AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 De to siste ukene har jeg vært så utrolig sliten. Mye å gjøre på skolen, lei av folk, stresset, vil helst bare sove, osv. Det er helt utrolig vanskelig å komme seg på trening. I det siste, før de to siste ukene, trente jeg ca 5 dager i uka, nå er det så vidt jeg klarer 3. Det er bare et skikkelig ork. Hva gjør dere i slike perioder, tvinger dere dere selv på trening, eller lar dere være? Hvordan kan jeg vite hva som er rett for meg? Anonymkode: e8db3...33a
Pinkee Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Hvis du er så sliten som du sier, så må du først tenke over om det bare er stress som gjør det, eller om det kan være lurt med en tur til lege. Når jeg har perioder med mye stress, så reduserer jeg glatt på tung trening, men prøver å få lagt inn noen turer ut i frisk luft. Synes det hjelper både på stress og søvnkvalitet. Du skriver ingenting om hva slags trening du vanligvis gjør, men er det feks styrke, så klarer du fint å vedlikeholde med 2-3 ganger pr uke. så kan du fortsette å bygge når stress-perioden er over.
Cancellara Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Negative impulser i kombinasjon med stress, og generelt mye å gjøre suger energi av deg. Du blir utmattet og kroppen tenker hvile og søvn. Prøv f.eks noen gåturer etter skoletid, og prøv å koble vekk tankene. Kom inn i en rytme hvor du gradvis kjenner at dette gir mersmak, da kan du lettere finne tilbake til gamle treningsvaner. Man må faktisk "pushe" litt på selv for å finne tilbake, men gjør det gradvis. Tenk på riktig kosthold og søvndoser (ikke FOR mye søvn heller). Noen ganger kommer man dit hvor treningen er et ork : da er det lurt å ta ned belastning og intensitet for å finne overskudd ; for derettter begynne på nytt. Trener man uten overskudd, inspirasjon og glede så blir kvaliteten dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 9 timer siden, Pinkee skrev: Hvis du er så sliten som du sier, så må du først tenke over om det bare er stress som gjør det, eller om det kan være lurt med en tur til lege. Når jeg har perioder med mye stress, så reduserer jeg glatt på tung trening, men prøver å få lagt inn noen turer ut i frisk luft. Synes det hjelper både på stress og søvnkvalitet. Du skriver ingenting om hva slags trening du vanligvis gjør, men er det feks styrke, så klarer du fint å vedlikeholde med 2-3 ganger pr uke. så kan du fortsette å bygge når stress-perioden er over. Stress, lite søvn, osv. Ikke nødvendig å dra til lege for det. Anonymkode: e8db3...33a
Gjest Spiderman Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: De to siste ukene har jeg vært så utrolig sliten. Mye å gjøre på skolen, lei av folk, stresset, vil helst bare sove, osv. Det er helt utrolig vanskelig å komme seg på trening. I det siste, før de to siste ukene, trente jeg ca 5 dager i uka, nå er det så vidt jeg klarer 3. Det er bare et skikkelig ork. Hva gjør dere i slike perioder, tvinger dere dere selv på trening, eller lar dere være? Hvordan kan jeg vite hva som er rett for meg? Anonymkode: e8db3...33a Prøv å slappe av. Hvis du føler deg for sliten til å trene så kan det å trene gjøre vondt verre. Det kan hende at du har overanstrengt deg og kroppen sier i fra. Pleier personlig å ta meg en 1-2 ukers treningspause hvis jeg føler det slikt som deg og tillate meg selv å daffe. Hvordan og hvor hardt trener du?
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Om jeg er skikkelig sliten og kjenner at kroppen ikke vil gjennomføre en økt så lytter jeg og lar kroppen hvile. Noen ganger kan jeg føle at jeg er sliten, men tar meg allikevel en rolig økt og stopper heller om jeg føler at jeg ikke orker, men som oftest så er det psyken og ikke kroppen som er sliten i de tilfellene. Faktisk er det ofte på sånne dager at jeg overrasker meg selv og har noen vanvittige bra løpeøkter. Men kjenner jeg at kroppen nesten verker og er virkelig sliten så tar jeg heller en pause og lar kroppen hente seg inn igjen enn å trene og ikke føle at treningen gir meg overskuddet og energien jeg i utgangspunktet er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 20 timer siden, Plaskebrus skrev: Prøv å slappe av. Hvis du føler deg for sliten til å trene så kan det å trene gjøre vondt verre. Det kan hende at du har overanstrengt deg og kroppen sier i fra. Pleier personlig å ta meg en 1-2 ukers treningspause hvis jeg føler det slikt som deg og tillate meg selv å daffe. Hvordan og hvor hardt trener du? Trener styrke og kondisjon. Litt usikker på hva du mener med hvor hardt. Trener for å få progresjon, liksom. Anonymkode: e8db3...33a
Gjest Spiderman Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trener styrke og kondisjon. Litt usikker på hva du mener med hvor hardt. Trener for å få progresjon, liksom. Anonymkode: e8db3...33a Tenker egentlig på om du pusher deg selv hard gjennom treningen? Men uansett så blir rådet det samme. Ta det rolig, slapp av og hvis det ikke bedrer seg så for du ta deg en tur til legen for å se om alt er slik det skal være
Vin_fruen Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Presser meg til å trene og gå tur i slike perioder, men det er fordi jeg føler det hjelper meg å holde fokus, koble av og holde meg på bakken.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #10 Skrevet 26. januar 2016 19 timer siden, Plaskebrus skrev: Tenker egentlig på om du pusher deg selv hard gjennom treningen? Men uansett så blir rådet det samme. Ta det rolig, slapp av og hvis det ikke bedrer seg så for du ta deg en tur til legen for å se om alt er slik det skal være Jaa, det vil jeg vel si jeg gjør, men ikke alt for hardt liksom. Jeg kommer meg hjem etter trening, haha. Men nå tror jeg faktisk det begynner å gå over Anonymkode: e8db3...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå