Gå til innhold

Ferier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har 2 barn fra tidligere og vi har en sammen. Mannen min jobber borte i ukene så jeg har ungene fra onsdag den helga de er hos oss til han kommer hjem fredag. Dette har gått helt fint, men nå har mellomste begynt på skolen og jeg sliter m å rekke å hente. Det jeg da lurer på er hvassere er vanlig i forbindelse med ferier. Vi har 3 uker sommer, jul og nyttår annethvert år, påsken annethvert år og byttet på vinter og høstferie. Men nå gruer jeg meg til vinterferien for det er bare stress med henting. Jeg har 45 min vei til jobb så MÅ levere på SFO 7 og rekker ikke å hente til 16.30 så må da styre med andre som tar han med og kjøre bygda rundt for å hente. Hva er vanlig i samværsavtalen ang vinter og høstferie? Og NEI, far har ikke mulighet til å ta fri disse ukene. 

Anonymkode: 52850...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste praktiserer annenhvert år på alle ferier og helligdager, men om mor ønsker samvær selv om det egentlig er fars tur, så er jo det bare å avtale. 

Og så er det jo unektelig litt rart at far har samværsavtale både i ukedager og ferie hvor han ikke er hjemme.

Anonymkode: 2c5b2...4e1

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste praktiserer annenhvert år på alle ferier og helligdager, men om mor ønsker samvær selv om det egentlig er fars tur, så er jo det bare å avtale. 

Og så er det jo unektelig litt rart at far har samværsavtale både i ukedager og ferie hvor han ikke er hjemme.

Anonymkode: 2c5b2...4e1

Det er vel ikke rart, ungene har et søsken her som de gjerne vil treffe! Det er i utgangspunktet ikke far eller mor som skal bestemme samværet, men ungene! Iallfall her prøver vi å legge til rette for hva ungene har lyst til. Og det er ikke mor som vil ha mer samvær, hun er fornøyd m hvordan vi har det. 

Skrevet

Hva er det du egentlig lurer på? 

Anonymkode: b7b41...dde

• Liker 1
Skrevet

Det er nok veldig vanlig å ha det slik. Vi har barna om det er vår uke, både høst og vinterferie. Dette er fordi jeg eller far sjeldent har helt fri disse ukene. 

Anonymkode: d8bc8...57f

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du egentlig lurer på? 

Om vinter og høstferie ervannethvert åt i "vanlig samvær?? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om vinter og høstferie ervannethvert åt i "vanlig samvær?? 

Ja. 

Skrevet

Vi har ikke høst og vinterferie med i samværsavtalen pga avstand mellom meg og far. Far har heller ikke mulighet til å ta fri en hel uke. Noen ganger tar han det igjen ved å ta barnet noen langhelger, hvis barnet har fri på fredager. Ellers har han 3 uker om sommeren, annenhver jul/nyttår og sen påske hvert år. :)

Anonymkode: 36c15...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...