AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Valpen er 10 mnd gammel, og pga. Samlivsbrudd skal jeg og hunden flytte. Har funnet en ny hybel på 42 kvm, hunden er liten, 5 kg, så jeg tror det ikke er så galt med en liten hybel. Mye fine tur områder også.. Uansett. Han hadde vært alene hjemme i 5 timer før jul, men nå med jul, osv så har han vært lite hjemme alene. Jeg er student så velger mye å lese hjemme også.. så han har maks vært alene 2-3 timer mens jeg har vært på forelesning.. Når jeg nå flytter i ny bolig, så tenker jeg å bruke en ukes tid uten at han er alene.. Men hvordan går jeg frem ift hjemme alene trening , må jeg begynne helt på ny? Anonymkode: 75dc1...56d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Har du et bur hunden er i og er trygg på når du er borte? Isåfall vil hvertfall ikke hjemme-alene-situasjonen for hunden endre seg noe særlig. Så da bør det ikke være noe problem for den å være like lenge alene hjemme som før heller. Du kan jo sette opp et slags kamera eller filme med mobilen din og så gå i postkassa eller butikken. Da ser du hvordan valpen opplever å være alene hjemme selv med et nytt hjem. Angående plassen, så er det der mer enn nok for en liten valp. Jeg har hørt om folk med 60 kilos hunder på 30 kvm uten problemer. Anonymkode: 593d4...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå