AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Vært utsatt for psykisk vold i en årrekke nå, har holdt ut grunnet økonomi. Er vel ikke grunnlag for sykemelding pga dette? ingen hadde holdt ut en måned en gang hvis de hadde blitt behandlet slik som jeg har blitt. Er redd jeg mister meg selv helt, at jeg aldri vil bli glad igjen og at det rett og slett har gått for langt. Nå føler jeg det går på hele meg, min intigritet og verdier. Anonymkode: 57f17...cb5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Si opp, sykemeld deg ut oppsigelsestiden på mandag den dag. Klem. Anonymkode: dac15...6d7 2
Gjesten29 Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si opp, sykemeld deg ut oppsigelsestiden på mandag den dag. Klem. Anonymkode: dac15...6d7 Takk for svar, men det er ikke så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Når det er så vanskelig som du beskriver så må du søke annet arbeid. Anonymkode: 867b3...4b4
Gjesten29 Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når det er så vanskelig som du beskriver så må du søke annet arbeid. Anonymkode: 867b3...4b4 Absolutt, vet det er ingen unskyldning- men jeg har blitt veldig psykisk sliten..trenger virkelig å ha noe å tro på igjen. Trenger en luftepause.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Hvis du har en god lege så vil han forstå og gi deg en sykemelding. Ingen jobb er verdt helsa. Vet ikke om det er mulig for deg, men jeg ville tatt vare på alt av kommunikasjon som er voldelig. Ville tatt opp samtaler om mulig og anmeldt sjefen. Anonymkode: cfeb6...33b 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Noen ganger i livet må man velge om man skal bli eller gå. Så langt har du valgt å bli. Hvis du virkelig blir utsatt for så skrekkelige arbeidsvilkår på ditt arbeidssted at ingen kunne holdt ut i mer en en måned, så må du jo kontakte arbeidstilsynet. Anonymkode: dc45d...165 6
Gjest Sheerios Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Du skal ikke godta det. Kom deg bort fra jobben.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 Synes det er skikkelig alvorlig, aldri fått avspasering for ekstra møter, blitt slengt mye dritt til, om og gjøre og rakke ned på meg, i det siste har jeg blitt fratatt arbeidsoppgaver ( uten forvarsel ) det blir tatt avgjørelser over hodet på meg, rakker ned på meg. Det går ut over andre mennesker, vil ikke si så mye annet enn at jeg er bekymret. Anonymkode: 57f17...cb5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en god lege så vil han forstå og gi deg en sykemelding. Ingen jobb er verdt helsa. Vet ikke om det er mulig for deg, men jeg ville tatt vare på alt av kommunikasjon som er voldelig. Ville tatt opp samtaler om mulig og anmeldt sjefen. Anonymkode: cfeb6...33b Snakker over hodet på meg, falske anklager, truet meg med sparken ( nei, det var ingen grunn ) stygge blikk, kjeft over hodet på meg mens jeg snakker med andre Mistenker psykopati, personlighetsforstyrrelse eller noe slikt, dårlig med empati.. Anonymkode: 57f17...cb5
lillekattepus Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 Si opp OG snakk med sjefen (dersom han/hun ikke er med på mobbingen så klart). Gikk gjennom det samme i fjor og kom meg vekk så fort som mulig. Er noe dritt å bli behandla som et null. Jeg fikk skylda for alt selv om andre hadde gjort feilen, jeg ble kjeftet på foran alle de andre ansatte selv om jeg ikke hadde gjort noe som helst, fikk ekle/spydige kommentarer, etc. Godt jeg ikke jobber der mer! Er ikke verdt å jobbe på et sted der de ansatte mobber, uansett hvor godt man tjener. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 3 minutter siden, lillekattepus skrev: Si opp OG snakk med sjefen (dersom han/hun ikke er med på mobbingen så klart). Gikk gjennom det samme i fjor og kom meg vekk så fort som mulig. Er noe dritt å bli behandla som et null. Jeg fikk skylda for alt selv om andre hadde gjort feilen, jeg ble kjeftet på foran alle de andre ansatte selv om jeg ikke hadde gjort noe som helst, fikk ekle/spydige kommentarer, etc. Godt jeg ikke jobber der mer! Er ikke verdt å jobbe på et sted der de ansatte mobber, uansett hvor godt man tjener. Sjefen som er mobberen..mistenker psykopati. Godt du kom deg vekk. Anonymkode: 57f17...cb5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Hvor jobber du? Har dere et fagforbund? Anonymkode: d654a...a5e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor jobber du? Har dere et fagforbund? Anonymkode: d654a...a5e Vil du jeg skal fortelle hvor jeg jobber? det skjer ikke. Søker oppriktige råd om hvordan ev NAV vil ta dette.. hva jeg ev skal sykemeldes for, er jo psykisk STERK, men jeg og har en grense---den er nådd med at jeg mister alt av intigritet og egne verdier. Anonymkode: 57f17...cb5
lillekattepus Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjefen som er mobberen..mistenker psykopati. Godt du kom deg vekk. Anonymkode: 57f17...cb5 Uff, det er jo bare typisk... Sikkert det, ja. Den ene av kollegaene mine virket som en psykopat. Eller så var han bare sint på verden, jeg vet ikke. Det gikk i alle fall ut over meg + andre tidligere medarbeidere, som sluttet før jeg kom. Ja, jeg er glad for det! Aldri mer dit...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #16 Skrevet 22. januar 2016 Du kan ta kontakt med verneombud og/eller tillitsmann i foreningen. I tillegg kan du kontakte bedriftshelsetjenesten. Og du kan selvsagt sykemeldes av lege på bakgrunn av dette. Dokumenter alt du gjøe i denne perioden. Hva som skjer hvilke dager osv. Alt hva sjefen din gjør mot/med deg. Er det virkelig ille og det går utover en tredjepart kan du kontakte arbeidstilsynet. Har sjefen din en leder over seg? Anonymkode: 2e8b9...c8d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 På dette stedet er det ingen verneombud, ingen tillitsmann, ingen bedrifthelsetjeneste. Anonymkode: 57f17...cb5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På dette stedet er det ingen verneombud, ingen tillitsmann, ingen bedrifthelsetjeneste. Anonymkode: 57f17...cb5 Har du snakket med legen din om det som du har fortalt i denne tråden? Er du medlem i et fagforbund, som du også kunne fått hjelp fra? Anonymkode: 1c3be...235 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med legen din om det som du har fortalt i denne tråden? Er du medlem i et fagforbund, som du også kunne fått hjelp fra? Anonymkode: 1c3be...235 Nei, lege kan hjelpe, men ser ikke fafgorbundet- denne sjefen snakker folk trill rundt, ser kun seg selv og penger. Vil ikke være arbeidsledig, derfor har eg hodlt ut. Ser det er lite jobber og søke nå. Anonymkode: 57f17...cb5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, lege kan hjelpe, men ser ikke fafgorbundet- denne sjefen snakker folk trill rundt, ser kun seg selv og penger. Vil ikke være arbeidsledig, derfor har eg hodlt ut. Ser det er lite jobber og søke nå. Anonymkode: 57f17...cb5 Har legen sagt at han/ hun ikke kan hjelpe deg? Anonymkode: 1c3be...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå