Gjest ricecrispies Skrevet 23. januar 2016 #1 Del Skrevet 23. januar 2016 Finner lite om dette på nett,noen som vet om det er trygt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 23. januar 2016 #2 Del Skrevet 23. januar 2016 Selvfølgelig er det trygt Hvorfor skulle det ikke være det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 23. januar 2016 #3 Del Skrevet 23. januar 2016 Er vel noen urter som gravide ikke skal spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 24. januar 2016 #4 Del Skrevet 24. januar 2016 Pukka er bare merket, de lager jo alskens te. Får bare lese i urtetråden her da, og kjøpe de variantene som ikke har det som er verst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 24. januar 2016 #5 Del Skrevet 24. januar 2016 Har fått med meg urtediskusjonen på KG, men det jeg mener om det er at man skal følge offentlige myndigheters råd om kosthold for gravide. Matportalen.no er det man bør følge, mener jeg, samt eventuelle råd fra fastlege og jordmor. Hadde Pukka-te vært farlig for gravide hadde det stått på pakken, dessuten er det ingen produsent som gidder å produsere te som kvinner ikke kan drikke. Jeg drikker en kopp grønn te nesten hver dag og har ingen betenkeligheter med det som gravid. Du må nesten føle på selv hva du synes er riktig, men jeg hadde overhodet ikke tenkt noe over å drikke en kopp Pukka-te. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. januar 2016 #6 Del Skrevet 24. januar 2016 3 timer siden, Riskrem skrev: Har fått med meg urtediskusjonen på KG, men det jeg mener om det er at man skal følge offentlige myndigheters råd om kosthold for gravide. Matportalen.no er det man bør følge, mener jeg, samt eventuelle råd fra fastlege og jordmor. Hadde Pukka-te vært farlig for gravide hadde det stått på pakken, dessuten er det ingen produsent som gidder å produsere te som kvinner ikke kan drikke. Jeg drikker en kopp grønn te nesten hver dag og har ingen betenkeligheter med det som gravid. Du må nesten føle på selv hva du synes er riktig, men jeg hadde overhodet ikke tenkt noe over å drikke en kopp Pukka-te. Fullstendig enig med deg. Norge er ganske konservativt og defensivt (som man skal være) i forhold til kostholdsråd til gravide. Hvis det er stoffer/mat/annet som er bevist skadelig, er det inkludert i de offisielle kostholdsrådene (matportalen.no). Jeg synes den urtediskusjonen er helt hysterisk, og den er heller ikke tuftet på offisielle råd ... Men det er klart, det handler jo ofte om mengder, og hvis du drikker 15-20 kopper om dagen ville jeg kanskje tatt det opp med jordmor, bare for å sjekke. I normale mengder hadde ikke jeg hatt noe problem med å drikke pukka-te (og jeg gjør det også), men det er selvsagt opp til deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg var litt forsiktig med de variantene som hadde lakris pga høyt blodtrykk mot slutten av svangerskapet. Man bør vel også være litt forsiktig med store mengder urter som har sammentrekkende virkning tidlig i svangerskapet. Når det er sagt tror jeg trygt du kan ta deg 1-2 kopper uten at det gjør noe. Under ammingen tror jeg man må være mer forsiktig med urter, og da spesielt de som virker sammentrekkende da disse hemmer melkeproduksjonen (feks peppermynte, salvie og timian) Anonymkode: 8e324...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå