Corinne Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Har du selv, eller noen du vet om, noen sinne kjøpt et produkt, fordi de ser så opp til en blogger som har reklamert for/eier dette produktet? Bare lurer på hvem disse menneskene er... For meg er tanken hinsides.. "Jeg kjøpte denne treningstightsen fordi Fotballfrue har sånn..." Why? 1
neiognei Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Har aldri tenkt at jeg måtte ha noe fordi at en blogger har det, nei. Men det er mye jeg har kjøpt som jeg først har sett hos bloggere. Mest treningsklær. Hvis ikke folk hadde blitt påvirket så hadde vel ikke flere bloggere tjent flere hundre tusen i måneden? 3
Gjest morhjertegod Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har kjøpt en del interiør fordi jeg har sett det på interiørblogger, blir også påvirket av reiseblogger. Men sjeldent bloggerne jeg leser tjener penger, går ikke gjennom blogger, addlinker osv.
Gjest Stringfellow1 Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 verden er full av idioter, så det skulle ikke overraske meg...
neiognei Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, morhjertegod skrev: Jeg har kjøpt en del interiør fordi jeg har sett det på interiørblogger, blir også påvirket av reiseblogger. Men sjeldent bloggerne jeg leser tjener penger, går ikke gjennom blogger, addlinker osv. Man trenger ikke gå inn på den aktuelle linken og kjøpe akkurat det de linker til, for at bloggeren skal tjene penger på at du kjøper noe. Har du trykka på en adlink, en gang, så er det mulig bloggeren tjener penger om du går inn og kjøper noe annet på den samme siden, i langt tid etterpå.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Keikolina Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Nei, for det meste er det ikke min stil. For det andre synes jeg at mange heller ikke eier stil
Unagi Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har vært innom sminkeblogger tidligere å sett "swatches " på produkter som jeg synes har vært fine. Men jeg har ikke kjøpt det fordi akkurat den personen har det
Aleksandraa Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 (endret) Kjenner to som er/var helt maniske når det gjaldt det der. Hun ene hadde hele innsiden av klesskapsdørene dekket av bilder fra Ulrikke Lund sin blogg og kjøpte samme klær som henne i samme str. (uansett om det passet eller ei) osv. Hun andre så ekstremt opp til Nette Nestea og Fotballfrue. Spesielt sistnevnte. Kjøpte alltid det samme som henne, påsto plutselig at hun hadde vært kjeempeinteressert i det samme som Fotballfrue plutselig kunne finne på å skrive at hun hadde vært interessert i lenge, osv. De diskuterte ofte bloggere seg imellom. Var veldig overfladiske og virket usikre på seg selv. Endret 23. januar 2016 av Aleksandraa Skrivefeil 2
Stellia Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Det må vel være dem som ikke er så trygge på seg og sin stil som lar seg påvirke av hva bloggere liker. Evt. veldig unge mennesker. For min del kommer jeg ikke unna tanken om at bloggere tjener hinsides med å anbefale et produkt, og lar meg derfor ikke påvirke av meninger som jeg anser som kjøpte.
Deltidsjente Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har opplevd flere ganger at leserne mine har spurt meg hvor jeg har kjøpt plagg og tilbehør jeg har vist frem i bloggen. Men om de har gått hen og kjøpt det etterpå så tror jeg det har handlet mer om at de synes det var fint enn at de bare måtte ha det fordi jeg har det 1
Tibbie Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Hele tiden. Men mest fordi jeg blir inspirert, synes det er fint eller liker det som blir skrevet om det. Kjøper liksom ikke noe jeg synes er stygt fordi ei jeg liker har det Før kjøpte jeg alltid klær Miley Cyrus hadde. Hadde sikkert gjort det ennå om hun enda hadde samme klesstil. 1
Tarese Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Jeg kjøper aldri noe fordi en spesiell blogger har dette produktet. Er så gammel at det er liksom ikke stas å ha det samme som en kjent person. Men klart dersom jeg ser en blogger/kjendis har et fint plagg kan jeg finne på å kjøpe det. Da pga plagget ikke personen.. Så påvirkning i den forstand har det helt klart for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 hehe... jeg kunne kjøpt noe av det, men ikke bare fordi de har det. anbefaler motebladene og det redaktørene der anbefaler i stedet hvis man vil følge moten (om det er noe poeng i det også). Anonymkode: fb517...316
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Man kjøper det gjerne fordi man blir inspirert. Jeg vil tro de færreste kjøper noe kun på grunn av at en blogger har noe. Anonymkode: a23b4...b49 1
Jerry Lee Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 Ja. Kjøper de BHene Rannveig bruker. Passer meg så bra... 😛
dillyduzit Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Blir inspirert av interiørbloggere, men kjøper ikke fordi "de" har det. Kjøper noe når det passer min stil, eller fordi jeg har lett etter det en stund og ser at de skriver hvor de har kjøpt det.
Gjest Kalenderpiken Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 Ja det har jeg. Jeg har kjøpt litt av hvert, men det er fordi de har tipset om noe jeg har likt da eller kanskje har lett etter også. Det er vel ikke verre enn hvordan for eks Kamille har kjøpetips i hele bladet synes jeg. Kamille er jo et reinspikka reklameblad som pakker inn ting slik at det ser ut som redaksjonelt stoff. Det er i hvert fall mitt inntrykk.. (har sluttet å kjøpe bladet). Det er klart at mange bloggere får produkter tidlig og da kan de promotere det. Jeg visste ikke at jeg ønsket meg Kähler vaser før en million instagrammere plutselig begynte å pumpe ut bilder av det.. haha
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Hah nei jeg liker ikke å sløse bort penger. Det er forskjell på å kjøpe fordi en blogger har det, og fordi en blogger anbefaler det, forresten Endret 24. januar 2016 av The Lost Dreamer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå