Gå til innhold

Klarer du være venn med umoralske mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg sliter med det. Og nei jeg er ikke perfekt selv, men visse prinsipper tar jeg som en selvfølgelig. Ikke være utro, ikke lyve, ikke stjele, ikke selge fitta si. Jeg har møtt flere som driver med slike umoralskheter og merker jeg trekker meg vekk. En venninne driver og skryter av at hu ligger med en kjendis som er gift og har barn. Hun klarer ikke la vær sier hu, "fordi pikken hans er så deilig." Jeg syns det er forkastelig og syns hun er et dårlig menneske. Også har vi hun jeg kjenner som går på NAV samtidig som hun selger seg. Jeg kan ikke noe for det men sånne mennesker er umoralske og jeg vil ikke assosieres med sike folk. Jeg bor i et respektabelt hus. 

Anonymkode: 23a26...516

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke liker dem, så hold deg unna?

Jeg personlig holder meg alltid unna konservative mennesker som deg som viser det i sin nedlatende holdning, ikke bare fordi du tror du er bedre enn oss men fordi jeg selv alltid har vært svært liberal og er for at mennesker skal få gjøre det de selv føler gir dem glede, så lenge de ikke skader noen. Kjenner flere herlige jenter som "selger fitta si" som du sier, og ved å være åpen lærer man at ting aldri er svart/hvitt og kanskje, jeg vet ikke, klarer du å gi slipp på bitterheten din ovenfor mennesker som velger en annen vei i livet enn deg?

Jeg elsker liberale mennesker, de blant annet er fremtidens håp :)

Anonymkode: 574a3...afb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at jeg sliter med det. Og nei jeg er ikke perfekt selv, men visse prinsipper tar jeg som en selvfølgelig. Ikke være utro, ikke lyve, ikke stjele, ikke selge fitta si. Jeg har møtt flere som driver med slike umoralskheter og merker jeg trekker meg vekk. En venninne driver og skryter av at hu ligger med en kjendis som er gift og har barn. Hun klarer ikke la vær sier hu, "fordi pikken hans er så deilig." Jeg syns det er forkastelig og syns hun er et dårlig menneske. Også har vi hun jeg kjenner som går på NAV samtidig som hun selger seg. Jeg kan ikke noe for det men sånne mennesker er umoralske og jeg vil ikke assosieres med sike folk. Jeg bor i et respektabelt hus. 

Skjønner godt at hun selger seg om hun går på nav. Man er LUTFATTIG om man går på nav. 

Du velger jo selv hvem du vil ha som venner. Er jo bare å kutte de ut da. Venninnen betrodde seg sikkert til deg men du er kanskje ikke vant med betroelser. 

Får litt Gunilla fra Hollywoodfruer-vibber fra deg. "Jeg bor i et respektabelt hus" Det er nok en god del her i livet som du har misforstått. Du kan finne deg venner som "bor i respektable hus" og ikke gjør "umoralskheter" . Men da må du nok søke i miljøer som bibelgrupper og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke liker dem, så hold deg unna?

Jeg personlig holder meg alltid unna konservative mennesker som deg som viser det i sin nedlatende holdning, ikke bare fordi du tror du er bedre enn oss men fordi jeg selv alltid har vært svært liberal og er for at mennesker skal få gjøre det de selv føler gir dem glede, så lenge de ikke skader noen. Kjenner flere herlige jenter som "selger fitta si" som du sier, og ved å være åpen lærer man at ting aldri er svart/hvitt og kanskje, jeg vet ikke, klarer du å gi slipp på bitterheten din ovenfor mennesker som velger en annen vei i livet enn deg?

Hvorfor skriver alltid folk på kg bitter? Jeg er ikke bitter. Hvor har du det fra? Men jeg takler ikke folk som ikke har samme moral som meg. Hvis hu som selger seg hadde vært ærlig i det minste hadde jeg ikke blitt så irritert. Men hun lyver om disse turene sine til utlandet og mannfolka hu legger ut på facebook. Mens jeg har fått høre av en felles venn at hun prostituerer seg, så hvorfor ikke si det? Man må jo stå får det man gjør. 

Utro folk kan du også få billig av meg. Jeg har et selvmordsforsøk bak meg pga utroskap og livet mitt er ødelagt, derfor blir jeg rasende når jeg hører om folk som er utro med vilje, som hun venninnen min. Hun ødelegger for familien, og potensielt kan hun også dø av aids her. Venninna mi som ligger med denne kjendisen gjør det ikke fordi hun er forelsket. Hun vil ikke ha kjæreste, men elsker oppmerksomheten. Har prøvd å minne henne på at det fins single menn hun kan ligge med men nei, det når ikke gjennom. 

Men tydelig at her på kg så skal man akseptere dårlig oppførsel, selv om det ødelegger livene til folk. Da har jeg lært det og. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Nei det blir vanskelig. Hvis folk røyker hasjeller kjøper sex fra en student, så går det kanskje greit. Men hvis de sloss på fylla eller nasker i butikken så blir det uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La den av dere som er uten synd kaste den første sten"

Anonymkode: f6e8e...894

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ut fra HI, så har du kommet fram til at utroskap er å være liberal, og du elsker utro mennesker?

Anonymkode: 0faf8...8a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver alltid folk på kg bitter? Jeg er ikke bitter. Hvor har du det fra? Men jeg takler ikke folk som ikke har samme moral som meg. Hvis hu som selger seg hadde vært ærlig i det minste hadde jeg ikke blitt så irritert. Men hun lyver om disse turene sine til utlandet og mannfolka hu legger ut på facebook. Mens jeg har fått høre av en felles venn at hun prostituerer seg, så hvorfor ikke si det? Man må jo stå får det man gjør. 

Utro folk kan du også få billig av meg. Jeg har et selvmordsforsøk bak meg pga utroskap og livet mitt er ødelagt, derfor blir jeg rasende når jeg hører om folk som er utro med vilje, som hun venninnen min. Hun ødelegger for familien, og potensielt kan hun også dø av aids her. Venninna mi som ligger med denne kjendisen gjør det ikke fordi hun er forelsket. Hun vil ikke ha kjæreste, men elsker oppmerksomheten. Har prøvd å minne henne på at det fins single menn hun kan ligge med men nei, det når ikke gjennom. 

Men tydelig at her på kg så skal man akseptere dårlig oppførsel, selv om det ødelegger livene til folk. Da har jeg lært det og. 

Du er litt selvmotsigende når du skriver at du ikke vil assoiseres med "sånne"mennesker,for du har jo denne venninnen,og du har vært med en som var utro. Så,de er jo i din omgangskrets. Nå må du jo bare velge hva slags mennesker du er med,det gjør vi jo alle.

Det jeg tenker er at kanskje har venninnen din andre gode kvaliteter og sider? Kanskje du kommer til kort på andre områder? Jeg vet bare at ingen er perfekte,og alle har sine gode egenskaper.

Jeg liker mange ulike mennesker,men føler ikke det truende om de har dårlige moral på noen måter. Jeg er jo meg,så føler ikke det blir riktig å "assosiseres"med noen,uansett hvem de er. Er du redd hva andre mener? Det betyr lite,for om folk ikke ser deg som den du er,så er det ikke verdt å ha de rundt seg heller?

Men du har rett i å velge dine venner. Du velger jo ut fra hva du selv føler er best. Ingen feil med det. Bare husk at du kan gå glipp av bra og interessante mennesker om du fordømmer en side ved dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BlackMascara
Den 23.1.2016 at 21.31, AnonymBruker skrev:

Wow! Endelig en som mener det samme som meg. Stå på! Du skal få lov til å mene det. Noen har bedre moral enn andre og det er ikke tull engang. Kanskje det kommer av verdier  man lærer fra foreldrene sine. Har selv en vennine, vi er ikke så close og jeg orker ikke henge med hu tross til at hu ofte maser om å møtes. Dette pga måten hun ligger med alle hun møter og forteller meg om alle sine ekle treff. Orker rett og slett ikke maset om hvem hu har knulla og ikke knulla. Blir litt sjokka over hvor lett kvinner gir seg selv til så mange. Nå vil sikkert mange si at det er hennes valg, men uansett vil jeg mene at det er nasty. Hvor har det blitt av skammen? Har bestemt for å ikke ha så stort vennskap med hun. Mulig jeg er asshole og dømmer hardt nå, men moralen i dette landet begynner å gå på trynet uff og uff.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problemer med å være med folk med vaklende moral. Det handler ikke nødvendigvis så mye om hva de gjør, men mer hva de tenker og mener om ting. Kanskje mer riktig å snakke om etikk enn moral.

Anonymkode: 4c2f2...d6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Moral shmoral. Det er så relativt uansett. Visse typer mennesker holder jeg meg definitivt unna, men det handler mer om hva som skader andre versus hva som skader en selv. Uærlighet har jeg problemer med uansett, slikt trenger jeg ikke i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så ut fra HI, så har du kommet fram til at utroskap er å være liberal, og du elsker utro mennesker?

Anonymkode: 0faf8...8a6

Snakker bare om jenter som selger sex, kjenner flere og det er jenter med de største hjertene jeg har vært vitne til.

Utroskap er heller ikke alltid svart/hvitt. Men nå er jeg bare i åpne forhold da, så jeg slipper heldigvis den problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

En ting jeg virkelig misliker er forøvrig falske venner, som smiler når de treffer meg men inners inne tenker at jeg er ekkel og umoralsk. Ærlighet er en dyd, var det ikke noe med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor umoralsk de er og på hvilke områder de er umoralsk. Men folk som bare snakker dritt om andre i en negativ og nedlatende tone. Samt personer som tar seg selv veldig høytidelig (jeg er perfekt og ser ned på alle andre). Og folk som bevist prøver å utnytte alle rundt seg. Slike personer greier jeg ikke være venner med. Men om de er litt umoralsk og ellers har samme interesser som meg, samt god humor, selv-ironi osv så spiller det ikke så stor rolle for meg om de er litt umoralsk. Men om de er umoralsk i den forstand at det går utover venner (eks: låner penger av meg og aldri betaler tilbake, legger skylden over på meg viss det er deres skyld osv), så tror jeg det hadde blitt vanskelig å holde vennskapet gående. Har en veldig høy terskel for hvem jeg ikke greier å være venner med, de må nesten være en gjennomsyret dårlig person som bare tenker på seg selv, viss jeg ikke kan tolerere et vennskap med personen.

Er det en ting som er absolutt deal-breaker for meg når det kommer til vennskap så er det å være ekstremt overlegen. Da blir jeg bare kvalm av å være i samme rom som vedkommende.   

Anonymkode: a83a2...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest cheshirecat

Altså hva ER dette? Bibelsamling..? ALLE er umoralske før eller siden, på en eller annen måte. Skal du unngå "umoralske" venner kan du like gjerne sperre deg inne for resten av livet og lobotomere degselv samtidlig ettersom tilogmed du på den høye hesten din har gjort eller vil gjøre/si/tenke/være - umoralsk i større eller minste grad, en eller annen gang. Prøv bare å unngå de onde, så er man relativt good to go, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎23‎.‎01‎.‎2016 at 21.31, AnonymBruker skrev:

Av overskriften så skulle jeg akkurat til å spørre deg om hva du definerte som umoralsk, siden akkurat det er av den største betydning. Ser at en del av det du definerer som umoralsk, sier meg at jeg hadde definert deg som en fordomsfull, unyansert kjerring...

Av det du nevner så hadde jeg kun garantert hatt problemer med at en venninne stjal og løy mye. Hva hun gjør med kroppen sin er kun hennes sak, selv om jeg ikke hadde gjort det samme selv. 

Anonymkode: 62783...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cheshirecat skrev:

Altså hva ER dette? Bibelsamling..? ALLE er umoralske før eller siden, på en eller annen måte. Skal du unngå "umoralske" venner kan du like gjerne sperre deg inne for resten av livet og lobotomere degselv samtidlig ettersom tilogmed du på den høye hesten din har gjort eller vil gjøre/si/tenke/være - umoralsk i større eller minste grad, en eller annen gang. Prøv bare å unngå de onde, så er man relativt good to go, spør du meg. 

spot on. takk!

Anonymkode: 62783...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sånn i det landet her at det ikke er ulovlig å selge kroppen sin kun å kjøpe sex så det er de som gjør noe galt.

Anonymkode: bc585...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...