Vox_populi Skrevet 29. januar 2016 #41 Skrevet 29. januar 2016 Den 23.1.2016 at 17.02, Poserose skrev: Talkmore har telenor-dekning, og de er billigere. Der kan du få 1 GB data og alt annet ubegrenset for 199,- i mnd. Chilimobil nyttar også Telenor og er eit lite hakk gunstigare: alt uavgrensa og 1200MB data for 198/mnd. For 100 kr til får du 8000MB i staden.
lemon-aid Skrevet 29. januar 2016 #42 Skrevet 29. januar 2016 Mitt lille sparetips er å alltid ta med seg egen matpakke på jobb/skole/biltur etc Bake brødet selv er også myye billigere (og bedre!).. Lage mat fra bunnen er også en lur idé. Stopp alt av unødvendige abonnementer, selv om det bare koster 50 kr i mnd, eller 20 kr uka. det blir fort penger!
Mayoo Skrevet 29. januar 2016 #43 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 78 ganger i løpet av 61 dager er ikke 0,8 ganger pr dag... Det blir ca 1,28 ganger pr dag, hver eneste dag. Det er nesten 9 ganger pr uke. Hjelper ikke at du legger til side 10 kr for hver gang da når du handler så himla ofte. Anonymkode: ff313...a61 Hva er problemet ditt egentlig? Er det din sak hvor mange ganger jeg drar kortet i løpet av en dag? Om du må vite det så dro jeg kortet en gang om dagen i kantinen i den perioden. Og før du legger deg opp i det så betaler jeg en fastpris som ikke er noe å si på. Sånn mr anonym, om det er noe mer du lurer på når det kommer til min PRIVATøkonomi kan du gjerne sende meg en pm. 2
Jolene Skrevet 29. januar 2016 #44 Skrevet 29. januar 2016 Mine tips: Lager all mat fra bunnen Handler ikke klær med mindre det er noe jeg faktisk trenger Sminke/hudpleieprodukter/andre produkter skal være brukt opp før jeg handler nytt Handler mye av klær og gjenstander til huset brukt Handler aldri klær fra salg med mindre det er noe jeg har bruk for/trenger Går aldri på kjøpesenteret uten å ha en grunn Reparerer klær Pusser skoene mine - da varer de lengre Bruker stort sett eddik til å vaske med Passer på strømforbruket Har et mobilabonnement fra TalkMore til 199 i mnd Drikker nesten aldri alkohol Har med meg niste Har alltid med meg en vannflaske Handler mye på tilbud Drikker omtrent bare vann, men 1 glass saft til middag Kjøper kvalitetsprodukter, ikke kvantitet Vasker klær ca 1 gang i uka Har ikke på lys i alle rom - kun der hvor man faktisk oppholder seg 1
Million Skrevet 29. januar 2016 #45 Skrevet 29. januar 2016 (endret) Den 27.1.2016 at 18.45, AnonymBruker skrev: Brukte du kredittkortet 78 ganger på en måned?! Det er 2 eller 3 ganger hver eneste dag! Hvordan er det i det hele tatt mulig? Anonymkode: 181b6...f59 Hun skriver november OG desember, altså to måneder. 60 dager delt på 78 = 0,76 Og hun skriver ikke at hun har brukt kredittkort. Det var vanlig bankkort. Stor forskjell der. Endret 29. januar 2016 av Million 1
Thorn Skrevet 29. januar 2016 #46 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, Million skrev: Hun skriver november OG desember, altså to måneder. 60 dager delt på 78 = 0,76 Og hun skriver ikke at hun har brukt kredittkort. Det var vanlig bankkort. Stor forskjell der. Hvis kortet er trukket 78 ganger på 61 dager må man dele 78 på 61, ikke 61 på 78. Kortet må jo være trukket mer enn én gang daglig for å få flere trekk enn dager. Jeg kommer til også til 1.28 ganger daglig (som jeg for øvrig overhodet ikke syns er mye i julestria). Mitt beste sparetips er å ta ut planlagt forbruk i kontanter, og la kort ligge igjen hjemme. Handlelister både på matvarebutikken og på andre shoppingrunder, står det ikke på handlelista kjøpes det ikke der og da. Ting jeg kommer over ellers som jeg virkelig får lyst å kjøpe, noteres på mobilen til neste handlerunde. Som regel går kjøpebehovet over til dess. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå