulver. Bare pass på at du ikke bruker smoked paprika for det gir en litt annen smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...