Gå til innhold

Med 3-åring på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og en 3-åring som skal bo på hotell. Gutten sover i vår seng.

Pris for to voksne er 1300,-, mens pris for to voksne + treåring i foreldrenes seng koster 1800,-. Gutten vår spiser som en spurv, og jeg synes det er stiv pris for ei halv brødskive til frokost.

Er dette vanlige priser? Hvordan bruker dere å gjøre det med barn på hotell? Noen mente jeg kunne bestille rom for to voksne og la gutten bare "bli med på lasset", men det er uaktuelt for oss.

Anonymkode: a2353...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man betaler da helst for rommet? Frokost er da vel nesten alltid inkludert i romprisen. 

Anonymkode: 78297...f4e

Skrevet

Men blir rommet dyrere om det ligger en treåring i senga vår?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør jo tydeligvis det når prisen øker.

Anonymkode: b23b3...3d8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok sjekket et annet hotell, for dette var uforholdsmessig dyrt. Urimelig!

Vi reiser veldig mye og har aldri opplevd et så voldsomt pristillegg for å ha med et av barna (eller flere) som sover mellom oss. 

Anonymkode: 63972...bdc

Skrevet

Hvis du har bestilt via nettet så ville jeg tatt en tlf dit og spurt om det virkelig stemmer. 

Anonymkode: 63972...bdc

Skrevet

Har bare sjekket pris foreløpig. Sendte en e-post til dem og spurte uten å få svar. Tenkte det var greit å sjekke hva som er vanlig praksis. 

Ts

Skrevet

Bestilte du direkte fra hotellkjedens side, eller gjennom en samleside ( fant ikke bedre uttrykk i øyeblikket)  for hoteller?

Har positiv erfaring med å bestille fra hotellkjedens sider eller sjekke litt rundt.  Vi var to voksne, et skolebarn i egen seng, en treåring i barneseng og en baby i vår seng, på Ishavshotellet i Tromsø, for rundt 1200 pr døgn.  Dersom jeg hadde bestilt tilbudet jeg fant gjennom hotels.com ( eller noe slikt) ville vi betalt rundt 1800.  Ville ringt hotellet og hørt om dette virkelig stemmer, så kanskje de kommer op med et bedre tilbud. 

Skrevet

Jobber selv på hotell, og vi tar aldri betalt for så små barn. Faktisk så tar vi ikke betalt for barn helt opp til 12 år, etter det må de eventuelt betale ett tillegg på kr. 200 ,-
Så den prisøkningen synes jeg var merkelig. Anbefaler å ta direkte kontakt med hotellet.

Skrevet

I sommer var jeg på litt tur med mine barn. Først en natt med treåringen min, deretter et par netter med treåringen og femåringen. Betalte egentlig ikke noe ekstra pga dem, ble ganske så rimelig! Begge to sov i seng med meg. Da bestilte jeg via hotellets hjemmeside :)

Anonymkode: 63fd9...e7b

Skrevet

Sjekket på hotellets egne sider. Ringer dem i morgen, takk for innspill! 

Ts

Skrevet

Er det samme romtype om du bestiller med eller uten barnet? På noen hoteller reklamerer de med at barn under en viss alder er gratis hvis de sover i foreldrenes seng, men så får du ikke lov å bestille vanlig dobbeltrom med barn fordi det er "maks to personer". Dermed blir rommet dyrere likevel fordi du må ha et større rom... Bare lureri altså.

På en del Thon hoteller (i alle fall de vi har prøvd) så får du ha med barn gratis på vanlig dobbeltrom.

Anonymkode: 91f54...aae

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det samme romtype om du bestiller med eller uten barnet? På noen hoteller reklamerer de med at barn under en viss alder er gratis hvis de sover i foreldrenes seng, men så får du ikke lov å bestille vanlig dobbeltrom med barn fordi det er "maks to personer". Dermed blir rommet dyrere likevel fordi du må ha et større rom... Bare lureri altså.

På en del Thon hoteller (i alle fall de vi har prøvd) så får du ha med barn gratis på vanlig dobbeltrom.

Anonymkode: 91f54...aae

Nei, vi får business room når vi legger inn barnet i bestillingen. Det er Thon hotell forresten. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...