AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Jeg er en jente på 25 som av og til ber. Jeg tror jeg ber til Gud, det er iallefall noen som lytter, føler jeg. Jeg ber oftere i perioder, og takker mye og ber om endringer f.eks. Ber du? Til hvem og om hva? :D Anonymkode: 6e0b3...0ec 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Nei, ber aldri. Tror ikke på noen gud av noe slag. Anonymkode: fc617...e3d 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, ber aldri. Tror ikke på noen gud av noe slag. Anonymkode: fc617...e3d Skjønner Er selv ikke konfirmert i kirken. Men føler det er noe som har kommet de siste årene. Og har opplevd å få mange av mine "ønsker" oppfylt gjennom bønn, faktisk. Så da har jeg fortsatt.. Og fordi det er godt å få luftet tankene litt. Anonymkode: 6e0b3...0ec 1
ramason Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 (endret) Jeg ber faktisk en gang i blant selv - er jente på 20. Det er gjerne når jeg sitter alene å tenker, der det kan være om hvor heldig jeg er. Det kan være at jeg takker Gud for familien min, at jeg har det godt her i Norge, vennene mine osv. Ellers at jeg ber for at noe skal ordne seg, om noen nære er syke, sliter med seg selv f.eks. Endret 23. januar 2016 av ramason 2
Berentsens Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 Jeg ber andre om å gjøre noe, som regel rydde rommet o.l. 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Bedde én gang, da jeg trodde det handlet om liv og død. Anonymkode: 6b7a0...5e8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Ja, det gjør jeg. Men sjelden når det er noe galt, mer "takk" dersom noe bra har skjedd. Jeg fikk f.eks beskjed om at jeg mest sannsynlig aldri ville bli gravid, og innfant meg med det, selv om jeg alltid har ønsket meg barn og syns det var utrolig vanskelig. Slik var det bare, liksom. Da jeg ble gravid likevel sa jeg høyt "tusen takk" ut i rommet da jeg var alene, det føltes som jeg hadde fått verdens mest fantastiske gave. Anonymkode: 5586c...2b7 1
Deer Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 nei, og de få gangene jeg prøver føler jeg at jeg snakker med meg selv. og jeg tror ikke på gud heller hahha. alltid kleint når jeg sitter i kirken og alle lukker øynene og tar hendene sammen mens jeg bare sitter der
Chizue Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Jeg "ber" men ikke til gud... Og de gangene jeg ber så er det for egen vinning også x) Og så langt har det ikke failet.. "Vær så snill, la meg få rekke bussen!" "Ikke la meg komme for sent!" "La meg få lov til å stresse ned nå, så rekker jeg kanskje bussen..!" "Vær så snill, hvordan skal jeg få dekket denne regningen*kjøper ett flakslodd og vinner ett par tusen* Jeg tror jeg tror på karma jeg.... x) Men jeg kan være ekstremt uheldig også, men etter en stund med mye motvind, så kommer det medvind ;D
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Nei, jeg ber ikke. Jeg synes det er temmelig perverst å be til en gud om hjelp i dagliglivet og takke ham når ting går bra, når man samtidig vet at andre mennesker i verden ber for sine barns liv til samme gud uten å bli hørt. En gud som eventuelt gidder å ta hensyn til min eksamen, samtidig som folk utsettes for de største grusomheter tenkelig uten at han lytter til dem, ville vært direkte ond. Jeg ville også følt meg ekstremt egoistisk om jeg ba ham prioritere mine dagligdagse problemer med jobb, studier og kjærlighet, når han all lidelse tatt i betraktning tydeligvis ikke rekker å gjøre jobben sin i dag heller. Heldigvis tror jeg ikke han finnes. Beklager den lille ranten. Det skader ikke meg om noen ber, så sant det ikke går på bekostning av teknikker som beviselig fungerer, så man må gjerne holde på. Men jeg ville aldri bedt til en gud som, hvis han hørte mine bønner, måtte ha bedrevet mildt sagt grov forskjellsbehandling av meg og andre troende. For et rasshøl. Anonymkode: 1ba58...7b6 3
Fotballflue Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 Jeg ber når det skjer noe med min farfar. Det ser ut til at mine bønner blir hørt. Men jeg vet jo ikke om det er tilfeldig eller ikke
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 Jeg ber hver kveld Ber en fast kveldsbønn. Anonymkode: df538...f1c
Haru Skrevet 26. januar 2016 #20 Skrevet 26. januar 2016 Ja, det er den samme bønnen hver eneste kveld "Kjære Gud, vær så snill og tilgi meg for at jeg har misbrukt ditt navn, fornærmet deg og kalt deg stygge ting før denne bønnen, og for alle andre unevnte synder jeg har gjort før denne bønnen. Amen" Og derved zzzzzzzzzzzzzzzzzz. Men til syvende og sist er jeg en Agnostiker, en "bedende agnostiker". Jeg ber, men jeg vet ikke om noen hører den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå