Gå til innhold

Hva er det med katter og dører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at pus SKAL gjennom døra med en gang den blir lukket? Prøver egentlig å stuedøra på gløtt. Men med en gang den blir lukket kan du vedde på at innen fem minutter så står pus der og mjauer og skal ut. Det er ikke noe hun skal, for to minutter etterpå er hun tilbake igjen. Og så skal hun ut igjen etter en stund, og så inn igjen. Ikke at det gjør sånn veldig mye, men når det er kaldt og man ha pakket seg godt inn i et tepper er det litt irriterende😜

Og en ting til: hun har en tendens til å smette inn i kjelleren når vi er en liten tur der inne for å hente noe. Passer alltid på å rope på henne før jeg lukker døra bak meg, men det er slett ikke alltid hun hører på, da med sultatet at hun flere ganger har blitt stengt inne der i timesvis, til og med over natta. Lærer ikke katter, at hun skjønner at hun blir innestengt der?

Hva er det med katter og å måtte gå gjennom alle dører de ikke skal altså?

Anonymkode: 8d4a5...1ea

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er ekstremt nysgjerrige av natur og skal alltid undersøke ting. Særlig interessant blir det da med stengte dører, for da må det undersøkes grundig hver gang døren er åpen. :fnise:

Skrevet

Tror også det har noe med at katter liker å ha "kontroll på kontinentet" og oversikt. Min katt var også sånn, skulle ha tilgang til alle rom hele tiden, det holdt å bare ha muligheten til å gå inn og ut når hun følte for det. Var en dør lukket maste hun til noen åpnet den. Så gikk hun inn i ti sekunder, så ut igjen. Så kunne hun legge seg til å sove. :fnise:

Anonymkode: 58d33...9b4

Skrevet

Jeg beit meg skikkelig i ræva på dette.  Den ene katten min har alltid vært umulig på dette og vi har vært litt avhengig av å ha stuedøra igjen til tider for å holde på varmen når det har vært veldig kaldt ute. Jeg bestemte meg for å være mer bestemt enn min katt, og sto på mitt og holdt døra igjen selv om han maste (selvfølgelig fikk han gå på do og sånn), så han fikk bestemme seg om han ville være ute ELLER inne. Lang historie kort, katten lærte seg å åpne dører. Så han vant uansett. Jævla rakker...

• Liker 2
Skrevet

Med katter og dører er det kun en eneste lov som gjelder....  Katten er alltid på feil side av døren, i følge katten.

• Liker 1
Skrevet
Den 26.1.2016 at 19.18, Belladonna skrev:

Jeg beit meg skikkelig i ræva på dette.  Den ene katten min har alltid vært umulig på dette og vi har vært litt avhengig av å ha stuedøra igjen til tider for å holde på varmen når det har vært veldig kaldt ute. Jeg bestemte meg for å være mer bestemt enn min katt, og sto på mitt og holdt døra igjen selv om han maste (selvfølgelig fikk han gå på do og sånn), så han fikk bestemme seg om han ville være ute ELLER inne. Lang historie kort, katten lærte seg å åpne dører. Så han vant uansett. Jævla rakker...

De er festlige disse kattene, min også åpner også dører. Spesielt på gjestedoen, han skal ikke inn dit eller noe, han bare åpner døren med en gang den blir lukket :P

• Liker 1
Skrevet

Katten min er på samme måte. Skal inn alle dører uansett hva. Hun kommer ut igjen med en gang. Skal bare inn å se. Hun har å en tendens til å løpe inn i boden når jeg skal inn der. Gidder ikke å høre når jeg står med døren og roper. Orker ikke å vente eller prøve å få henne ut. Lukter døren og kommer tilbake like etterpå. At hun må være der 5-10 min ekstra går fint og lider ingen nød. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...