Gå til innhold

Når bestevenninna får seg nye venner og ikke er interessert i å henge med deg mer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært bestevenner i nesten 10 år og vi er begge 22. Hun flyttet i fjor vår til ny by ( 2 timer herfra) fått mange nye venner. Hun flyttet pga kjæresten. Det er jo så klart hyggelig det, men det er ikke så veldig hyggelig hun ikke er interessert i å henge med meg mer. Hun tar aldri mer kontakt og er for opptatt med de nye vennene enn å møte meg. Jeg vil ikke være innpåsliten og mase, men er sårt når jeg blir dyttet til siden. Spør jeg om vi skal møtes,  blir jeg avvist siden hun har planer med de eller typen. Hun legger ofte ut bilder/filmer på snap for å vise hvor gøy de har det. Det stikker litt. Forventer ikke at vi må møtes hele tiden, men har ikke møtt henne siden 17 mai i fjor. 

Må innrømme jeg savner henne. Jeg har venninner, men ingen gode. De har sine bestevenner. Savner å kunne snakke med henne. Kun hun jeg føler jeg kan åpne meg for. Kjipt det har blitt sånn. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men bare få ut litt frustrasjon. Vet ikke. Flere som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: b0388...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme skjedde med meg da bestevenninna (eller eks bestevenninne nå) fikk seg ny bestevenninne og bare ga faen i meg. Til slutt ble jeg lei av å prøve å holde liv i vennskapet, så jeg ga faen i henne å. Dette er 4 år siden. Vi bor enda i samme by, men bumber sjeldent inn i hverandre på butikken osv. Egentlig like greit. Har ikke så mye å si til ho.

Har du prøvd å fortelle henne det? At du savner henne? Men er hun bare ikke interessert i å gå sammen med deg pga nye venninner, så er det vel ikke så mye å gjøre. 

Anonymkode: 4207f...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bare er sånn.Så fort de kommer i et nytt miljø og får nye venner,er de gamle glemt.Jeg hadde selv en sånn venninne.Jeg hjalp henne gjennom flere vanskelige perioder mens vi var venninner.Nå er alt glemt.Jeg ser kun på henne som en bekjent.De få gangene vi har kontakt har jeg sagt hun må gi beskjed neste gang hun er i hjembyen sin (der jeg fortsatt bor).Det gjør hun aldri.Men hun legger ut bilder av seg selv og andre felles venninner (som hun og jeg hadde felles den tiden vi var venninner).Det stikker litt,men jeg tenker bare at det er hennes valg.Og at jeg fortjener bedre.

Anonymkode: 694df...b64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker og er sårt, og det er en litt slem måte å ende flere års nært vennskap på, så jeg skjønner du er lei deg. På den annen side forandrer folk seg og det å flytte til et nytt sted gir endringer i livet på mange plan. Ofte vil man gjerne holde kontakten men avstand, nye venner, ny kjæreste og en ny hverdag i nye omgivelser gjør ofte at man glir fra hverandre. Det er litt med vennskap som med kjæresteforhold; noen forhold fungerer ei stund for så å ta slutt. Noen også selv om man er glade i hverandre.

Jeg tror det beste for deg er å prøve å tilpasse deg til et nytt liv uten henne som nær bestevenninne og prøve å finne deg nye venner. Gjør noe nytt, finn deg nye hobbyer og omgangskretser og kast deg ut i det på samme måte som når du prøver å finne en kjæreste. Det er ikke lett men det er fullt mulig. Kontakt henne av og til om du vil, men prøv å ikke bli såret om hun ikke finner tid til å treffes. Kan/vil hun ikke må du prøve å godta det og gå videre. Det gjør vondt men det vil gå over etterhvert.
Det er også en mulighet for at hun er en introvert som kun vil sosialisere i små doser og når hun er opplagt, noe som innebærer at du havner litt langt bak i rekka siden du bor lengre unna enn de nye vennene hennes.

Jeg tenker at du har to valg: Fortsette å kontakte henne og etterhvert konfrontere henne med dine tanker og følelser over at hun nærmest har glemt deg, eller bare slutte å kontakte henne og søke nye venner/bekjente. Jeg ville ha valgt det siste da man vanskelig kan tvinge folk til å være sammen med en, og det siste man vil er vel at folk er sammen med en kun av plikt og dårlig samvittighet. Det er lett å tenke at vennskap varer evig men de gjør ikke alltid det, dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også opplevd et par ganger. Det er skikkelig sårt og vondt. Man prøver å holde kontakten helt til man gir opp. For min del går det også utover selvtilitten. Føler de nye vennene eller nye bestevenninnen har egenskaper jeg mangler eller er bedre enn meg. Vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg føler med deg! Du må gjerne sende meg pm om du vil snakke :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er sårt, men sånn er voksenlivet. Blir ofte vennebytte. Men det er jo ingen unnskyldning at hun bor 2 timer unna. Hun er for opptatt med de nye vennene og du er kanskje ikke så viktig for henne lenger.  Siden hun ikke tar kontakt mer og aldri setter av tid. Du har det bedre uten enn å skulle hele tiden kjempe. 

Samme skjedde med meg da en nær venninne begynte på ny skole og fikk nye venner. Vips, der var jeg helt glemt ja. Det er vanskelig i starten,  men man kommer seg videre. Prøv heller å få deg nye venner :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som har blitt sagt her, så bør du nok finne nye venner. Det er veldig vanlig når folk får seg nye venner og nytt nettverk, så blir de gamle dessverre glemt. Har skjedd med meg å. Det er dumt, men sånn er det. Orker virkelig ikke å prøve å holde liv i vennskap alene. Det må gå begge veier for det skal funke.

Anonymkode: b0943...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Ivy.

Hun er ingen god venninne og ikke gidd å bruk mer tid på henne. Hun har flyttet og fått mange nye venner, Hun bryr seg mer om de nå. Når man blir voksen, så sklir man fra hverandre, folk flytter, får nye venner, mann og barn osv. Ting endrer seg. Jeg er faktisk ikke venn med noen fra barne/ungdomskolen/VGS. Noen er opptatt med andre ting, mens noen har jeg bare vokst fra og har ikke mye å snakke om lengre. Har heldigvis fått nye gode venner i voksenlivet gjennom skole og kjæreste.  Men det er jo kjipt det blir sånn og kan si jeg savner noen, for vi hadde det veldig gøy før. Men ting endrer seg. Du fortjener bedre enn en "bestevenninne" som ikke har tid til deg lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er veldig sårt, så er det dessverre en del av naturens gang. De færrste vennene vi har, har vi gjennom hele livet. Venner kommer og går, vi får nye og vi både blir kuttet kontakten med og kutter kontakten med andre. Alle utvikler seg forskjellig, og etter hvert har vi lite felles å bygge på. Og vi får nye venner man har mer til felles med enn man hadde med gamle venner. Og det blir naturlig at vi henger med de.

Så for din del må du også finne nye venner, som du har mer felles med. Om du velger å kutte kontakt 100% med henne eller ikke, er jo opp til deg selv. Men en ting jeg bruker å være forsiktig med, er når du blir en "reservevenn" for noen, som er kjekt å henge med når ingen av de andre kule barna kan være med ut og leke. Slike kutter jeg kontakt med helt, andre blir av typen møtes noen få ganger i året for en kaffe bare.

Så de fleste av oss har nok vært denne dårlige vennen en gang i livet, der motparten "fortjener noe bedre".

Anonymkode: ad04f...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du noe initiativ da?  Jeg har selv flyttet til en annen by for å studere, og fått meg mange nye og hyggelige venner. Min gode venninne i hjembyen har ofte kommet med kommentarer om at jeg "har mine i studentbyen" og slike ting, og blitt litt sjalu/sur på grunn av det. Jeg tar kontakt hver eneste gang jeg er hjemme, prøver å finne på ting flere ganger i uka, men dette med at jeg også har venner i studentbyen (som er ganske langt vekk fra hjembyen) ser ut til å ha blitt et problem så fikk ikke sett hun hele juleferien fordi hun ikke gadd å ta seg tid til meg.

Tror jeg ville prata med vennen min om jeg var deg, og sagt at du savner henne og prøve å ta initiativ. Besøke henne eller noe sånt? :) Selvsagt går det to veier, hun må jo legge litt i det hun også, og hvis hun aldri gjør dette og gir totalt blaffen i deg ville jeg sett på vennskapet som over. 

Anonymkode: 0aae5...424

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
Den Sunday, January 24, 2016 at 10.53, Blue Ivy. skrev:

Hun er ingen god venninne og ikke gidd å bruk mer tid på henne. Hun har flyttet og fått mange nye venner, Hun bryr seg mer om de nå. Når man blir voksen, så sklir man fra hverandre, folk flytter, får nye venner, mann og barn osv. Ting endrer seg. Jeg er faktisk ikke venn med noen fra barne/ungdomskolen/VGS. Noen er opptatt med andre ting, mens noen har jeg bare vokst fra og har ikke mye å snakke om lengre. Har heldigvis fått nye gode venner i voksenlivet gjennom skole og kjæreste.  Men det er jo kjipt det blir sånn og kan si jeg savner noen, for vi hadde det veldig gøy før. Men ting endrer seg. Du fortjener bedre enn en "bestevenninne" som ikke har tid til deg lengre. 

Jeg elsker navnet ditt 😍😍 Tidens oftopic, men men 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestemmer dere dette også? med den bagasjen din, så kan det fort kalles villedelse, trusler, etc. men bestevenner er dere vel ikke... syntes det virker mer som et forsøk på å skape enda mer dramatikk. er man voksen, vet hva man gjør og hva man står for så funker ikke det der altså. jeg ville ikke flytte dit for eksempel... aldri i verden. dere tvang meg.

Anonymkode: 9e0e3...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

bestemmer dere dette også? med den bagasjen din, så kan det fort kalles villedelse, trusler, etc. men bestevenner er dere vel ikke... syntes det virker mer som et forsøk på å skape enda mer dramatikk. er man voksen, vet hva man gjør og hva man står for så funker ikke det der altså. jeg ville ikke flytte dit for eksempel... aldri i verden. dere tvang meg.

Anonymkode: 9e0e3...565

? :klo:

Anonymkode: b0388...16d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...