AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #61 Skrevet 25. januar 2016 Hvordan gikk det TS? Anonymkode: b7df3...94a
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #62 Skrevet 25. januar 2016 Den 22.1.2016 at 22.59, Frk.34 skrev: Hvorfor ikke snakke med banken din når boliglånet er så lite i forhold til hva boligen er verdt? Tenkte det samme!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #63 Skrevet 25. januar 2016 Trekk pusten og pust rolig ut. Joda, det er alvor når det er begjæring om tvangssalg, men du skal ha en måned på deg til å avhjelpe situasjonen. Ser andre har nevnt å forsøke å få på plass avtale om avbetaling med kreditorer, evt. refinansiering i banken så jeg skal ikke skrive om det. Om boligen ligger på et noenlunde attraktivt sted, har du vurdert muligheten for å leie ut i en periode? Om du har en noenlunde attraktiv leilighet, så vil summen du skisserer i åpningsinnlegget gjerne være det som er vanlig i depositumssum for en leietaker, og greier du å fikse det så vil du kunne få nok til å kvitte deg med hele kravet på en gang. Du må selvfølgelig ha et sted å bo selv også, kan du evt. bo hos familie e.l. i en periode fremover? Anonymkode: 27b0a...7ca
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #64 Skrevet 25. januar 2016 Hei dere, for en dag! Tenkte å oppdatere litt siden dere har vært så snill å hjelpe meg. Nå har det ordnet seg! Til dere som kanskje søker på Google og sitter i samme klemmen en dag; På vei til banken så ringte jeg til lindorff i tilfelle jeg ikke fikk godkjent refinansiering (noe jeg fikk) og da sa de til meg at de kunne ordne en nedbetalingsplan på 3 mnd til meg. De sa at hvis tvangsalget enda ikke var besluttet så kunne de søke tingretten om bero i inntil 3 mnd dersom vi kunne ordne en nedbetalingsplan. Mannen i TLF var veldig hyggelig og ønsket meg lykke til hos banken. Damen hos banken var også veldig hyggelig. Jeg måtte litt rundt om for å ordne papirer hit og dit, men nå er det heldigvis i orden. Jeg føler meg som en jævla løk som har latt det gå så langt, att på til når jeg har hatt penger på sparekonto. Dette gjorde at jeg fikk meg en skikkelig oppvekker. Skal ringe legen i morgen for å skaffe meg hjelp. Har hatt knekker før, men jeg har aldri latt det gå så langt som dette. Herregud, jeg kunne mistet hus og hjem, stått på bar bakke uten husrom pga et kredittkort på knappe 20 000 kr. Jeg takker dere også, her på kg. Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg kanskje gått helt i kjelleren og fått enda en "gir-faen i alt"-opplevelse. Og da hadde jeg ikke hatt leiligheten min. Tusen takk for all hjelp, forslag og støtte dere er supre! Anonymkode: 47b0a...583 20
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #65 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trekk pusten og pust rolig ut. Joda, det er alvor når det er begjæring om tvangssalg, men du skal ha en måned på deg til å avhjelpe situasjonen. Ser andre har nevnt å forsøke å få på plass avtale om avbetaling med kreditorer, evt. refinansiering i banken så jeg skal ikke skrive om det. Om boligen ligger på et noenlunde attraktivt sted, har du vurdert muligheten for å leie ut i en periode? Om du har en noenlunde attraktiv leilighet, så vil summen du skisserer i åpningsinnlegget gjerne være det som er vanlig i depositumssum for en leietaker, og greier du å fikse det så vil du kunne få nok til å kvitte deg med hele kravet på en gang. Du må selvfølgelig ha et sted å bo selv også, kan du evt. bo hos familie e.l. i en periode fremover? Anonymkode: 27b0a...7ca Dersom TS leier ut har hun jo ikke tilgang til depositumspengene for å betale kravet. Anonymkode: 0973c...1ba 2
deadmansmarionet Skrevet 25. januar 2016 #66 Skrevet 25. januar 2016 (endret) Den 1/23/2016 at 11.16, Musicman skrev: Du trenger ingen nedbetalingsplan. Bare betal regninga ved å bygge på boliglånet. Det er gjort på et kvarter hvis du tar én telefon til banken og én telefon til Lindorff. Whoops. Kom borti svarknappen på den herlige mobilversjonen av forumet. Hurra! (PS: Så bra det ordnet seg for deg, TS!) Endret 25. januar 2016 av deadmansmarionet Publiserte svar ved et uhell..
grinchen Skrevet 25. januar 2016 #67 Skrevet 25. januar 2016 Den 22.1.2016 at 22.18, AnonymBruker skrev: Uff, kan noen være så snill å hjelpe meg? Jeg trenger virkelig ikke å høre hvor dum jeg har vært for det vet jeg. Jeg orker ikke å skrive omstendighetene rundt det, men jeg sliter psykisk og har vært så dum og tatt opp kredittkort som jeg dessverre ikke har klart og tilbakebetalt. Nå har jeg fått et brev hvor det står: "foreleggelse av begjæring om tvangssalg". Hvis ikke dette betales innen en mnd så blir boligen min tvangssolgt. Hovedstol var 20 000 kr og det har nå blitt 34209,84 kr. Er det noen som helst mulighet for at jeg kan betale dette i avdrag eller må dette betales i en engang? Eventuelt hvordan bør jeg ta kontakt med de som har saksøkt meg, hvordan bør jeg trå frem? Sitter her og griner, jeg er så dum, idiot, æsj! Blir kvalm av meg selv. Hvordan kunne jeg la dette gå så langt? Aldri mer.. aldri! Anonymkode: 47b0a...583 Ta kontakt med kreditor og sørg for å betale inn et større beløp så kanskje de stopper saken. Som regel vil ikke kreditoren gjennomføre et tvangssalg fordi det er en stor prosess men å begjære tvangssalg er en veldig effektiv måte å få folk til å våkne å punge ut. 1. Få betalt inn så mye som mulig før du ringer. 2. Som sagt ring til kreditor å trygle om nåde.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #69 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere, for en dag! Tenkte å oppdatere litt siden dere har vært så snill å hjelpe meg. Nå har det ordnet seg! Til dere som kanskje søker på Google og sitter i samme klemmen en dag; På vei til banken så ringte jeg til lindorff i tilfelle jeg ikke fikk godkjent refinansiering (noe jeg fikk) og da sa de til meg at de kunne ordne en nedbetalingsplan på 3 mnd til meg. De sa at hvis tvangsalget enda ikke var besluttet så kunne de søke tingretten om bero i inntil 3 mnd dersom vi kunne ordne en nedbetalingsplan. Mannen i TLF var veldig hyggelig og ønsket meg lykke til hos banken. Damen hos banken var også veldig hyggelig. Jeg måtte litt rundt om for å ordne papirer hit og dit, men nå er det heldigvis i orden. Jeg føler meg som en jævla løk som har latt det gå så langt, att på til når jeg har hatt penger på sparekonto. Dette gjorde at jeg fikk meg en skikkelig oppvekker. Skal ringe legen i morgen for å skaffe meg hjelp. Har hatt knekker før, men jeg har aldri latt det gå så langt som dette. Herregud, jeg kunne mistet hus og hjem, stått på bar bakke uten husrom pga et kredittkort på knappe 20 000 kr. Jeg takker dere også, her på kg. Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg kanskje gått helt i kjelleren og fått enda en "gir-faen i alt"-opplevelse. Og da hadde jeg ikke hatt leiligheten min. Tusen takk for all hjelp, forslag og støtte dere er supre! Anonymkode: 47b0a...583 Bra, stå på! Du fikser resten av livet ditt også Anonymkode: a0105...df3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå