Gå til innhold

Blir billigtester ødelagt av å sendes i posten nå i kulda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo med tydelige bokstaver i pakningsvedlegget: MÅ IKKE FRYSES.... Hvordan ser det evnt ut hvis de påvirkes av det? 

Anonymkode: 8c752...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste et sted der at den bobleplasten som den er pakket inn i skal beskytte testene. Men husker ikke hvor jeg leste det. 

Skrevet

Testene mine har ligget 2 dager i postkassen og det har vært -20 grader. Jeg stoler heller ikke på de testene.

Anonymkode: f4c34...932

Skrevet

Er det ikke oftest minusgrader i lasterommene på fly uansett (sommer som vinter)?

Skrevet
6 minutter siden, Kajal skrev:

Er det ikke oftest minusgrader i lasterommene på fly uansett (sommer som vinter)?

Fly...?

Anonymkode: 4bcb5...42c

Skrevet
1 minutt siden, Kajal skrev:

Posten pleier å fraktes med fly.

kilde på at innenlandspost ofte fraktes med fly? 

Skrevet
3 minutter siden, Kajal skrev:

Posten pleier å fraktes med fly.

Hva?

Anonymkode: 0b296...f18

Skrevet

Jeg bestilte billigtester fra Kina tidligere i høst, og det er som flere sier her: De fraktes med fly, og oppe i luften holder lasterommet minusgrader. Det er gjerne -30-50 grader utenfor flyene. Dette var ikke digitale, men bare sånne "strips", og de fungerte iallefall som bare det :) De er så kjekke å bruke, så dobbeltsjekker jeg heller med en dyr en fra apoteket en gang i ny og ne.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kilde på at innenlandspost ofte fraktes med fly? 

Innenlandspost fraktes ofte med fly dersom det er større avstander.

Fra Oslo sendes post med morgenflyet til blant annet Bergen, Trondhjem, Tromsø, og Ålesund, mens det kjøres med bil til postterminalene som ikke er like langt borte.

Kilde: tidligere postebetjent ved Oslo postterminal.

Anonymkode: 0c487...0fe

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenkte primært på bestillinger fra ebay o.l. Om innenlandspost går med fly vet jeg ikke, men jeg har i flere tilfeller fått vanlig brevpost i postkassen dagen etter bestilling (f.eks. Trondheim - Sandnes), noe som har fått meg til å anta at innenlandspost også sendes med fly.

Endret av Kajal
skriveleif
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innenlandspost fraktes ofte med fly dersom det er større avstander.

Fra Oslo sendes post med morgenflyet til blant annet Bergen, Trondhjem, Tromsø, og Ålesund, mens det kjøres med bil til postterminalene som ikke er like langt borte.

Kilde: tidligere postebetjent ved Oslo postterminal.

Anonymkode: 0c487...0fe

Det er ingen kilde. Vet du ikke hva kilde betyr du, eller? 

Skrevet
8 minutter siden, Kajal skrev:

Jeg tenkte primært på bestillinger fra ebay o.l. Om innenlandspost går med fly vet jeg ikke, men jeg har i flere tilfeller fått vanlig brevpost i postkassen dagen etter bestilling (f.eks. Trondheim - Sandnes), noe som har fått meg til å anta at innenlandspost også sendes med fly.

Nei, de sendes med budbil. Tror du hver nettbutikk har et eget privatfly på gardermoen eller ?

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de sendes med budbil. Tror du hver nettbutikk har et eget privatfly på gardermoen eller ?

Nei, jeg tror nettbutikkene leverer pakkene til Posten/Bring - som igjen sender større forsendelser med fly, slik som det ble bekreftet over her.

• Liker 3
Skrevet

Billige-tester er heller ikke innlandspost, men sendes fra Danmark, det er toll og avgifter på bestillinger over 250 kr. Det er enormt mye post, også fra utlandet som sendes med fly store deler av strekningene, selv om det er økonomipost. 

Og at Post går med fly, også innlandspost, har du en kilde på her:  "om deres fly som styrtet i Sverige på vei med post fra Oslo til Tromsø på vegne av Posten Norge"  http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Postfly-med-to-om-bord-styrtet-i-Sverige-8309410.html

Anonymkode: 765aa...67a

• Liker 2
  • 5 uker senere...
Skrevet

Jeg kan forresten bekrefte at post fraktes med fly over store deler av Norge. WestAir - og også vanlige rutefly som Norwegian og SAS - frakter post i Norge. Om natten er opptil syv fly i luften fra WestAir, og de frakter KUN post til/fra Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Tromsø, Bodø og Molde. Jeg tror likevel ikke man skal bekymre seg så mye for temperaturen den fraktes i altså :)

Skrevet
Den 27.1.2016 at 11.37, AnonymBruker skrev:

Det er ingen kilde. Vet du ikke hva kilde betyr du, eller? 

:sprettoy:

Anonymkode: 814f1...fbe

Skrevet

Jeg bestilte masse EL og g-tester fra billige tester i sprengkulda, og de fungerte godt til å vise EL i to prøveperioder nå. Så EL-testene virker ikke å ha tatt skade...

Skrevet
Den 27.1.2016 at 11.38, AnonymBruker skrev:

Eh, tror du hver nettbutikk har sin egen budbil for å frakte hver eneste pakke som sendes som vanlig brevpost? :P 

Anonymkode: ea573...6f1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...