AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Del Skrevet 23. januar 2016 Til våren overtar vi vårt nye hus, og i den forbindelse funderer jeg veldig på hva slags "stil" vi skal gå for. Dette er tredje gang vi flytter på fem år, og i de tidligere boligene våre har vi hatt en "stil" jeg føler jeg er blitt ganske fort lei av. Denne gangen kunne jeg tenke meg noe mer tidløst, men jeg vet virkelig ikke hva slags møbler vi skal velge. (Tenker primært på hvordan vi skal innrede stua, de andre rommene gir seg litt mer selv). Den stilen vi har nå er ganske enkel, med mørkegrå sofa, hvitt salongbord, TV-benk, spisebord osv i denne stilen. Videre har vi gardiner + litt detaljer her og der i dus grå-rosa. Veldig lite nips og pynteting (bortsett fra noen grønne plater + noen litografier på veggene) fordi jeg foretrekker en ren og enkel stil. (Jeg sier "jeg" fordi mannen min har særdeles liten interesse for interiør, og overlater stort sett alle avgjørelser som gjelder interiør og møbler til meg ) Der vi bodde sist hadde vi møbler i mørkbrunbeiset tre, + noe i fake smijern + beige sofa. Ble veldig lei av dette også- og det er vel grunnen til at vi gikk for det meste i hvitt denne gangen. Men hva velge i det nye huset?? Jeg synes forsåvidt såkalt "skandinavisk stil" kan være fint, men noen ganger synes jeg det kan bli litt sterilt og kaldt også. Vil så gjerne ha noe som er pent, personlig og som jeg ikke blir drittlei av etter et halvt år... Vi har små barn, så sofaen bør helst være barnevennlig (vaskbart trekk + mørk farge), og jeg synes stoff er veldig mye penere enn skinn. Veggene i stua er pr nå en farge som heter "våt sand", og den synes jeg var ganske fin, så jeg tror vi satser på å beholde den. Jeg har så utrolig lite sans for interiør og stil, jeg tror det er derfor jeg synes det er så vanskelig å få det fint, men samtidig personlig og tidløst. (Vi ender derfor ofte med å velge "alt likt" fra en eneste serie, og da blir man jo også drittlei etter en liten stund...) Vi har ikke et kjempestort budsjett, så IKEA er i utgangspunktet veldig greit, men vi kan godt legge litt mer penger i enkeltmøbler også, hvis det er noe man kan ha lenge uten å bli lei av. Noen interiørkyndige som har lyst til å komme med litt innspill?? På forhånd takk Anonymkode: 44a95...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Del Skrevet 25. januar 2016 Når du velger alt fra IKEA blir det jo lite personlig over det. Anbefaler deg å se på brukte møbler på finn.no, fretex og auksjoner, samt på møbelbutikker på nett, de kan ofte ha rimelige møbler. Et åpenbart tips er jo å se på interiørsider på nett og i interiørblader for å se hvilke møbler du liker, og ikke minst det med å bo seg inn i det nye huset slik at du ser hva som kan passe. Anonymkode: e6ab8...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Del Skrevet 25. januar 2016 Det med å bo seg inn, som AB over her sa, er nok det beste tipset jeg kan gi. Ikke kjøp alle like møbler på en gang, pass på at dere har det aller nødvendigste og finn ett og ett møbel når dere finner ut at behovet er der. Ikeamøbler kan dere beise eller male selv, for å få de mer personlige. Jeg tror det handler mer om å finne ting dere liker og trives med, enn å kjøre en spesiell "stil", for det blir man så fort lei av. Ta gjerne inn inspirasjon fra andre, men til syvende og sist er det dere som skal bo der. Anonymkode: 569ee...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Del Skrevet 25. januar 2016 Takk for svar, begge to Jeg er helt enig i at det blir veldig kjedelig og upersonlig med IKEA-møbler, og spesielt fordi vi da som oftest tenderer til å kjøpe alt helt "matchende". Problemet er jo at jeg rett og slett ikke vet hvordan vi ellers skal få det fint og helhetlig, og hva som egentlig passer sammen (og mannen bryr seg jo som sagt ikke...) Vi har prøvd å kikke på loppemarkeder og sånt tidligere, men der synes jeg det har vært fullstendig umulig å finne noe fint (og det selv om vi har vært veldig tidlig ute, og tilsynelatende før alle "godbitene" skal være tatt). Men Fretex er jeg blitt tipset om av flere, så det er jo kanskje noe å sjekke ut. Har kikket litt på Finn før også, men synes det er mye stygt, gammelt og utdatert der, altså Og når jeg ikke vet helt hva jeg ser etter heller, blir det liksom veldig vanskelig å finne noe. I det hele tatt er det ikke så veldig mye jeg faktisk synes er direkte "fint"... Både veldig moderne møbler (og egentlig mye av det som regnes som skandinavisk stil, som Bolia og sånt), gammeldagse retromøbler og shabby chic-stil synes jeg er direkte stygt. Ordentlig gamle møbler (type kommoder fra århundreskiftet o.l) synes jeg kan være fine, men sånt et jo omtrent umulig å finne- og i hvert fall i grei stand, og samtidig også til overkommelig pris. Kanskje vi må spandere på oss noen timer med en interiør-konsulent i det nye huset, vi har jo virkelig ikke peil på dette selv Anonymkode: 44a95...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei§enberg Skrevet 25. januar 2016 #5 Del Skrevet 25. januar 2016 Det ER vanskelig å møblere rom, i alle fall stuen synes jeg. Mitt beste tips er også å bo seg inn litt først - min stue ser HELT annerledes ut nå enn da jeg først overtok leiligheten min for snart et år siden. Jeg trives utrolig godt nå, det er en blanding av random, skandinavisk og litt personlig og sært. For at ting ikke skal bli for likt har jeg møbler i ulike stoff og tresorter, men som allikevel går overens. Et tips kan f.eks være å ha en supersær lenestol dere digger, som skiller seg ut fra resten av interiøret. Vi har valgt en i farge, fordi resten av møblene er treverk, hvit eller grå. Vitrineskapet er et hjørneskap fra det gode 50/60-tallet som originalt var i teak, men som ble malt hvit. Og så små kuriositeter som en sær liten figur i matt porselen. På den måten har alt et skandinavisk preg, men samtidig personlig. Pintrest kan være en god inspirasjon hvis du klarer å finne en stil du liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Del Skrevet 25. januar 2016 28 minutter siden, Hei§enberg skrev: Det ER vanskelig å møblere rom, i alle fall stuen synes jeg. Mitt beste tips er også å bo seg inn litt først - min stue ser HELT annerledes ut nå enn da jeg først overtok leiligheten min for snart et år siden. Jeg trives utrolig godt nå, det er en blanding av random, skandinavisk og litt personlig og sært. For at ting ikke skal bli for likt har jeg møbler i ulike stoff og tresorter, men som allikevel går overens. Et tips kan f.eks være å ha en supersær lenestol dere digger, som skiller seg ut fra resten av interiøret. Vi har valgt en i farge, fordi resten av møblene er treverk, hvit eller grå. Vitrineskapet er et hjørneskap fra det gode 50/60-tallet som originalt var i teak, men som ble malt hvit. Og så små kuriositeter som en sær liten figur i matt porselen. På den måten har alt et skandinavisk preg, men samtidig personlig. Pintrest kan være en god inspirasjon hvis du klarer å finne en stil du liker. Tusen takk for enda flere tips Det er nettopp det der du skriver om å bruke ulike stoff og tresorter, men som likevel går overens, som jeg synes er veldig vanskelig... Jeg greier liksom ikke se hva som passer sammen, jeg tenker at det fort ser "rotete" ut hvis man har noe i eik, noe i furu og noe hvitmalt (og enda verre; noe svartmalt i tillegg...!). Nå er, som sagt, alle møblene våre i hvitmalt tre/mdf, og det er jo g-ø-r-r-k-j-e-d-e-l-i-g. Men hvis jeg prøver å se for meg at vi skulle blandet inn noe i trehvitt her tenker jeg bare at det må se veldig uryddig ut... Men lurt med noen iøynefallende detaljer ja, jeg ser den. Jeg tenker bare at da er det kanskje ekstra stor risiko for at man fort blir lei av det møbelet også?! Hvis det er veldig "spesielt" liksom. Men hvis den iøynefallende detaljen ikke er så dyr, er det jo ikke noe i veien for å bytte den ut innimellom også Burde kanskje kikke litt på Pinterest ja, det er bare så vanskelig å finne en fin stil. Men godt å høre at du også sier at det ER vanskelig å møblere rom, så er det ikke bare det at jeg er fullstendig talentløs til dette TS Anonymkode: 44a95...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei§enberg Skrevet 25. januar 2016 #7 Del Skrevet 25. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for enda flere tips Det er nettopp det der du skriver om å bruke ulike stoff og tresorter, men som likevel går overens, som jeg synes er veldig vanskelig... Jeg greier liksom ikke se hva som passer sammen, jeg tenker at det fort ser "rotete" ut hvis man har noe i eik, noe i furu og noe hvitmalt (og enda verre; noe svartmalt i tillegg...!). Nå er, som sagt, alle møblene våre i hvitmalt tre/mdf, og det er jo g-ø-r-r-k-j-e-d-e-l-i-g. Men hvis jeg prøver å se for meg at vi skulle blandet inn noe i trehvitt her tenker jeg bare at det må se veldig uryddig ut... Men lurt med noen iøynefallende detaljer ja, jeg ser den. Jeg tenker bare at da er det kanskje ekstra stor risiko for at man fort blir lei av det møbelet også?! Hvis det er veldig "spesielt" liksom. Men hvis den iøynefallende detaljen ikke er så dyr, er det jo ikke noe i veien for å bytte den ut innimellom også Burde kanskje kikke litt på Pinterest ja, det er bare så vanskelig å finne en fin stil. Men godt å høre at du også sier at det ER vanskelig å møblere rom, så er det ikke bare det at jeg er fullstendig talentløs til dette TS Anonymkode: 44a95...bc0 Skjønner at det føles vanskelig å blande! Vi har helt lys eik, valnøttfiner, grå tekstilsofa og så hvite stoler og hvitt stuebord med treben. I tillegg til en blå stol. Den miksen fungerer i alle fall her :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 25. januar 2016 #8 Del Skrevet 25. januar 2016 Masse kult du kan gjøre med kjedelige ting fra ikea for å fornye de i en spesiell stil. Trekk om bordflater,hyller, eller skuffene i en kommode med selvklebende tapet. Det finnes i alle farger og former og er super enkelt. Går du lei da. Så bytter du bare ut igjen. Også perfekt med tanke på barn for du kan trekke alt i f.eks blå når de liker blå, men når de bytter favorittfarge så forandrer du bare alle møblene til den nye fargen barnet vil ha. Noe jeg er overassket over er hvordan du har råd å bytte møbler så ofte og om du vet hvilken konsekvens det har for miljøet og kjøpe og kaste? Så vil ambefale deg en ting: Kjøp bare ordentlige møbler, de trenger ikke vvære dyre, men av god kvalitet. Jeg kjøpte f.eks en gammel sjenk jeg malte hvit og satte nye knotter til skuffene på. Noen skulle kaste den på søpla fordi to knotter hadde falt av. Jeg var likeglad, knottene var stygge uansett. Hvis du hadde begynt og samle på ihvertfall noen gode møbler fra første gang du flyttet ville du jo faktisk hatt veldig mye fint nå? Slitte gamle skap kan pusses og beises, enkle hyller fra ikea kan trekkes i noe. Et bord kan få helt ny overflate med litt arbeid, eller helt nye bein hvis du liker bena fra et annet gammelt bord. Masse lykke til med innredning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei§enberg Skrevet 25. januar 2016 #9 Del Skrevet 25. januar 2016 6 minutter siden, førstedamen skrev: Noe jeg er overassket over er hvordan du har råd å bytte møbler så ofte og om du vet hvilken konsekvens det har for miljøet og kjøpe og kaste? Hvis hun er som meg så er det jo det å selge de gamle møblene på Finn i alle fall :-) Gjort mange gode kupp der, både salgs og kjøpsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Del Skrevet 25. januar 2016 Gå for ikea og så søk opp ideer på hvordan man kan fikse møbler så de blir mere unike, f.eks med maling. Billig og unikt samtidig som det matcher de andre tingene i stil, om dere kjøper møbler i sett. Anonymkode: da539...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Del Skrevet 25. januar 2016 7 minutter siden, førstedamen skrev: Masse kult du kan gjøre med kjedelige ting fra ikea for å fornye de i en spesiell stil. Trekk om bordflater,hyller, eller skuffene i en kommode med selvklebende tapet. Det finnes i alle farger og former og er super enkelt. Går du lei da. Så bytter du bare ut igjen. Også perfekt med tanke på barn for du kan trekke alt i f.eks blå når de liker blå, men når de bytter favorittfarge så forandrer du bare alle møblene til den nye fargen barnet vil ha. Noe jeg er overassket over er hvordan du har råd å bytte møbler så ofte og om du vet hvilken konsekvens det har for miljøet og kjøpe og kaste? Så vil ambefale deg en ting: Kjøp bare ordentlige møbler, de trenger ikke vvære dyre, men av god kvalitet. Jeg kjøpte f.eks en gammel sjenk jeg malte hvit og satte nye knotter til skuffene på. Noen skulle kaste den på søpla fordi to knotter hadde falt av. Jeg var likeglad, knottene var stygge uansett. Hvis du hadde begynt og samle på ihvertfall noen gode møbler fra første gang du flyttet ville du jo faktisk hatt veldig mye fint nå? Slitte gamle skap kan pusses og beises, enkle hyller fra ikea kan trekkes i noe. Et bord kan få helt ny overflate med litt arbeid, eller helt nye bein hvis du liker bena fra et annet gammelt bord. Masse lykke til med innredning Vi kaster ikke det vi ikke bruker lenger da, vi selger det på Finn Og vi har også kjøpt flere av møblene våre på Finn, men da er det i all hovedsak IKEA-møbler (eller andre masseproduserte ting) som man får for en slikk og ingenting på Finn. Og nye IKEA-møbler koster jo uansett heller ikke en formue. Når det gjelder det å bruke mer penger på noen dyrere møbler, så skriver jeg jo i HI at vi kan være interesserte i det. Vi har også nå en dyr, og veldig fin, lenestol fra Brunstad som kostet over 20.000 inkludert krakken. Så det er ikke det at vi ikke vil kjøpe ordentlige ting. Men jeg er, kanskje på grunn av de erfaringene jeg har, veldig redd for å bli lei av møblene etter ikke så veldig lang tid. Man får jo gjerne ikke igjen mer enn ca halv pris hvis man selger ting videre på Finn, så da føles det jo mye mer risky å kjøpe et veldig dyrt møbel... Når det gjelder det med at ordentlige møbler ikke trenger å være dyre, så forstår jeg jo det, sånn i teorien. Men i praksis synes jeg faktisk ikke det er så enkelt. Med ordentlige møbler forstår jeg for eksempel ting i heltre. Skal man kjøpe dette nytt er det nesten uten unntak veldig dyrt. Og brukt, på Finn, loppis o.l. synes jeg det som sagt er VELDIG vanskelig å finne fine, gamle møbler- uten at de altså koster skjorta. Vi må kanskje satse på å pusse opp noen gamle møbler selv, ja, det er bare det at vi ikke finnes handy noen av oss, heller Ikke har vi særlig interesse av det heller, så aller helst vil jeg jo klare å finne noe som er fint uten at jeg behøver å måtte gjøre masse greier med det i tillegg... Uansett, takk for tips Anonymkode: 44a95...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Del Skrevet 25. januar 2016 20 minutter siden, Hei§enberg skrev: Skjønner at det føles vanskelig å blande! Vi har helt lys eik, valnøttfiner, grå tekstilsofa og så hvite stoler og hvitt stuebord med treben. I tillegg til en blå stol. Den miksen fungerer i alle fall her :-) Takk for svar Tror jeg rett og slett må kikke litt mer på interiørbilder, blader, Instagram og sånt. Hvis jeg får litt mer inspirasjon blir det kanskje enklere å se hva slags kombinasjoner som kan funke sammen, ja Hørtes veldig fint ut sånn dere har det! Anonymkode: 44a95...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Del Skrevet 25. januar 2016 Vi flytter også inn i hus snart, og jeg har bestemt meg for å "bo inn" huset i hvert fall til nærmere jul. Leter masse etter inspirasjon på Pinterest feks, og begynner å samle opp noen fine tavler for hvert rom, slik at jeg enkelt kan minne meg selv på hva jeg liker. Feks blir jeg fort revet med når jeg ser et enkelt og minimalistisk skandinavisk rom i et blad e.l. Men så går jeg inn på Pinterest og blar gjennom bildene jeg har samlet opp og dobbeltsjekker. For det er jo ikke skandinavisk jeg egentlig vil ha, selv om jeg finner det fint. Jeg har plukket meg ut bilder av rom som gir meg ro i sjelen, type Slettvoll/tine monsen-stil. Med skikkelige kraftige møbler, ispedd personlige detaljer og litt farger. Det er meg. Anonymkode: 3ae2a...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg synes det er veldig gøy å innrede, men det er vanskelig å gi råd til andre, for min stil passer ikke for alle. Jeg har god evne til å se for meg hvordan et rom vil bli med møbler og får et godt inntrykk av om det blir fint eller ikke. Vet ikke om det kan trenes opp, jeg tror jeg alltid har vært sånn. Jeg har en kombinasjon av nytt og gammelt i stua, litt IKEA, litt Fretex, litt Bolia, har brukt ganske lang tid på å samle sammen godbitene mine og har ikke lyst til å skifte ut noe selv om jeg har hatt de samme møblene lenge nå. Er altså enig med de som anbefaler deg å vente med å bestemme deg, da blir du ikke så fort lei. Med alt i samme serie blir det kjedelig. Selv om du ikke pleier å like Bolia kan du se om du finner noe du synes er fint, det er ofte salg der, så hvis du venter en stund kan du få det billigere. Anonymkode: f77ed...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Del Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, begge to Jeg er helt enig i at det blir veldig kjedelig og upersonlig med IKEA-møbler, og spesielt fordi vi da som oftest tenderer til å kjøpe alt helt "matchende". Problemet er jo at jeg rett og slett ikke vet hvordan vi ellers skal få det fint og helhetlig, og hva som egentlig passer sammen (og mannen bryr seg jo som sagt ikke...) Vi har prøvd å kikke på loppemarkeder og sånt tidligere, men der synes jeg det har vært fullstendig umulig å finne noe fint (og det selv om vi har vært veldig tidlig ute, og tilsynelatende før alle "godbitene" skal være tatt). Men Fretex er jeg blitt tipset om av flere, så det er jo kanskje noe å sjekke ut. Har kikket litt på Finn før også, men synes det er mye stygt, gammelt og utdatert der, altså Og når jeg ikke vet helt hva jeg ser etter heller, blir det liksom veldig vanskelig å finne noe. I det hele tatt er det ikke så veldig mye jeg faktisk synes er direkte "fint"... Både veldig moderne møbler (og egentlig mye av det som regnes som skandinavisk stil, som Bolia og sånt), gammeldagse retromøbler og shabby chic-stil synes jeg er direkte stygt. Ordentlig gamle møbler (type kommoder fra århundreskiftet o.l) synes jeg kan være fine, men sånt et jo omtrent umulig å finne- og i hvert fall i grei stand, og samtidig også til overkommelig pris. Kanskje vi må spandere på oss noen timer med en interiør-konsulent i det nye huset, vi har jo virkelig ikke peil på dette selv Anonymkode: 44a95...bc0 Jeg vet ikke om jeg ville brukt penger på en interiørkonsulent med mindre du fant en skikkelig skikkelig god en. De kommer jo oftest inn med en forforståelse av hva de mener er fint. Hadde en venninne som betalte for det ifm boligsalg, og det var virkelig ikke suksess. På loppemarked må du være der når det åpner, er du der senere er godbitene tatt. Men det virker heller ikke som om du vet hva som er godbitene for akkurat deg? Og det er litt det samme med finn, er du for sent ute er det som er bra tatt. Du må sjekke ofte. Vi liker teak feks, og kjøpte spisebord og 6 stoler til 500 kr da responerte vi 5 minutter etter at annonsen ble lagt ut den morgenen. Til vanlig koster bare bordet 2500,-. Husk også at møbler kan males, også ikea. Vi har ikeanattbord, men har malt dem i retroblå samt skiftet knottene. Har du funnet noen bilder som representerer en stil du liker? Da blir det også lettere å finne ut hvordan du kan gjøre det etter at du har flyttet inn og bodd der litt. Det man ofte tror funker i det man trer over dørstokken er gjerne ikke det som funker etter å ha bodd der litt. Når vi flyttet denne gangen har vi byttet ut litt etter litt, da ser vi også lettere hva som fungerer. Anonymkode: e6ab8...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Del Skrevet 25. januar 2016 Hvis de har gjenbruksbutikk på fyllinga eller lignende der du bor bør du stikke innom der med gjevne mellomrom, der kan det plutselig dukke opp veldig fine ting og der jeg har vært har de vært mye mer edruelige med prisen enn folk ofte er på loppemarked. Anonymkode: f77ed...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #17 Del Skrevet 25. januar 2016 Dere er så snille og hjelpsomme, alle dere som svarer i denne tråden Det vanskelige er jo i grunnen at jeg rett og slett ikke greier å finne "min" stil, jeg greier ikke å se en type møbler osv som jeg synes er finere enn annet... Vet bare hva jeg IKKE synes er fint Men siden jeg ikke finner noen ordentlig stil ender vi jo bare med veldig enkle og nøytrale møbler- som jo blir vanvittig kjedelig etter en liten stund... Det et nok også et poeng at jeg ikke vet hva som er "godbitene" for meg når det gjelder bruktkjøp, nettopp fordi jeg ikke greier å finne en egen stil innen interiør. Men jeg noterer meg tipset om å bo oss inn i det nye huset- vi har jo i grunnen alt vi trenger av møbler allerede også, så det er ingenting vi MÅ kjøpe akkurat nå i første omgang. Får kanskje registrere meg på Pinterest og begynne å samle på inspirasjon også, da blir det kanskje enklere å se et "mønster" etter hvert, og på den måten greie å peile ut min egen stil litt mer TS Anonymkode: 44a95...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #18 Del Skrevet 25. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er så snille og hjelpsomme, alle dere som svarer i denne tråden Det vanskelige er jo i grunnen at jeg rett og slett ikke greier å finne "min" stil, jeg greier ikke å se en type møbler osv som jeg synes er finere enn annet... Vet bare hva jeg IKKE synes er fint Men siden jeg ikke finner noen ordentlig stil ender vi jo bare med veldig enkle og nøytrale møbler- som jo blir vanvittig kjedelig etter en liten stund... Det et nok også et poeng at jeg ikke vet hva som er "godbitene" for meg når det gjelder bruktkjøp, nettopp fordi jeg ikke greier å finne en egen stil innen interiør. Men jeg noterer meg tipset om å bo oss inn i det nye huset- vi har jo i grunnen alt vi trenger av møbler allerede også, så det er ingenting vi MÅ kjøpe akkurat nå i første omgang. Får kanskje registrere meg på Pinterest og begynne å samle på inspirasjon også, da blir det kanskje enklere å se et "mønster" etter hvert, og på den måten greie å peile ut min egen stil litt mer TS Anonymkode: 44a95...bc0 Aha, skjønner at det er vanskelig når møblene ikke roper på deg, sånn som de gjør med meg :D Men det er jo en god begynnelse å vite hva man ikke liker også. Lykke til! Anonymkode: f77ed...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #19 Del Skrevet 26. januar 2016 Hmm...hva med å fokusere mindre på møbler? Altså, kvalitet og noe som varer er selvsagt bra, men om du blir fort lei og ikke vet hva som er deg kan det være tryggere å gå for noe nøytralt enn noe veldig stilspesifikt. Her er vegger og møbler nøytrale og enkle, mye IKEA (vi er unge og bor trangt), men også litt Finn ol. etterhvert. Det er egentlig ikke min stil, jeg liker det mer gammelt/retro, naturlig og bohemsk. Men jeg får definitivt frem min stil ved hjelp av gardiner, puter, gulvteppe, lamper og pynt osv. Kanskje haddde det vært løsningen for deg? Å prøve seg frem på detaljnivå? Etterhvert tror jeg kanskje man ser mer mønster i hva man liker. Jeg har aldri tenkt (inntil nylig) at jeg hadde noen stil, jeg gikk for det jeg syntes var fint, og da endte det i grunn med å passe fint sammen likevel. Ingenting har vært interiørtrend-innkjøp, eller med tanke på å følge noen stil, og da har jeg heller ikke blitt lei. Alt er ting jeg liker. Jeg tror det er viktigst; ikke å bestemme seg for noen stil, men å bare velge noe man selv liker. Anonymkode: f2e06...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #20 Del Skrevet 28. januar 2016 Noe av det jeg merker utgjør størst forskjell hos meg, er tekstiler. Jeg har ganske enkle møbler; det går i grått og hvitt, mørk grå sofa, lysere grå stoler, det meste av treverk er hvitmalt. Men jeg elsker tekstiler og fyller opp med det. To lag gardiner, tykke og tynne, i forskjell tekstur og farge (akkurat nå er de gyldenbrune ytterst, kritthvite tynne, blir veldig fin kontrast, før jul hadde jeg lyselilla ytterst og mørk lilla innerst, jeg har akkurat kjøpt nye gardiner til våren, lyse lyse grønne tynne gardiner, og hvite med turkisblått mønster ytterst), jeg har en kiste med masse forskjellige putetrekk og pledd som jeg bytter ut etter sesong, har putetrekk i ull, silke, ensfarget, grafiske mønstre, blomstermønstre, et par med paljetter, et par i skinn... Pledd i fleece, ull, fake pels, strikkede og heklede pledd. I tillegg har jeg løper eller duk på stuebordet, samt brett og fat i forskjellige treverk og metaller. Jeg prøver å tenke stemning når jeg velger ut hva jeg skal ha, ikke så mye konkrete farger. På høsten vil jeg ha det lunt og godt, da er det naturmaterialier, mye ull og skinn f.eks. Velger du farger du liker, så ender det opp med å passe sammen ganske av seg selv! Anonymkode: 04c5d...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå