AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Del Skrevet 24. januar 2016 I min vennekrets er vi veldig glade i å samles, lage mat og spise den. Det kan være middag, desserter, gjærbakst, osv. Det er liksom dette som er mye av det vi gjør sammen og vi trives veldig godt med det. Jeg hadde tenkt å invitere til en slik kveld snart, da det er min tur, men ene venninna vil gjerne at jeg også skal invitere en hun har blitt kjent med for noen mnd siden. Ingenting galt i det, da han er en veldig hyggelig fyr og det er alltid kjekt med nye mennesker. Jeg vil altså mer enn gjerne bli bedre kjent med ham, og ha ham i gjengen. Problemet er at hun nå har fortalt at han ikke takler de situasjonene som omhandler nettopp det å sette seg rundt et bord, spise, prate og ha det hyggelig. Så vidt jeg forsto så var det maten som var problemet, uten at jeg ville grave mer om hvordan og hvorfor. Uansett så skaper jo dette litt problemer da jeg, som er litt vel fantasiløs for tiden, ikke vet hva som skal være "tema" for kvelden. Jeg hadde opprinnelig sett for meg en middagsrett jeg tenkte vi kunne prøve ut, men det går altså ikke. Siden jeg er interessert i å bli bedre kjent med fyren, og ha han i gjengen, vil jeg gjerne tilpasse. Så dersom dere har noen gode ideer til hva man kan gjøre sammen, hjemme, så hadde det vært supert! Anonymkode: 11d9f...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 24. januar 2016 #2 Del Skrevet 24. januar 2016 Vet ikke hvor gamle dere er, men..spillkveld med snacks og drikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Del Skrevet 24. januar 2016 saltyliquorice skrev (På 24.1.2016 den 0.24): Vet ikke hvor gamle dere er, men..spillkveld med snacks og drikke? Ekspander Vi er 20-24 år gamle. Spillkveld er ikke så dumt nei, må bare få tak i et spill da. Alias eller geni funker vel greit? Så lenge de ikke er for dyre, hehe. Er student, så har ikke alt for mye penger til slikt. Mat er på en måte noe man trenger uansett sant, så da er det på en måte medregnet i budsjettet. Anonymkode: 11d9f...597 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 24. januar 2016 #4 Del Skrevet 24. januar 2016 AnonymBruker skrev (På 24.1.2016 den 0.27): Vi er 20-24 år gamle. Spillkveld er ikke så dumt nei, må bare få tak i et spill da. Alias eller geni funker vel greit? Så lenge de ikke er for dyre, hehe. Er student, så har ikke alt for mye penger til slikt. Mat er på en måte noe man trenger uansett sant, så da er det på en måte medregnet i budsjettet. Anonymkode: 11d9f...597 Ekspander Alias og geni er innafor det spør vennegjengen om hvilke spill de har, kanskje de kan ta med? Ville satt fram snacks (chips, godteri, kjeks o.l) og litt brus eller noe, så får de ta med alkohol selv hvis de heller vil drikke det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg tenker spillkveld er en god idé også, og du trenger jo ikke kjøpe det. Må vel være noen i gjengen som har et du kan låne for kvelden? Anonymkode: 38de6...e68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Del Skrevet 24. januar 2016 saltyliquorice skrev (På 24.1.2016 den 0.30): Alias og geni er innafor det spør vennegjengen om hvilke spill de har, kanskje de kan ta med? Ville satt fram snacks (chips, godteri, kjeks o.l) og litt brus eller noe, så får de ta med alkohol selv hvis de heller vil drikke det Ekspander AnonymBruker skrev (På 24.1.2016 den 0.31): Jeg tenker spillkveld er en god idé også, og du trenger jo ikke kjøpe det. Må vel være noen i gjengen som har et du kan låne for kvelden? Anonymkode: 38de6...e68 Ekspander Tenkte ikke engang på at jeg kan spørre om de andre har, haha! Takk for det innspillet, i alle fall. Sånn til senere da, hva annet er gøy å gjøre? Anonymkode: 11d9f...597 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 24. januar 2016 #7 Del Skrevet 24. januar 2016 AnonymBruker skrev (På 24.1.2016 den 0.34): Tenkte ikke engang på at jeg kan spørre om de andre har, haha! Takk for det innspillet, i alle fall. Sånn til senere da, hva annet er gøy å gjøre? Anonymkode: 11d9f...597 Ekspander Karaokekveld er artig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Del Skrevet 24. januar 2016 saltyliquorice skrev (På 24.1.2016 den 0.38): Karaokekveld er artig! Ekspander Det hadde vært utrolig artig da! :D Anonymkode: 11d9f...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 24. januar 2016 #9 Del Skrevet 24. januar 2016 Du kan jo også servere tapas eller fingermat, viss du føler det "må" være mat når dere samles. Da er det ikke så formelt, og folk legger ikke merke til hva andre spiser. Vil det ikke være rart å skulle unngå å servere mat i en slik setting når dere alltid har gjort det for å tilpasse seg en ny person som har "problemer" med mat..? Han kan jo ikke unngå mat eller mat i sosiale sammenhenger for evig liksom..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Del Skrevet 24. januar 2016 cheshirecat skrev (På 24.1.2016 den 0.48): Du kan jo også servere tapas eller fingermat, viss du føler det "må" være mat når dere samles. Da er det ikke så formelt, og folk legger ikke merke til hva andre spiser. Vil det ikke være rart å skulle unngå å servere mat i en slik setting når dere alltid har gjort det for å tilpasse seg en ny person som har "problemer" med mat..? Han kan jo ikke unngå mat eller mat i sosiale sammenhenger for evig liksom..? Ekspander Jo, på en måte, men vi er en ganske inkluderende gjeng og jeg tror ikke noen har problemer med det. Uansett kommer vi nok til å ha noen sånne kvelder hvor vi lager mat uansett, så får han heller velge om han vil bli med eller ikke. Tenkte bare det var mer inkluderende å ha noe annet i tillegg da. Anonymkode: 11d9f...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Del Skrevet 24. januar 2016 Spillkveld er gøy! Kortspill funker også. Type president eller noe annet moro. Ellers går det an å se film type grease eller noe, som man ikke trenger å følge med på, men der man kan tulle, synge med og danse til. Vil også berømme deg for å være så inluderende og fleksibel! Jeg sliter med de samme tingene, og syns det er flott at slike som deg prøver å gjøre det hyggelig for alle, uten å stille spørsmål eller dømme noen. Håper (og tror) det blir en flott kveld! Anonymkode: 9657e...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 24. januar 2016 #12 Del Skrevet 24. januar 2016 AnonymBruker skrev (På 24.1.2016 den 0.51): Spillkveld er gøy! Kortspill funker også. Type president eller noe annet moro. Ellers går det an å se film type grease eller noe, som man ikke trenger å følge med på, men der man kan tulle, synge med og danse til. Vil også berømme deg for å være så inluderende og fleksibel! Jeg sliter med de samme tingene, og syns det er flott at slike som deg prøver å gjøre det hyggelig for alle, uten å stille spørsmål eller dømme noen. Håper (og tror) det blir en flott kveld! Anonymkode: 9657e...14f Ekspander Signerer denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 24. januar 2016 #13 Del Skrevet 24. januar 2016 Spillkveld, "hobbykveld" der dere lager feks dekorasjoner eller lignende.. Vors? Karaoke, filmkveld... Er mange muligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Del Skrevet 24. januar 2016 Slår et slag for spillkveld selv. Folk kan jo ta med seg noe og drikke. Også setter man ut litt snacks de som vil kan spise av. Alias, geni, bezzerwizzer, ticket to ride o.l er alltid populært i gjengen her. Men noe så enkelt som yatzee kan være moro! Anonymkode: a2f2d...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Del Skrevet 24. januar 2016 Du får nesten garantert et brukt og gratis/billig spill på Finn eller Facebook Da kan du jo få tak i flere også, så prøver dere litt av hvert. En kortstokk kommer du også langt med. Er dere interessert i sport, så kan dere jo se håndball eller andre mesterskap som går. Anonymkode: 923cb...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamerspalace Skrevet 24. januar 2016 #16 Del Skrevet 24. januar 2016 Anbefaler Kokkelimonke! Det er superartig å spille med en stor gjeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnny the Mud Skrevet 25. januar 2016 #17 Del Skrevet 25. januar 2016 Ingen spill er bedre enn Ligretto! Ellers er straffeshots i kortspill, videospill og brettspill sykt gøy Jeg synes jo videospill med vennegjengen gir en enorm glede da Ellers kan dere spille Kahoot. Det er vel veldig trendy for tida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 25. januar 2016 #18 Del Skrevet 25. januar 2016 dreamerspalace skrev (På 24.1.2016 den 13.53): Anbefaler Kokkelimonke! Det er superartig å spille med en stor gjeng! Ekspander Enig med dreamerspalace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #19 Del Skrevet 25. januar 2016 dreamerspalace skrev (På 24.1.2016 den 13.53): Anbefaler Kokkelimonke! Det er superartig å spille med en stor gjeng! Ekspander Vet faktisk ikke hva det er, hehe, men kan søke det opp! Anonymkode: 11d9f...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #20 Del Skrevet 26. januar 2016 Spør henne om han kan spise eller ikke. Om hun antyder at han har spiseforstyrrelser går det jo an å servere noe snacks i stedet og ikke gjøre en stor middag ut av det. Om det er de sosiale problemene rundt å sitte rundt et bord å småprate så vær flink til å inkluder han i samtalen , ikke rett all fokus mot han og bombarder han med spørsmål, men noen er jo fint, men fortell historier og referer til de andre rundt bordet osv. "Anne og jeg gjorde xxxx en gang da skjedde xxxxxxxx og xxxxxxxxxx haha det skulle du jaggu ha sett Jonas!" *anne forteller om dagen på trening* du inkluderer jonas ved å si hun trener like ved der du bor, kanskje dere kan starte å gå sammen?" osvosv Anonymkode: 8a00d...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå