tonemerethe Skrevet 14. juli 2002 #1 Skrevet 14. juli 2002 Her er noen gode råd som jeg synes er kjempehyggelige å lese sammens med den jeg skal gifte meg med. (Fra boka "Ta vare på ekteskapet" Libretto forlag). Skriv gjerne hva dere synes!!!!!! Utforsk livet sammen. Det er alltid noe nytt å oppdage. Si ifra når det er noe du ønsker deg. Din ektefelle er ikke noen tankeleser. Gi komplimenter, og vær raus med dem! Gi din ektefelle komplimenter i andres nærvær. Offentlig lovprisning varer lenge. Tø ømt på hverandre. Berøring sier ”jeg elsker deg” på en egen måte. Vær romantiske. Slutt aldri med å gjøre kur til hverandre. Respekter din ektefelles rett til privatliv. Det er viktig å kunne være litt for seg selv. Vær ikke redd for alt som er nytt. Forandringer kan bety ny vekst i ekteskapet. Ta dere tid til å være fra hverandre imellom. Egne interesser gjør dere interessante for hverandre. Lek sammen, uten konkurranse. Da vinner dere begge. Si ”jeg elsker deg”. Det er en glede å høre di tre små ordene. Forsøk alltid å ta deg så bra ut som mulig. Din ektefelle fortjener såpass. Må dere ta et oppgjør, så gjør det uten trusler, beskyldninger eller utskjelling. Vær rede til å be om unnskyldning. Kjærlighet er å kunne si ”jeg er lei meg”. Ta sjansen på å bli såret. Kjærligheten kan ikke utvikles risikofritt. Vær generøs med å tilgi. Kjærligheten kjenner intet hovmod. Inviter venner. De er også en del av samlivet. Le sammen. Latter kan bygge bro over dype avgrunner. Gråt sammen. Felles tårer knytter hjertene til hverandre. Del hverandres drømmer. Nærhet gir forventninger til morgendagen. Overrask hverandre. Det uventede beveger hjertene. Tillat deg å være svak. Ekteskap er gjensidig avhengighet. Tillat deg å være sterk. Ekteskap er gjensidig avhengighet. Gjør kjærlige ting for din ektefelle. Du vil føle gjenklang i ditt eget hjerte. Ha respekt for din ektefelles familie. Du er selv blitt en del av den. Let etter kjærligheten på uvanlige steder. Den er der, selv når du ikke ”føler” den. Opplev stillheten sammen. Stillhet mellom kjærester er hellige øyeblikk. Glem ikke fortiden. Det er den som former nåtid og fremtid. Ha tålmodighet med hverandre. Dere er fortsatt nygifte. :D :D :D
scorpion73 Skrevet 14. juli 2002 #2 Skrevet 14. juli 2002 Kjempeflott synes jeg. Får nesten litt grøssninger av det.
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #3 Skrevet 18. juli 2002 Dette var noe vi alle kan tenke igjennom. Kjempeflott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå