AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Hei!Har en svigermor som sliter psykisk å har nerveproblermer men som ikke forstår d selv...Hun har ikke kontakt med 2 av sine 3 barn da det har vært my styr...Nå har hun kunn kontakt med sin yngste sønn som.jeg er gift med...Hun har også vært stygg å frekk med meg men jeg sier ifra...Så hun er forsiktig...Etter at vi fikk en liten en er hun innom nesten annenhver dag og det synes jeg blir litt slitsomt...Er jo ikke det at hun ikke skal få komme å se barnebarnet sitt altså..Men det er hele tiden noe,hun kommer med mat ol. ,jun skal høre om det er noe jeg trenger osv osv eller hun kommer med blomster...Idag hadde jeg besøk av en venninne jeg ikke har sett på lenge..Da kom hun også...Ååå...jeg bare må holde i han...skal ikke bli lenge...jeg kjente jeg ble sååå forbanna...Hadde mest lyst å si..Kan du komme en annen dag..Men da hadde hun tatt d som at jeg nekter henne å komme...Også tror jeg ikke min kjære hadde likt om jeg hadde sakt d...Jeg har henne langt oppi halsen nå....Hva skal jeg gjøre....Huff.... .. Anonymkode: 5b7c5...e9c 1
Tibbie Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Hun høres ensom ut, og det høres ut som om hun er et omsorgsmenneske. Kanskje dere kan foreslå for henne å melde seg som frivillig i Røde Kors? Har selv vært det, og der er det mange eldre damer som er med, og gjerne de som ikke har mann eller litt ensom. Det skjer mange koselige aktiviteter for de frivillige sammen, men aller viktigst så gjør de mye for andre. De har aktiviteter med barn som sliter, med familier som sliter, men ensomme eldre på sykehjemmet, med insatte... Ja, det er mange forskjellige grupper i RK. Kanskje du kan foreslå at dette er noe dere kan gjøre sammen, så bare trekker du deg mer og mer ut når hun begynner å trives? Litt sneaky, men kanskje det er det som må til for at du får henne til å melde seg inn. Bare et forslag : )
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Hun er tydeligvis glad i barnebarnet sitt iallefall. Prøv å smør deg med tålmodighet noen uker. Nyheten går etterhvert over og hverdagen kommer. Anonymkode: ba21e...932
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er tydeligvis glad i barnebarnet sitt iallefall. Prøv å smør deg med tålmodighet noen uker. Nyheten går etterhvert over og hverdagen kommer. Anonymkode: ba21e...932 Ja,det vet jeg at hun er..Har aldri vært i tvil om det..Men det er alt det andre.. at hun bare kommer og tror jeg vil ha henne på døra annenhver dag og alle disse unødvendige kommentarene hennes om alt.....Det verste er at jeg tror ikke det vil gå over. .. Anonymkode: 5b7c5...e9c 1
Arabella Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja,det vet jeg at hun er..Har aldri vært i tvil om det..Men det er alt det andre.. at hun bare kommer og tror jeg vil ha henne på døra annenhver dag og alle disse unødvendige kommentarene hennes om alt.....Det verste er at jeg tror ikke det vil gå over. ..Anonymkode: 5b7c5...e9c Har du snakket med henne om dette, da, om ikke å komme så ofte? Folk flest er ikke tankelesere. Er dette hennes eneste barnebarn?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja,det vet jeg at hun er..Har aldri vært i tvil om det..Men det er alt det andre.. at hun bare kommer og tror jeg vil ha henne på døra annenhver dag og alle disse unødvendige kommentarene hennes om alt.....Det verste er at jeg tror ikke det vil gå over. .. Anonymkode: 5b7c5...e9c Sånn var mine egne foreldre å når det første barnebarnet kom. Helt tussete. Og vi har vanligvis ett godt forhold. Det går over når nyheten legger seg. Anonymkode: ba21e...932
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sånn var mine egne foreldre å når det første barnebarnet kom. Helt tussete. Og vi har vanligvis ett godt forhold. Det går over når nyheten legger seg. Anonymkode: ba21e...932 Men det er ikke første barnebarnet..vet ikke jeg nei 😬 Anonymkode: 5b7c5...e9c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Hvor gammel er barnet? Koselig med blomster og mat da...;) men forstår det er litt mye. Men hva med p utbytte det? Sende henne på trilletur og legge deg på sofaen med en kopp kaffe og en bok feks Anonymkode: 4cb8c...f96
Raven Emerald Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Ryddet for innlegg skrevet på dialekt, og svar til dette. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 9 minutter siden, Raven Emerald skrev: Ryddet for innlegg skrevet på dialekt, og svar til dette. Raven Emerald, mod. Dialekt? Anonymkode: 6b295...1b0
EvaLena Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 13 minutter siden, Raven Emerald skrev: Ryddet for innlegg skrevet på dialekt, og svar til dette. Raven Emerald, mod. Jøsses, det var da voldsomt. Var det på samisk?????
Raven Emerald Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Spørsmål og kommentarer til modereringen, kan tas på PM eller Ris, ros og spørsmål. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Neste gang, så sier du at du er såååå glad for at hun kom, for som hun ser, så får du rett og slett ikke unna husarbeidet med den lille, og så er du jo ikke så flink som henne heller. Kanskje hun kunne vist deg, og gjort litt for deg, så barn og mann fikk levd i et litt renere hus, slik mannen er vant til fra tidligere? Og vips så vasker hun hus, mens du kan kose deg med minien på sofaen Forhåpentligvis blir hun lei av å være hushjelp, så besøkene blir sjeldnere. Eller at du får en gratis hushjelp Om du synes det blir litt mye selskap kan du jo bare "stikke ut et ærend" mens du holder på, så du får luftet dere litt mens huset sjaines opp Anonymkode: 0d753...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå