Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lenge hatt lyst til Dubai, og kunne tenkt meg å dra dit i år. Da jeg er ferdig på skolen i Mai - så kan juni være passende tid å reise på for min del. Men jeg vet sånn sett lite om plassen. Hva man kan gjøre, hvilke områder det er best å bo. Bør jeg velge litt "lukseriøse" varianter av hotell når jeg først skal dit, eller rimeligere? Tenker å ikke bli lengre enn ei uke, eller hva er passende reiselengde?

Funnet billetter + fly på apollo.no til 8000 kr for ei uke, der hotellet er 4-stjerners og har fått veldig mange gode omtaler på tripadvisor. Også et 5-stjerners som frister utrolig mye, men til 10 000 kr. Dette pr. person. Det er jo mangebilligere varianter. Men er Dubai plassen til å kanskje oppleve litt av den lukseriøse hotellfølelsen? Eller..? Noen som har vært der, og har noen tips å komme med? :) 

Endret av ramason
Skrevet

Dubai er veldig varmt på sommeren! Kanskje du burde vurdere påsken om du har mulighet til å reise da....

Skrevet
2 timer siden, Labyrint skrev:

Dubai er veldig varmt på sommeren! Kanskje du burde vurdere påsken om du har mulighet til å reise da....

Har hørt det.. Men har ikke mulighet i påsken pga. skole.

Skrevet (endret)

Ville ikke reist på sommeren, da jeg tror at varmen gjør at man ikke får så fin en opplevelse. Jeg har vært i Dubai i januar og i Sept/oktober og det var veldig fint, men fortsatt steine varmt. En uke går nok sikkert fint mtp reiselengde, det blir fort DYRT å være i Dubai lenge og for min del var økonomien en avgjørende faktor. Jeg var der i litt over en uke begge gangene. 

Har du muligheten for å bo på et "luksushotel" så er det jo gøy å prøve bare for å ha gjort det, men jeg syns det svir litt vel mye i pengeboka å betale så mye for et sted man egentlig bare skal sove. Nå har jeg jo vært på en del fine hotel andre steder, så det kan hende at det ikke er så spennende for min del, så dette er jo veldig individuelt.

Endret av skyflakes
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synst halve opplevelsen i Dubai er de flotte hotellene, så har du råd til det er det absolutt å anbefale. 

Vi har bodd på https://www.google.no/search?q=kempinski+dubai&client=safari&hl=nb-no&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjbuuaJreLKAhXGa3IKHfbJAc8Q_AUIBygB#hl=nb-no&tbm=isch&q=kempinski+palm+jumeirah&imgrc=8qc_1whurvtq5M%3A som var helt supert 

og en gang på et billigere alternativ http://www.booking.com/hotel/ae/doubletree-by-hilton.no.html. Ok hotell det også altså, men ble langt fra samme opplevelse som på Kempinsky 

• Liker 1
Skrevet

Om du reiser til Dubai så bør du ha en dag på Wild Wadi på Jumeirah beach. Helt utrolig flott badeland. Shoppingsentre er jo en opplevelse i seg selv og ikke minst soukene. 

Jeg ville aldri reist dit på sommeren, da kreperer jeg. Jeg har vært der i September og det var kjempevarmt da også. 45 grader i skyggen, 38 i den persiske gulf og 92% luftfuktighet. Det var i varmeste laget for min del.

Lei bil og reis rundt i emiratene, en opplevelse for livet. 

Du kan fint bo på ett 3 stjerners hotell for å spare litt penger. Så kan du heller besøke hotellet Burj Al Arab på Jumeirah beach samme dag du koser deg på Wild Wadi. De ligger rett ved hverandre.

God tur 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...