AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #21 Del Skrevet 24. januar 2016 Har litt lengre ringfinger en pekefinger, og kjenner ikke meg noe særlig igjen. Det eneste er god evne til å forstå logikk, og stor sosial samvittighet. Men de er jo nesten like lange så er vell en mix pga det. (Mann) Anonymkode: 76cd6...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. januar 2016 #22 Del Skrevet 24. januar 2016 7 timer siden, incognita skrev: Det fant jeg ikke noe om da jeg sjekket kilder, kan du prøve å finne kilde på dette? Nå er jeg mere våken og har sjekket; ikke akkurat seriøs artikkel da det er fra vg, men skal se om jeg finner mere senere http://www.vg.no/nyheter/utenriks/pekefingeren-kan-vise-seksuell-legning/a/1170205/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #23 Del Skrevet 24. januar 2016 4 timer siden, skruf skrev: Nå er jeg mere våken og har sjekket; ikke akkurat seriøs artikkel da det er fra vg, men skal se om jeg finner mere senere http://www.vg.no/nyheter/utenriks/pekefingeren-kan-vise-seksuell-legning/a/1170205/ Åja, men det er jo ikke det som står i artikkelen. Det står at noen forskere mener at det er en tendens at lesbiske og homofile har mindre forskjell på pekefingeren og ringfingeren. Altså at de ofte er like lange hos denne gruppen. Jeg tar ikke denne type forskning så seriøst egentlig (basert på 720 mennesker blir for liten testgruppe synes jeg). Det er jo noe helt annet, men spennede - absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. januar 2016 #24 Del Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, incognita skrev: Åja, men det er jo ikke det som står i artikkelen. Det står at noen forskere mener at det er en tendens at lesbiske og homofile har mindre forskjell på pekefingeren og ringfingeren. Altså at de ofte er like lange hos denne gruppen. Jeg tar ikke denne type forskning så seriøst egentlig (basert på 720 mennesker blir for liten testgruppe synes jeg). Det er jo noe helt annet, men spennede - absolutt. Haha, var ikke så våken likevel Nei, men har absolutt lest noe om dette en eller annen gang, men husker tydeligvis ikke helt nøyaktig hvordan det var og hvor jeg leste det! Må google mere, det var et eller annet om dette! Får ta det i morgen når jeg har fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #25 Del Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, skruf skrev: Haha, var ikke så våken likevel Nei, men har absolutt lest noe om dette en eller annen gang, men husker tydeligvis ikke helt nøyaktig hvordan det var og hvor jeg leste det! Må google mere, det var et eller annet om dette! Får ta det i morgen når jeg har fri Ikke noe stress, jeg tviler på at forskning viser "lesbiske tendenser" hos gruppen som har lengre ringfinger, men at forskjellen er mindre hos lesbiske og homofile kan godt være. Synes uansett det er tynt å publisere noe som er basert på intervju av 720 personer i San Francisco - som strengt tatt er "the gay capital of the world" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. januar 2016 #26 Del Skrevet 24. januar 2016 7 minutter siden, incognita skrev: Ikke noe stress, jeg tviler på at forskning viser "lesbiske tendenser" hos gruppen som har lengre ringfinger, men at forskjellen er mindre hos lesbiske og homofile kan godt være. Synes uansett det er tynt å publisere noe som er basert på intervju av 720 personer i San Francisco - som strengt tatt er "the gay capital of the world" Men moro å se om jeg finner noe selv om det ikke er av betydning Nysgjerrige Nils=skruf.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #27 Del Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, skruf skrev: Men moro å se om jeg finner noe selv om det ikke er av betydning Nysgjerrige Nils=skruf.... Haha ser den. Alltid bra å være nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 24. januar 2016 #28 Del Skrevet 24. januar 2016 Her står det litt om fingerlengde og seksuell legning. Ringfingeren min er veldig mye lengre enn pekefingeren og jeg er god i sport, men er nok svakere i mattematikk enn i språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #29 Del Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, Cathrine88 skrev: Her står det litt om fingerlengde og seksuell legning. Ringfingeren min er veldig mye lengre enn pekefingeren og jeg er god i sport, men er nok svakere i mattematikk enn i språk. Ah, så det gjelder menn i all hovedsak. Interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 24. januar 2016 #30 Del Skrevet 24. januar 2016 12 timer siden, incognita skrev: Er ringfingeren din lengre enn pekefingeren tyder det på: - velstående/god til å tjene penger - Nei - gode prestasjoner i sport - Nei - god i mattematikk - Middels - høy fruktbarhet - Nei - god evne til å forstå logikk - Ja Har du lengre pekefinger, så tyder det på: - God språkforståelse - Ja - Stor sosial samvittighet - Ja - God kontakt med egne følelser - Ja Hos meg er pekefinger og ringfinger omtrent like lange. Ut i fra punktene over virker jeg likevel mest som en "lengst pekefinger-person". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 24. januar 2016 #31 Del Skrevet 24. januar 2016 1 minutt siden, incognita skrev: Ah, så det gjelder menn i all hovedsak. Interessant. Ja, virker sånn. Men jeg mener at jeg har lest om nyere studier som viser at det ikke er noen korrelasjon mellom fingerlengde og legning, så de lærde strides. Uansett litt interessant å lese om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #32 Del Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, Cathrine88 skrev: Ja, virker sånn. Men jeg mener at jeg har lest om nyere studier som viser at det ikke er noen korrelasjon mellom fingerlengde og legning, så de lærde strides. Uansett litt interessant å lese om. Ja, det er spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 24. januar 2016 #33 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg synes sånn type forskning er litt tåpelig. Har de satt seg inn i hva slags finger-ratio (eller hva det heter) som er mest vanlig i verden? Det er som å si at de fleste med homoseksuell legning har brune øyne når det er flest mennesker med brune øyne i verden. De burde kanskje forske på ting som var mer nyttig for samfunnet... Hilsen Party Pooper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #34 Del Skrevet 24. januar 2016 18 timer siden, incognita skrev: Er ringfingeren din lengre enn pekefingeren tyder det på: - velstående/god til å tjene penger (Student forløpelig, men er nok ikke kynisk nok til å bli noe stort, og utdanner meg til å bli lærer. Men mannen min har ganske grei inntekt for å si det sånn, og begge to kommer fra ganske fine familier, men det blir jo ikke helt det samme akkurat) - gode prestasjoner i sport (Tja, ikke noe spesielt) - god i matematikk (Har siden jeg var liten vært veldig flink matematisk, men har ikke studert det noe videre, så rent faglig sett er ikke nivået så høyt selv om jeg har veldig god matematisk forståelse.) - høy fruktbarhet (Vet ikke enda) - god evne til å forstå logikk (Har alltid vært veldig logisk av meg, og har nok arvet den delen samt matematikken fra faren min. Min mor, søster og bror er mer følelses mennesker enn det jeg og min far er. Samtidig har jeg en veldig stor evne til å forstå andre mennesker og føle deres følelser. Om venner har problemer er jeg den personen som prøver å finne løsninger og er nok ikke så flink til å støtte rett følelsesmessig på den måten. Har du lengre pekefinger, så tyder det på: - God språkforståelse (Elendig språkforståelse. Sliter med å forstå andre dialekter, og svensk. Kan flytende Norsk og Engelsk, men utover det er det meget svakt. Fremmed språk på skolen ble bare flaut, for jeg var så elendig) - Stor sosial samvittighet (Til en viss grad ja, veldig empatisk, forstår andre mennesker veldig godt, leser andre mennesker og situasjoner som om jeg nærmest skulle lest deres tanker, er alltid veldig snill og vil andre det beste, ofte på bekostning av meg, flink til å tilpasse meg situasjoner osv. Samtidig så kommer jo den logiske delen av meg inn her, som jeg skrev litt om over her. Jeg kan være veldig analytisk av situasjoner og stiller meg ofte litt på utsiden, og jeg sliter også med å skulle være empatisk når jeg selv syntes situasjonen er bagatellmessig. - God kontakt med egne følelser (Litt usikker på hva denne betyr, så svarer ja og nei. Forstår alltid hvorfor jeg reagerer hvordan, og analyserer mine egne følelser med logiske resonmenter, så langt det lar seg gjøre.) Jeg mener en slik studie blir alt for grunn til å være en realibel kilde, vi er nok veldig mer komplekse enn dette. Ringfinger/pekefinger biologisk sett kan jeg si meg enig i at har sammenheng med tesosteron produksjon etc., men oppvekst og miljø former deg nok o veldig mye større grad når det kommer til mange av disse punktene over også. En familie som for eksempel aldri snakker om følelser, der alt bare skyves under teppet og man later som ingenting, vil så klart være elendig på å forstå sine egne og andres følelser, og gjerne også være dårlig i sosiale situasjoner på dypere plan, selv om pekefingeren er tre ganger så lang som rignefingeren (satt på spissen). Jeg er forøvrig hunkjønn og har en pekefinger som er 3 mm lengre enn rignefingeren min, 3 mm på både høyre og venstre hånd faktisk. Anonymkode: 11904...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. januar 2016 #35 Del Skrevet 24. januar 2016 Mine er like lange. Hvis jeg legger godviljen til så er ringefingeren litt lenger. Snakk om en millimeter kanskje. Men ut fra egenskapene så er jeg mest som lang pekefinger, men også med høy fruktbarhet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #36 Del Skrevet 24. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener en slik studie blir alt for grunn til å være en realibel kilde, vi er nok veldig mer komplekse enn dette. Ringfinger/pekefinger biologisk sett kan jeg si meg enig i at har sammenheng med tesosteron produksjon etc., men oppvekst og miljø former deg nok o veldig mye større grad når det kommer til mange av disse punktene over også. En familie som for eksempel aldri snakker om følelser, der alt bare skyves under teppet og man later som ingenting, vil så klart være elendig på å forstå sine egne og andres følelser, og gjerne også være dårlig i sosiale situasjoner på dypere plan, selv om pekefingeren er tre ganger så lang som rignefingeren (satt på spissen). Jeg er forøvrig hunkjønn og har en pekefinger som er 3 mm lengre enn rignefingeren min, 3 mm på både høyre og venstre hånd faktisk. Anonymkode: 11904...af5 Dette er ikke én studie, men mange hundre. Det er ingen tvil om at det er en sammenheng mellom lengde på ringfinger og testosteron. Du kan selv google "2:D 4:D ratio" og lese hundrevis av publiserte studier som viser det samme. Evolusjonspsykolog og instituttleder ved psykologisk institutt på NTNU i Trondheim, Leif Edward Ottesen Kennair er en som har viet mye tid på å forske på dette. Han har også publisert en studie som du lett kan finne hvis du googler. Du snakker om oppvekst og miljø, men dette blir rimelig søkt da forskning som dette selvsagt kun gjelder på gruppenivå. Denne forskningen sier ingenting om enkeltindivider. Dette gjelder forøvrig forskning generelt, man må alltid ta hensyn til individuelle forskjeller i forskning som er basert på gruppenivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 24. januar 2016 #37 Del Skrevet 24. januar 2016 Mine er like lange og jeg er ikke spesielt god i matematikk. Så ingenting å tilføye her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 24. januar 2016 #38 Del Skrevet 24. januar 2016 27 minutter siden, mini-mio skrev: Mine er like lange og jeg er ikke spesielt god i matematikk. Så ingenting å tilføye her Hihi men du er søt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 24. januar 2016 #39 Del Skrevet 24. januar 2016 7 minutter siden, incognita skrev: Hihi men du er søt da. Jeg er vel mer tøff enn søt, men ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #40 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg er mann og har en markant lengre ringfinger enn pekefinger. Noen stor atlet er jeg ikke (men helt ok), og fruktbarheten har jeg ikke testet, men stort sett ser det meste her ut til å stemme bra på meg. Jeg er riktignok ganske språkmektig, men det skyldes nok en oppvekst med en utenlandsk forelder, mye reising og foreldre som alltid har vært opptatt av språk enn det skyldes noe medfødt talent. Anonymkode: 5b519...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå