Gå til innhold

Skal man gi gave i det tredje bryllupet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er 3. Gang min venninne gifter seg. Skal jeg fremdeles gi gave? Har gitt ca. 1500 kr i de forrige bryllupene,nå føler jeg det begynner å bli flaut...

Anonymkode: 31676...7b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gitt gave, men jeg hadde ikke brukt 1500kr på bryllupsgave nr 3..

Anonymkode: 9ee56...bed

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Du høres ut som en kjempegod venninne.

Hun ER en god venninne, men hvor mange ganger skal man stille i full ballkjole og gifte seg? Blir litt flau nå, når hun er godt over 40 og 'lover på tro og ære'...

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ER en god venninne, men hvor mange ganger skal man stille i full ballkjole og gifte seg? Blir litt flau nå, når hun er godt over 40 og 'lover på tro og ære'...

ts

Hadde du tenkt å stille opp i ballkjole og gå i bryllupet uten å gi gave? *sjokkert*

Anonymkode: 334ed...13a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er 3. Gang min venninne gifter seg. Skal jeg fremdeles gi gave? Har gitt ca. 1500 kr i de forrige bryllupene,nå føler jeg det begynner å bli flaut...

Det flaueste er vel å i det hele tatt å vurdere om du skal gi presang. 

Klart du skal gi presang, stille i ballkjole og være minst like entusiastisk i dette bryllupet som det første. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente vel gjerne at BRURA stiller i ballkjole🙊👍

Anonymkode: b3e18...041

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt gave, men ikke på langt nær så mye.

Anonymkode: 1a2d3...bb1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Jeg snakket ikke om henne, men om deg. Du høres ikke ut som en god venninne når du blir flau over venninna di sitt kjærlighetsforhold, uavhengig av om du gir henne gave eller ikke. Dømmende virker du også. Håper virkelig venninna di har sterke støttespillere rundt seg som er glad på hennes vegne, i stedet for å skjemmes over at hun gjør noe som ikke er helt A4. Tviler på at det er så jævlig lett for henne å skilles fra mannen hun trodde hun kom til å tilbringe hele livet sitt med, ikke bare én, men to ganger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mente vel gjerne at BRURA stiller i ballkjole🙊👍

Anonymkode: b3e18...041

Jeg va fakisk litt usikkre på hva hun mente

Anonymkode: 03317...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Så gi gave (hvis du er invitert), men du trenger jo ikke å bruke så himla mye penger på gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et skikkelig/tradisjonell bryllupsfest, gir du en skikkelig/tradisjonell gave. Et enklere bryllup - en enklere gave. Og i steden for å dømme; ta heller hatten av for optimismen. 

Anonymkode: 0c37c...e89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL!
Hvor lenge har de forrige forholdende vart? Det er jeg nysgjerrig på.

Hun er tydeligvis en bedre veninne enn kone. Gi gave, men kjøp heller en TING på kitchn, glassmagasinet eller noe. De stygge Kahler vasene feks.

Anonymkode: 313d9...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi gave. Men du behøver ikke å gi til samme beløp som før. Gi etter evne. Dessuten er det vel ingen som har med 3 bryllupsgaver til samme venninne i den økonomiske beregningen...Det er faktisk 2 bryllup mer enn man kan vanligvis forutser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, January 23, 2016 at 20.45, AnonymBruker skrev:

Mye rart en vurderer. Hadde selvfølgelig gitt gave,og hadde ikke tenkt på beløp fra forrige bryllupp. 

Anonymkode: 3c5ec...8c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet å gi gave etter 3 bryllupet til venninna mi, det tror jeg de fleste gjestene var samstemte om. Vi har en god tone dog, og skal delta på hennes 6 bryllup denne sommeren. 

Anonymkode: 94788...92c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...