Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finansierte du din første bil? 

Anonymkode: 85971...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Privat lån hos foreldre. Kunne uten problemer fått lån I banken (jobbet fullt), men foreldrene hadde rammelån som ga mye lavere rente. Betalte ned lånet (80 000) på et halvt år.

Anonymkode: 9f657...1d2

Skrevet

Kjøpte bil i mitt eget navn for første gang da jeg flyttet fra eksen etter mange års ekteskap  og den bilen jeg disponerte da måtte skrotes. Jeg hadde ingen penger så jeg tok ut penger av kredittkortet både for å kjøpe bilen og for å ha til depositum på leiligheten jeg flyttet inn i.

Skrevet

Sparepenger

Anonymkode: d76f5...f7c

Skrevet

Jeg lånte penger, med god samvittighet. Fikk et godt tilbud på finansiering via forhandler som matchet det jeg kunne fått av billån i banken.

Skrevet

Den kostet bare 2500,- så jeg tok bare av det vanlige budsjettet mitt.

Skrevet

Fikk 10000 av foreldre, resten finansierte jeg med sparepenger da jeg ble 18. Bilen kostet 40k :) 

Skrevet

Sparepenger og litt fra foreldrene mine :)

Skrevet (endret)

Konfirmasjonspenger. 36000, en del av det jeg totalt fikk

Endret av Troll!
Skrevet

Den første bilen min fikk jeg av faren min :) Den neste kjøpte jeg med billån fra banken min

Skrevet

Jeg begynte å gå med avisen da jeg var 13 år. Store deler av lønnen ble spart og da jeg ble 18 år hadde jeg litt over 100 000 kr på "bilkontoen" min. Jeg brukte rett over 11 000 kr på sertifikat og resten på bil.

Skrevet

Min første bil kostet 17.000,- og jeg finansierte den ved et overskudd jeg hadde fått fra aksjesparing (første og eneste gang jeg har vært så heldig økonomisk). ;) 

Skrevet

Sparepenger, bilen kostet 25 000

Anonymkode: 304e8...af5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finansierte du din første bil? 

Anonymkode: 85971...36c

Med sparepenger fra banken. Ny demobil til 350 000.

Anonymkode: c8d4a...64b

Skrevet

trengte ikke særlig med finansiering for å kjøpe en bil til vrakpant:)

Gjest Cartina
Skrevet

Jeg sparte opp selv. Gikk på skole (VGS) men hadde deltidsjobb. Den kostet 43 000,-. 

Skrevet

Brukte sparepenger.

Skrevet

40k fra sparekonto min bestefar hadde opprettet.

Anonymkode: c7234...54b

Skrevet

8000 kostet den tror jeg, betalte 5000 selv også tror jeg foreldrene mine betalte resten. Var de som fant den og kjøpte den mens jeg var på jobb :P 

Skrevet

Den kostet 7500 og ble finansiert med penger jeg hadde på konto. Brukte 10 000 på å sette den i skikkelig stand og fikk brukt den et halvt år før den streiket:fnise:  

Anonymkode: 63a4d...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...