AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 På elixia hvertfall så er det planken og ulike vridninger med vekt som brukes på de timene jeg går på, når det gjelder mageøvelser. Evt der man ligger med korsryggen ned og tar beina opp og ned. Men hva skjedde med den gode gamle sit ups'en? Hvorfor brukes ikke den lengre? Jeg merker effekt av det iafall. Planken gjør meg bare sliten og gir meg ingenting. Dessuten sklir joggeskoene mine så jeg får ikke gjort det på en fornuftig måte. Anonymkode: 9ef54...f9a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Sit ups er en dårlig måte å trene kjernemuskulaturen, og derfor brukes det øvelser som er mer effektive. En sterk kjernemuskulatur er viktigere enn sterke magemuskler. Det er i tillegg veldig mange som gjør sit ups feil slik at det fører til overbelastning av rygg eller spenning av nakkemuskler. Hvis du ikke får til planken gjør du det enten galt, eller du er alt for svak i kjernemuskulaturen. Anonymkode: e75ed...4ca 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sit ups er en dårlig måte å trene kjernemuskulaturen, og derfor brukes det øvelser som er mer effektive. En sterk kjernemuskulatur er viktigere enn sterke magemuskler. Det er i tillegg veldig mange som gjør sit ups feil slik at det fører til overbelastning av rygg eller spenning av nakkemuskler. Hvis du ikke får til planken gjør du det enten galt, eller du er alt for svak i kjernemuskulaturen. Anonymkode: e75ed...4ca Aha, er det derfor.. Jepp, jeg er ekstremt svak i kjernemuskulaturen. Får bare ikke til planken og den gir meg ingenting bortsett fra at den gjør meg sliten. Merker ingenting i magen iafall. Anonymkode: 9ef54...f9a
Fiberhusk Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Jeg er ikke noe treningsgeni, men min tidligere PT hadde gått bort fra vanlige situps for lenge siden. Men situps oppå gymball anbefalte hun med for kjernemuskulaturen. Det hjalp meg veldig etter en ryggskade. Men hvis noen vet bedre, så korriger meg gjerne. Jeg er ganske grønn
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha, er det derfor.. Jepp, jeg er ekstremt svak i kjernemuskulaturen. Får bare ikke til planken og den gir meg ingenting bortsett fra at den gjør meg sliten. Merker ingenting i magen iafall. Anonymkode: 9ef54...f9a Det er ikke rart om du ikke merker det i magen hvis du har trent masse sit ups, da er de magemusklene de eneste musklene av kjernemuskulaturen du har trent. Det er meningen å bli sliten av trening Anonymkode: e75ed...4ca
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Jeg kan like gjerne gjøre planken i sokkelesten på parkett. Det blir tyngre fordi du må bruke kjernemuskulaturen til å holde beina på plass. Er bare å øve.. Anonymkode: ceb36...55e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 godt spørsmål. kanskje kondomeriet har funnet opp enda en ny ting for å trimme seg nedentil også. Anonymkode: 890fc...5c7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan like gjerne gjøre planken i sokkelesten på parkett. Det blir tyngre fordi du må bruke kjernemuskulaturen til å holde beina på plass. Er bare å øve.. Anonymkode: ceb36...55e Hvordan får du til planken i sokkelesten? Sklir du ikke? Jeg får jo ikke til planken fordi jeg sklir, selv med sko på. Kan evt stå inntil en vegg, men er ikke alltid man har muligheten. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal være en bra mageøvelse, jeg kjenner jo absolutt ingenting.. borts fra at jeg blir sliten i armene. Anonymkode: 9ef54...f9a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du til planken i sokkelesten? Sklir du ikke? Jeg får jo ikke til planken fordi jeg sklir, selv med sko på. Kan evt stå inntil en vegg, men er ikke alltid man har muligheten. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal være en bra mageøvelse, jeg kjenner jo absolutt ingenting.. borts fra at jeg blir sliten i armene. Anonymkode: 9ef54...f9a Er du sikker på at du gjør den rett? Anonymkode: 73372...f19 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 Ta det med Lars Kristian Eriksen. Han vet dette. Anonymkode: 967d5...72c 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du til planken i sokkelesten? Sklir du ikke? Jeg får jo ikke til planken fordi jeg sklir, selv med sko på. Kan evt stå inntil en vegg, men er ikke alltid man har muligheten. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal være en bra mageøvelse, jeg kjenner jo absolutt ingenting.. borts fra at jeg blir sliten i armene. Anonymkode: 9ef54...f9a Jeg får den bare til i sokkelessen, ikke med sko på. Ikke spør meg hvordan. Om du blir veldig sliten i armen, har du prøvd e lav planke? Jeg er ikek sterk nok i skuldrene til å holde meg oppe så jeg ligger lavt og får trent magen Anonymkode: 024a2...ce3
Gjest incognita Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får den bare til i sokkelessen, ikke med sko på. Ikke spør meg hvordan. Om du blir veldig sliten i armen, har du prøvd e lav planke? Jeg er ikek sterk nok i skuldrene til å holde meg oppe så jeg ligger lavt og får trent magen Anonymkode: 024a2...ce3 Jeg prøvde uten sko én gang, sklei ned etter 2 sek.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du til planken i sokkelesten? Sklir du ikke? Jeg får jo ikke til planken fordi jeg sklir, selv med sko på. Kan evt stå inntil en vegg, men er ikke alltid man har muligheten. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal være en bra mageøvelse, jeg kjenner jo absolutt ingenting.. borts fra at jeg blir sliten i armene. Anonymkode: 9ef54...f9a Kan hende jeg tar feil, men jeg synes det høres ut som om du gjør det galt. Du må aktivt stramme musklene selv (mage, lår, rumpe), det skjer ikke automatisk bare av å stå i posisjonen. Hvis du strammer musklene ordentlig bør du bli så sliten at du rister ganske kraftig mot slutten av øvelsen (hvis du har så svak kjerne som du sier). Anonymkode: 62871...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå