pompdelux Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Hvordan er kontakten med den andre forelderen hos dere? Vi har en 13 åring som sliter veldig på skolen, og for bare ett par dager siden var far rasende på meg fordi han mener jeg holder han utenfor. Torsdag kveld skulle han ringe å snakke med gutten, men ringte ikke. Jeg sendte en sms og spurte om han hadde glemt, fikk ikke noe respons. Prøvde igjen fredag morgen, uten respons. Sms fra skole fredag utpå dagen, prøvde igjen nå far uten hell. Samme i går kveld. Jeg kjenner jeg blir forbannet, han burde jo kunne svare på sms iallefall. Han er ikke på jobb da han ikke er i jobb for tiden. Er det ikke å forvente at man tar kontakt når mor til felles barn prøver nå deg over 2 dager?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Dette er noe som skjer ofte? Ref. overskriften din? Jeg ringer til far om det er noe han bør vite. Noen ganger sms, men får jeg ikke svar ringer jeg for å være sikker på at det er mottatt. Ringer alltid etter foreldresamtaler og gir referat, eller sender en sms for å informere hvis barnet er sykt. Hadde ikke far svart eller vært mulig å få kontakt med hadde jeg ringt hans mor, rett og slett fordi da hadde jeg blitt bekymret om han lå hjemme alene syk uten å få tak i mobilen sin. Anonymkode: 7b8a4...d4f
pompdelux Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2016 Det skjer ofte.. oftere før, men tatt seg opp igjen den siste tiden. Vi skal på megling neste uke igjen da vi skal revurdere samvær, jeg har hatt full omsorg for 3 siden oktober og nå vil han ha 2 av dem fulltid fordi jeg ønsker flytte ut av kommunen. Taler jo ikke akkurat hans sak å bare ikke ta kontakt. Han er nok verken syk eller svak, han er bare sånn..
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Han har vel ramla på fylla da? Anonymkode: f9990...4ab
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 4 timer siden, pompdelux skrev: Det skjer ofte.. oftere før, men tatt seg opp igjen den siste tiden. Vi skal på megling neste uke igjen da vi skal revurdere samvær, jeg har hatt full omsorg for 3 siden oktober og nå vil han ha 2 av dem fulltid fordi jeg ønsker flytte ut av kommunen. Taler jo ikke akkurat hans sak å bare ikke ta kontakt. Han er nok verken syk eller svak, han er bare sånn.. Off topic men nå er det vel blitt mer slik at dersom det er du som vil flytte så er det du som må lide for det og om han blir ansett som like skikket som forelder så kan det godt være at han ender opp med de barna. Bare sånn at du er klar over det. Anonymkode: 293af...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Off topic men nå er det vel blitt mer slik at dersom det er du som vil flytte så er det du som må lide for det og om han blir ansett som like skikket som forelder så kan det godt være at han ender opp med de barna. Bare sånn at du er klar over det. Anonymkode: 293af...5a7 Ikke når han står uten jobb vil jeg tro, da er mor økonomisk egnet, og det er ikke far. Selv om det burde være slik at når den ene parten flytter mot den andres ønske/vilje, så er det den som flytter som burde få det reduserte samværet. Hvorfor mener jeg det? Jo, for det er alt for enkelt å flytte. Om man mistet samvær med barna, kanskje man tenker seg om før man drar barna vekk fra den ene. Anonymkode: 80138...e16
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Sånn er det her også.. Jeg har bare gitt opp. Anonymkode: 0b9e6...65f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Flytting lenger vekk som gjør samvær mer vanskelig. Det skaper konflikter som kan utspille seg forskjellige. Dette for at lovverket nettopp tillater slik flytting. Flytting av bostedsforelder med barn har vært diskusjon på Stortinget og politikerne er ikke enige. Nå vet jeg ikke om dette er årsaken I deres sak. Men det situasjonen er typisk, slik at det gjør utslag uansett. Anonymkode: 72b6d...502 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Off topic men nå er det vel blitt mer slik at dersom det er du som vil flytte så er det du som må lide for det og om han blir ansett som like skikket som forelder så kan det godt være at han ender opp med de barna. Bare sånn at du er klar over det. Anonymkode: 293af...5a7 Han må isåfall gå rettens vei hvis ikke mor gir fra seg omsorgen. Og da taler det ikke i hans favør at mor har hatt omsorgen for barna fra før, for det betyr både direkte og indirekte at frem til flytting var planen anså han mor som beste bosted for barna. En flytting endrer ikke omsorgsevnen til en forelder. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flytting lenger vekk som gjør samvær mer vanskelig. Det skaper konflikter som kan utspille seg forskjellige. Dette for at lovverket nettopp tillater slik flytting. Flytting av bostedsforelder med barn har vært diskusjon på Stortinget og politikerne er ikke enige. Nå vet jeg ikke om dette er årsaken I deres sak. Men det situasjonen er typisk, slik at det gjør utslag uansett. Anonymkode: 72b6d...502 Det må jo selvfølgelig være slik. Jeg synes det er mer betenkelig med de fedrene som gladelig gir mor full omsorg, og så hvis mor skal flytte, DA er det plutselig krise. Slik var far til mitt barn. Vi bodde et kvarter unna, og han hadde aldri tid, annet enn annenhver helg. Ikke onsdager engang, som er standard. Men når jeg nevnte at vi skulle flytte, da fikk han panikk. Jeg gav f, og flyttet likevel, heldigvis har jeg full rett til det. Samværet er fortsatt annenhver helg. Hadde vi blitt igjen pga han så hadde vi fortsatt ikke sett noe mer til samvær. Anonymkode: 7b8a4...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 14 timer siden, pompdelux skrev: Hvordan er kontakten med den andre forelderen hos dere? Vi har en 13 åring som sliter veldig på skolen, og for bare ett par dager siden var far rasende på meg fordi han mener jeg holder han utenfor. Torsdag kveld skulle han ringe å snakke med gutten, men ringte ikke. Jeg sendte en sms og spurte om han hadde glemt, fikk ikke noe respons. Prøvde igjen fredag morgen, uten respons. Sms fra skole fredag utpå dagen, prøvde igjen nå far uten hell. Samme i går kveld. Jeg kjenner jeg blir forbannet, han burde jo kunne svare på sms iallefall. Han er ikke på jobb da han ikke er i jobb for tiden. Er det ikke å forvente at man tar kontakt når mor til felles barn prøver nå deg over 2 dager? Når sønnen er hos deg er han ditt ansvar. At du tar kontakt etter at du muligens ikke har informert om viktige hendelser I barnets liv som du burde. Gir deg ikke rett til å være forbannet når han ikke svarer på telefonen. At han ikke har ringt sønnen som lovet er ikke bra. Men har dere en konflikt på gang vedrørende din flytting kan det føre til mye rart. Dublin flytte lovlig med barna. Den kan være vanskelig og takle. Anonymkode: 72b6d...502 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke når han står uten jobb vil jeg tro, da er mor økonomisk egnet, og det er ikke far. Selv om det burde være slik at når den ene parten flytter mot den andres ønske/vilje, så er det den som flytter som burde få det reduserte samværet. Hvorfor mener jeg det? Jo, for det er alt for enkelt å flytte. Om man mistet samvær med barna, kanskje man tenker seg om før man drar barna vekk fra den ene. Anonymkode: 80138...e16 Til orientering så er det ikke noen betydning juridisk om bostedsforelder har jobb eller ikke. Tenker du deg om så skjønner du dette. Tenk på alle de damer som går hjemme med unger uten å gjøre noe annet. Anonymkode: 72b6d...502 1
Kontormus Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når sønnen er hos deg er han ditt ansvar. At du tar kontakt etter at du muligens ikke har informert om viktige hendelser I barnets liv som du burde. Gir deg ikke rett til å være forbannet når han ikke svarer på telefonen. At han ikke har ringt sønnen som lovet er ikke bra. Men har dere en konflikt på gang vedrørende din flytting kan det føre til mye rart. Dublin flytte lovlig med barna. Den kan være vanskelig og takle. Anonymkode: 72b6d...502 Må du slutte å forsvare slike døgenikter! Alt mulig alvorlig kan skje, og tenk om barnet ble alvorlig sykt og svevde mellom liv og død?! 1
pompdelux Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2016 Den 23.1.2016 at 12.55, AnonymBruker skrev: Off topic men nå er det vel blitt mer slik at dersom det er du som vil flytte så er det du som må lide for det og om han blir ansett som like skikket som forelder så kan det godt være at han ender opp med de barna. Bare sånn at du er klar over det. Anonymkode: 293af...5a7 Nå var det vel ikke flyttingen dette innlegget EGENTLIG dreide seg om, men jeg er klar over det du skriver. Han ender ikke opp med barna, det er ikke en avtale mellom oss at de bor fult hos meg men en anbefaling fra barnevern og familievernkontor 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke når han står uten jobb vil jeg tro, da er mor økonomisk egnet, og det er ikke far. Selv om det burde være slik at når den ene parten flytter mot den andres ønske/vilje, så er det den som flytter som burde få det reduserte samværet. Hvorfor mener jeg det? Jo, for det er alt for enkelt å flytte. Om man mistet samvær med barna, kanskje man tenker seg om før man drar barna vekk fra den ene. Anonymkode: 80138...e16 Det er ikke jeg som har bestemt at jeg skal ha daglig omsorg, ikke han heller. Det er barnevern og familievernskontor som jeg skrev lengre opp. Flytter heller ikke mot noens ønske. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Flytting lenger vekk som gjør samvær mer vanskelig. Det skaper konflikter som kan utspille seg forskjellige. Dette for at lovverket nettopp tillater slik flytting. Flytting av bostedsforelder med barn har vært diskusjon på Stortinget og politikerne er ikke enige. Nå vet jeg ikke om dette er årsaken I deres sak. Men det situasjonen er typisk, slik at det gjør utslag uansett. Anonymkode: 72b6d...502 Det er snakk om 3 mil. Til nabokommune 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Han må isåfall gå rettens vei hvis ikke mor gir fra seg omsorgen. Og da taler det ikke i hans favør at mor har hatt omsorgen for barna fra før, for det betyr både direkte og indirekte at frem til flytting var planen anså han mor som beste bosted for barna. En flytting endrer ikke omsorgsevnen til en forelder. Det må jo selvfølgelig være slik. Jeg synes det er mer betenkelig med de fedrene som gladelig gir mor full omsorg, og så hvis mor skal flytte, DA er det plutselig krise. Slik var far til mitt barn. Vi bodde et kvarter unna, og han hadde aldri tid, annet enn annenhver helg. Ikke onsdager engang, som er standard. Men når jeg nevnte at vi skulle flytte, da fikk han panikk. Jeg gav f, og flyttet likevel, heldigvis har jeg full rett til det. Samværet er fortsatt annenhver helg. Hadde vi blitt igjen pga han så hadde vi fortsatt ikke sett noe mer til samvær. Anonymkode: 7b8a4...d4f Her har far all mulighet til å ha samvær med barna utover annenhver helg, men de skal bo fast hos meg. Han har dog ikke tid, og prioriterer det ikke.. hans tap, barnas tap. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Når sønnen er hos deg er han ditt ansvar. At du tar kontakt etter at du muligens ikke har informert om viktige hendelser I barnets liv som du burde. Gir deg ikke rett til å være forbannet når han ikke svarer på telefonen. At han ikke har ringt sønnen som lovet er ikke bra. Men har dere en konflikt på gang vedrørende din flytting kan det føre til mye rart. Dublin flytte lovlig med barna. Den kan være vanskelig og takle. Anonymkode: 72b6d...502 Seriøst? Du kan da alvorlig talt ikke ha barn? Det funker faktisk ikke sånn at man ikke har barn når man ikke har de hos seg?! Vi har ingen konflikt pågående om flytting, det var ikke helt det jeg skrev.. jeg skrev vi skulle på megling fordi han vil ha to av de tre barna hos seg. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Til orientering så er det ikke noen betydning juridisk om bostedsforelder har jobb eller ikke. Tenker du deg om så skjønner du dette. Tenk på alle de damer som går hjemme med unger uten å gjøre noe annet. Anonymkode: 72b6d...502 Jeg skjønner ikke hvorfor alle hang seg så veldig opp i dette med flytting, det var jo ikke det som var problemstillingen her.. 19 timer siden, Kontormus skrev: Må du slutte å forsvare slike døgenikter! Alt mulig alvorlig kan skje, og tenk om barnet ble alvorlig sykt og svevde mellom liv og død?! Dette er det som irriterer meg også... hvordan kan man VITE at det ikke er noe alvorlig når man ringer. Hva om det har skjedd noe, når man blir forsøkt kontaktet gjentatte ganger over 2 døgn. Nei, jeg forventer ikke at han skal ta telefonene hver gang jeg ringer, men når jeg prøver få tak i han over flere dager så forventer jeg iallefall en sms om at han ringer når han kan.. og kanskje at han når han sier han skal ringe, faktisk gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå