Nathalie Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Hei, jeg bestilt reise til London og skal være der 4 dager. Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre de dagene,. Er det lett å bli kjent med folk der? Har lyst til å oppleve mye og se det meste. Hva anbefaler dere? Håper noen svarer takk på forhånd Endret 24. januar 2016 av Nathalie
stan Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 British museum om du er interessert i slikt. Du kan bruke alle de 4 dagene der, så mye er det å se på. Det er også veldig greit å gå alene, så kan man bruke så lang tid man vil. Tate modernart gallery er også verdt å få med seg. Ligger på sørsiden av Themsen, og om været er bra med mye folkeliv langs elvepromenaden. Mange som står å selger brukte bøker og musikk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Rusle rundt. Finn noen steder hvor de har stand up, mange steder hvor det er gratis. Reis på markedene. Anonymkode: 6f98c...29c
Gjest cheshirecat Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Oxford street 😁 Hyde Park, London Eye, ett ellerannen teaterstykke, harrods..Jack The Ripper Tour, London Zoo, ta en rødbuss.. En million ting å gjøre i London da, fire dager går fort. Google Tourism London eller noe så velger du ut det som er mest spennende for akkurat deg
Blacky Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 7 timer siden, Nathalie skrev: Hei, jeg bestilt reise til London og skal være der 4 dager. Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre de dagene,. Er det lett å bli kjent med folk der? Har lyst til å oppleve mye og se det meste. Hva anbefaler dere? Håper noen svarer takk på forhånd Jeg har reist til London alene selv. Elsker denne byen og hadde vært der tidligere men enda masse å oppleve. Jeg liker å gå på "Hard Rock Cafe" når jeg besøker en storby. Glemte å booke meg bord og kom til den køen selvom det var en mandagskveld. Heldigvis slapp jeg ganske så fort inn siden det er lettere å få en enkel plass med baren enn et helt bord. Mange ved siden av meg satt også alene, så var lett å begynne å prate med hverandre. Ellers hadde jeg booket Musicalbilletter på forhånd. Det er jo mye å velge imellom. Jeg er glad i å besøke museum. Mange i London har gratis adgang. Selvfølgelig ble det shopping også om ikke "vindusshopping" i de dyre butikkene ;-) Elsker den engelske sjarmen så satt mye på pub enten for å spise og tar seg noe godt å drikke og bare nye atmosfæren. Jeg kom ikke i kontakt med så mange mennesker men ønsket det heller ikke og ville bare kose meg alene. God tur og lykke til 😀
Skriblerier Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 7 timer siden, Nathalie skrev: Hei, jeg bestilt reise til London og skal være der 4 dager. Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre de dagene,. Er det lett å bli kjent med folk der? Har lyst til å oppleve mye og se det meste. Hva anbefaler dere? Håper noen svarer takk på forhånd Hvor ligger hotellet ditt? Hva er du virkelig interessert i å gjøre? Jeg bodde i London i fire måneder så jeg er godt kjent med byen, men selv om jeg bodde der klarte jeg ikke å komme gjennom alt jeg hadde lyst til å se. London er stort og det er fryktelig mye å gjøre! Anbefaler deg å velge to-tre store turistting (Tower of London, London Eye, Covent Garden, Buckingham Palace...) rett og slett fordi ting tar tid og det er slitsomt og veldig stressende å prøve og rekke over for mye. Fire dager er ikke så mye i lengden. Mine favorittsteder: Covent Garden (spis gjerne engelsk pai på The Pie Place i kjelleren - helt fantastisk god pai, og den beste vegetargravy'en jeg noen gang har smakt på - og jeg er ikke en gang vegetarianer!) Borough Market - fantastisk mye god mat og mye annet godt du kan kjøpe. Spiser du kjøtt så anbefaler jeg Salted Beef - kjempegodt! Det finnes en bod der inne som selger mye forskjellig salt og sennep, så er du glad i matlaging anbefaler jeg en tur innom der for å finne morsomme og spennende smaker til maten du lager hjemme. Du sier ikke hvilke dager du er i London, men jeg anbefaler å dra torsdag, til nød fredag (men unngå lunsjtid fordi det er hysterisk mange mennesker der fra ca. 12-15). Markedet et åpent fra tirsdag til lørdag, men få boder er oppe tirsdag-onsdag. Brick Lane - Kjempegod indisk og pakistansk mat.Pop Brixton, eventuelt Boxpark Shoreditch - mye spennende mat i et 'ungt' miljø, med spisesteder samlet sammen i containere. Er du på shopping i Oxford Street anbefaler jeg en matbit ved Kingly Court https://www.carnaby.co.uk/food-and-drink/kingly-court, spesielt den Japanske ramenrestauranten Shoryu. Bestill plass ved Sandeman's Free Tour of London http://www.newlondon-tours.com/daily-tours/royal-london-free-tour.html. Du får sett veldig mye på kort tid (turen går fra Covent Garden og som regel ned til Westminster, tar ca. 2 timer. Du får sett mye og guidene pleier å være veldig morsomme). Ekstra pluss er at den er gratis, men anbefaler at du gir litt småpenger på slutten siden de ikke får betalt. De får kun betalt via tips. Er du interessert i film så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe billetter på Electric Cinema Portobello i Notting Hill (ikke dra på den i Shoreditch). Det er en herlig opplevelse med en kino som ble startet i 1910 med interiør fra gammelt av. https://www.electriccinema.co.uk/ De har også en bar inne i kinosalen hvor du kan få kjøpt mat, snacks og ikke minst alkohol. Hvis du liker et glass vin eller to når du ser film kan du kjøpe dette her. Dra på musical/teater! Absolutt verdt det. Venner av meg dro på Les Miserables og Cats og de angret absolutt ikke. Bare spør om du ønsker å vite mer, dette var bare et lite utdrag av mine favorittsteder og ting å gjøre i London. 1
stan Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Jeg glemte å nevne the Tube, undergrunnen er en opplevelse i seg selv. Ikke minst alle menneskene. Menn med bowlerhatt ved siden av punkere. Kjøp en 4 dagers billett og du har en flott måte å komme deg rundt.
Nathalie Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 2 timer siden, Skriblerier skrev: Hvor ligger hotellet ditt? Hva er du virkelig interessert i å gjøre? Jeg bodde i London i fire måneder så jeg er godt kjent med byen, men selv om jeg bodde der klarte jeg ikke å komme gjennom alt jeg hadde lyst til å se. London er stort og det er fryktelig mye å gjøre! Anbefaler deg å velge to-tre store turistting (Tower of London, London Eye, Covent Garden, Buckingham Palace...) rett og slett fordi ting tar tid og det er slitsomt og veldig stressende å prøve og rekke over for mye. Fire dager er ikke så mye i lengden. Mine favorittsteder: Covent Garden (spis gjerne engelsk pai på The Pie Place i kjelleren - helt fantastisk god pai, og den beste vegetargravy'en jeg noen gang har smakt på - og jeg er ikke en gang vegetarianer!) Borough Market - fantastisk mye god mat og mye annet godt du kan kjøpe. Spiser du kjøtt så anbefaler jeg Salted Beef - kjempegodt! Det finnes en bod der inne som selger mye forskjellig salt og sennep, så er du glad i matlaging anbefaler jeg en tur innom der for å finne morsomme og spennende smaker til maten du lager hjemme. Du sier ikke hvilke dager du er i London, men jeg anbefaler å dra torsdag, til nød fredag (men unngå lunsjtid fordi det er hysterisk mange mennesker der fra ca. 12-15). Markedet et åpent fra tirsdag til lørdag, men få boder er oppe tirsdag-onsdag. Brick Lane - Kjempegod indisk og pakistansk mat.Pop Brixton, eventuelt Boxpark Shoreditch - mye spennende mat i et 'ungt' miljø, med spisesteder samlet sammen i containere. Er du på shopping i Oxford Street anbefaler jeg en matbit ved Kingly Court https://www.carnaby.co.uk/food-and-drink/kingly-court, spesielt den Japanske ramenrestauranten Shoryu. Bestill plass ved Sandeman's Free Tour of London http://www.newlondon-tours.com/daily-tours/royal-london-free-tour.html. Du får sett veldig mye på kort tid (turen går fra Covent Garden og som regel ned til Westminster, tar ca. 2 timer. Du får sett mye og guidene pleier å være veldig morsomme). Ekstra pluss er at den er gratis, men anbefaler at du gir litt småpenger på slutten siden de ikke får betalt. De får kun betalt via tips. Er du interessert i film så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe billetter på Electric Cinema Portobello i Notting Hill (ikke dra på den i Shoreditch). Det er en herlig opplevelse med en kino som ble startet i 1910 med interiør fra gammelt av. https://www.electriccinema.co.uk/ De har også en bar inne i kinosalen hvor du kan få kjøpt mat, snacks og ikke minst alkohol. Hvis du liker et glass vin eller to når du ser film kan du kjøpe dette her. Dra på musical/teater! Absolutt verdt det. Venner av meg dro på Les Miserables og Cats og de angret absolutt ikke. Bare spør om du ønsker å vite mer, dette var bare et lite utdrag av mine favorittsteder og ting å gjøre i London. Woooow. Det var akkurat det jeg trengte å vite =) tusen tusen takk for all info det er faktisk veldig nyttig . Jeg skal prøve å besøke de fleste tingene du nevnte. Takk igjen Stan <3 Endret 24. januar 2016 av Nathalie
Nathalie Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2016 2 timer siden, Skriblerier skrev: Hvor ligger hotellet ditt? Hva er du virkelig interessert i å gjøre? Jeg bodde i London i fire måneder så jeg er godt kjent med byen, men selv om jeg bodde der klarte jeg ikke å komme gjennom alt jeg hadde lyst til å se. London er stort og det er fryktelig mye å gjøre! Anbefaler deg å velge to-tre store turistting (Tower of London, London Eye, Covent Garden, Buckingham Palace...) rett og slett fordi ting tar tid og det er slitsomt og veldig stressende å prøve og rekke over for mye. Fire dager er ikke så mye i lengden. Mine favorittsteder: Covent Garden (spis gjerne engelsk pai på The Pie Place i kjelleren - helt fantastisk god pai, og den beste vegetargravy'en jeg noen gang har smakt på - og jeg er ikke en gang vegetarianer!) Borough Market - fantastisk mye god mat og mye annet godt du kan kjøpe. Spiser du kjøtt så anbefaler jeg Salted Beef - kjempegodt! Det finnes en bod der inne som selger mye forskjellig salt og sennep, så er du glad i matlaging anbefaler jeg en tur innom der for å finne morsomme og spennende smaker til maten du lager hjemme. Du sier ikke hvilke dager du er i London, men jeg anbefaler å dra torsdag, til nød fredag (men unngå lunsjtid fordi det er hysterisk mange mennesker der fra ca. 12-15). Markedet et åpent fra tirsdag til lørdag, men få boder er oppe tirsdag-onsdag. Brick Lane - Kjempegod indisk og pakistansk mat.Pop Brixton, eventuelt Boxpark Shoreditch - mye spennende mat i et 'ungt' miljø, med spisesteder samlet sammen i containere. Er du på shopping i Oxford Street anbefaler jeg en matbit ved Kingly Court https://www.carnaby.co.uk/food-and-drink/kingly-court, spesielt den Japanske ramenrestauranten Shoryu. Bestill plass ved Sandeman's Free Tour of London http://www.newlondon-tours.com/daily-tours/royal-london-free-tour.html. Du får sett veldig mye på kort tid (turen går fra Covent Garden og som regel ned til Westminster, tar ca. 2 timer. Du får sett mye og guidene pleier å være veldig morsomme). Ekstra pluss er at den er gratis, men anbefaler at du gir litt småpenger på slutten siden de ikke får betalt. De får kun betalt via tips. Er du interessert i film så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe billetter på Electric Cinema Portobello i Notting Hill (ikke dra på den i Shoreditch). Det er en herlig opplevelse med en kino som ble startet i 1910 med interiør fra gammelt av. https://www.electriccinema.co.uk/ De har også en bar inne i kinosalen hvor du kan få kjøpt mat, snacks og ikke minst alkohol. Hvis du liker et glass vin eller to når du ser film kan du kjøpe dette her. Dra på musical/teater! Absolutt verdt det. Venner av meg dro på Les Miserables og Cats og de angret absolutt ikke. Bare spør om du ønsker å vite mer, dette var bare et lite utdrag av mine favorittsteder og ting å gjøre i London. Woooow. Det var akkurat det jeg trengte å vite =) tusen tusen takk for all info det er faktisk veldig nyttig . Jeg skal prøve å besøke de fleste tingene du nevnte. Takk igjen Stan <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå