AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg er vel selv det en kaller flexitarianer, nesten vegetarianer/veganer, men spiser kjøtt dersom det er eneste alternativ, om en venn tilbyr pizza ned kjøtt o.l. Når jeg selv kjøper inn mat går det ofte i vegetari "kjøtt" , grønnsaker og vegerabilske drikker og pålegg. Melk får heg bare gass av, så det har jeg trappet kraftig ned på. Likevel, har jeg følt mer og mer på at jeg skammer meg om jeg kjøper eller spiser kjøtt. Det er som om dyrene må lide for min smak. Men jeg stiller meg spørsmålet... Hvordan hadde dyrene behandlet oss? Og hverandre? De dreper da hverandre de og?! Og hvorfor er du vegetarianer? Og jeg lurer også på om dette snakket om dårlig dyrevelferd bare er propaganda? Har de det så ille? Blir høner kjørt levende gjennom sånne oppkuttermaskiner og hvordan vet vi hvilke smerter de egentlig føler? Hvor får jeg den sanne infoen? Når heg har lest på sidene til disse produsentene så står det at de er opptatt av dyrevelferd. Anonymkode: 5d2ce...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Eg er det fordi eg ikkje synast kjøtt smaker godt, og det er kvalmande å ete det. Eg synast heller ikkje noke om at husdyr skal være fanga i ein fjøs nesten heile sitt liv rett opp ned, utan sjans til å røre seg(sjølv om ein del får gå ut om sommeren.) Dei forstår når dei skal dø, berre å sjå slaktevideoer. Dei er grusomme. Eg tåler det aller meste, men det får eg ein klump i halsen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. januar 2016 #3 Del Skrevet 24. januar 2016 Den 22.1.2016 at 20.47, AnonymBruker skrev: Jeg er vel selv det en kaller flexitarianer, nesten vegetarianer/veganer, men spiser kjøtt dersom det er eneste alternativ, om en venn tilbyr pizza ned kjøtt o.l. Når jeg selv kjøper inn mat går det ofte i vegetari "kjøtt" , grønnsaker og vegerabilske drikker og pålegg. Melk får heg bare gass av, så det har jeg trappet kraftig ned på. Likevel, har jeg følt mer og mer på at jeg skammer meg om jeg kjøper eller spiser kjøtt. Det er som om dyrene må lide for min smak. Men jeg stiller meg spørsmålet... Hvordan hadde dyrene behandlet oss? Og hverandre? De dreper da hverandre de og?! Og hvorfor er du vegetarianer? Og jeg lurer også på om dette snakket om dårlig dyrevelferd bare er propaganda? Har de det så ille? Blir høner kjørt levende gjennom sånne oppkuttermaskiner og hvordan vet vi hvilke smerter de egentlig føler? Hvor får jeg den sanne infoen? Når heg har lest på sidene til disse produsentene så står det at de er opptatt av dyrevelferd. Anonymkode: 5d2ce...180 Vegtarianere som er vegetarianere av etiske grunner, er nok oftest det pga at vårt kjøttkonsum ikke bare forutsetter at vi dreper dyr, men også at vi avler dem frem og holder dem under industrielle forhold som er omtrent så fjernt fra dyrenes naturlige tilstand som det vel er mulig å komme. Og i mange tilfeller er det industrielle husdyrholdet direkte inhumant. Det har vi sett mange eksempler på opp gjennom åra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå