Gå til innhold

Må være skierfaren for langrenn Sognsvann-Ullevålsseter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Langrennskistrekningen Sognsvann-Ullevålsseter: bør man være skierfaren for å ikke falle hele tiden/klare oppover og nedoverbakkene? 

Er det avgjørende for en slik løype at en må smøre skiene? Eller går der greit uten smøring i f.eks minus 3 eller 0 grader?

Har bodd lenge utenlands og har stått mest på Carwing/"slalom"ski...langrenn har jeg ikke så mye erfaring med. Sto på et jorde rett bortover uten bakker for 3 år siden og som barn.

Anonymkode: ac9c0...596

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Det er absolutt overkommelig for alle! :) 

Skrevet

Jeg fikk det til så da får nok hvem som helst det til.

Skrevet

Kort grei løype, men du må smøre dersom du har smøreski, ellers kommer du til å hate samtlige oppoverbakker. Kan du ikke smøre selv, kjøp med deg blå Swix i det minste og huk tak i en og spør om hjelp til å smøre. De fleste hjelper lett til.

Anonymkode: 25d86...d9c

Skrevet

Næh, klarer jeg det klarer du det! Jeg syns nedoverbakkene er verst, tar av meg skia fordi jeg har sånn høydeskrekk. Syns det verste med denne løypen er at folk er ekstremt uhøflige. Jeg er vant til excuse me og thank you, i denne løypen er det "fløtt deg di drittkjerring". Så bare vær forberedt på det. Er forøvrig en fin tur :) 

Anonymkode: c3c63...822

Skrevet

Neida, den er fin for de fleste 

Skrevet

Grei løype men for all del SMØR skia, ellers kommer du til å tryne 100 ganger.

Skrevet

Får du fint til! Men ikke blå Swix, gå for rødt om det er 3-0 grader. Smørefrie ski er kanskje tingen for deg? dersom du går på ski sjeldent og ikke liker å smøre? 

Skrevet
38 minutter siden, Snabeltann skrev:

Får du fint til! Men ikke blå Swix, gå for rødt om det er 3-0 grader. Smørefrie ski er kanskje tingen for deg? dersom du går på ski sjeldent og ikke liker å smøre? 

Gjerne smørefrie ski men har lest så mye negativt om smørefrie...at de ikke alltid innfrir m.m

Jeg har smøreski...men om jeg smører før start så er det nok til hele turen? Folk stopper vel ikke midt i løypen for å smøre?

Skrevet
1 time siden, Snabeltann skrev:

Gjerne smørefrie ski men har lest så mye negativt om smørefrie...at de ikke alltid innfrir m.m

Jeg har smøreski...men om jeg smører før start så er det nok til hele turen? Folk stopper vel ikke midt i løypen for å smøre?

Skrevet

Om  sommeren har vi gått tur rundt Sognsvann, tror der totalt var på maks 5 km.

Men, om vinteren med snø og alt så havnet vi plutselig langt mot Ullevålsseter! Meningen var å kun gå rundt Sognsvann. Hvordan er det mulig å havne feil?! 

Skrevet
6 timer siden, lifeasisit skrev:

Grei løype men for all del SMØR skia, ellers kommer du til å tryne 100 ganger.

Jo takk, det skjedde: falt hele tiden! 

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig å bare gå på langrenn rundt Sognsvann (ca 4 km) og ikke i retning Ullevålsseter? 

For da er del mer rett frem og ikke bakker? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...