Aphrodite Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Jeg har i det siste kommet over siden nouw.com, som er en ny bloggeside. Det virker som endel av disse mamma-instagrammerene har begynt å skrive for dem og det er jo forsåvidt greit. Hva jeg reagerer på er hvor mye de blir sponset og at de ikke merker dette skikkelig. Jeg har akkurat opplyst fem stykker av dem om at dette må gjøres. En av dem tok det til følge og merket nesten ordentlig. Resten av dem slettet kommentarene og blokkerte meg. Hvorfor er disse reglene så vanskelig å forstå? Altså uansett om man har 800 lesere om dagen eller ingen så burde man jo for all del merke ordentlig. De blir sponset av privat personer, små bedrifter som f.eks mini by mini, justagirlsj, daniel wellington og andre. De blir kalt "ambassadører" og får masse ting ved at de skriver om det. De melder det helt klart ikke inn som skattbar-inntekt. Daniel Wellington er jo heller ikke en liten bedrift, men de annonserer jo overalt med bloggere. Det er flere enn disse mammabloggerene/instagrammerene som deltar, men jeg har sett meg ut spesielt dem siden de går så hardt ut og får alt de kommer egentlig. De nekter å merke riktig eller i det hele tatt merke. Hvorfor? Er det fordi toppbloggerene også merker vanvittig dårlig? Jeg tviler på at det finnes noen måte å få dem til å slutte på, men det er da skikkelig teit at det holder på slik? Merker jeg blir litt frustrert! Endret 22. januar 2016 av Lilly My 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalenderpiken Skrevet 24. januar 2016 #2 Del Skrevet 24. januar 2016 Meld de inn til forbrukerombudet. det er ingen grunn til at småbloggere / instagrammere skal slippe unna. Skjemalink her: https://e-skjema.no/forbrukerombudet/Selvbetjening/Skjema.aspx?skjemaid=326&MId1=2341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aphrodite Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 24. januar 2016 De er alle sammen meldt inn, men føler jeg driver å står og skriker til en vegg. Virker jo som dette ikke blir prioritert og det er sikkert ingenting i det store løp, sånn hvis man skal se det på "den" måten. Men 99% av dem merker jo ikke! En annen samarbeidspartner som holder på nå er @unikdesign1000 på instagram. Etter at jeg har mast på personen som har den sponsetpremien/giveawayen og som får ting av denne kontoen (som hun selv sier) så har hun endelig merket riktig. Det skal hun ha litt applaus for selv om hun har flere innlegg som ligger ute med manglende merking. Jeg gir meg jo ikke før jeg enten blir blokkert eller forbrukerombudet sier noe. Jeg tenker at når man har såpass mange instagram følgere så må man kunne greie å sette seg inn i reglene, men de ser vel at de store bloggerene kommer tildels unna med det så de tenker vel at de kan gjøre som de vil siden ingen bryr seg. Det virker også som @littleshabbyy på instagram sponser uten å kreve noe form for merking. Jeg ville blitt tatt seriøst som samarbeidspartner og jeg tenker at man må stille krav og forvente slikt. Jeg skal komme med instagram og bloggere, men strider det imot noe å legge ut om personer med såpass høy eksponering? Nå snakker jeg om 800 lesere eller mer og minst 10k følgere på instagram. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eflamina Skrevet 30. januar 2016 #4 Del Skrevet 30. januar 2016 Haha! Ååå, det er så mangt folk bryr seg om 😂 For et trasig liv dere må ha dere som søker hele nettet for å "ta" folk 👌🏼 Sorry ass, syns det er så morsomt. Low life 😄👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 30. januar 2016 #5 Del Skrevet 30. januar 2016 16 minutter siden, eflamina skrev: Haha! Ååå, det er så mangt folk bryr seg om 😂 For et trasig liv dere må ha dere som søker hele nettet for å "ta" folk 👌🏼 Sorry ass, syns det er så morsomt. Low life 😄👍🏼 Pot meet kettle. :D 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 31. januar 2016 #6 Del Skrevet 31. januar 2016 Nå er ikke TuvaW en småblogger, da hun ligger på topplisten, men har lagt merke til at hun er dårlig på å merke reklame. I et nylig innlegg reklamerer hun for en klinikk hun har vært på og tatt restylane. Hun har ikke merket innlegget som reklame, men det er tydelig at hun ikke bare prater om denne klinikken for å være snill. Er ikke dette ulovlig? Husker en sak i VG om at Sophie Elise ble tatt for å reklamere for botox, da det ikke er lovlig å reklamere for slike ting i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 31. januar 2016 #7 Del Skrevet 31. januar 2016 Også toppblogger, Stina begynner å irritere meg grenseløst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2016 #8 Del Skrevet 31. januar 2016 Syns bloggere blir mer og mer patetiske. Tenk å leve et liv som er betalt av andre. Det er jo på lik linje med å prostituere seg. De må jo miste seg selv fullstendig... Det er jo innlysende hvorfor de lar vær å opplyse at de er selgere for merker....de skal fremstå autentiske...men alle vet at hver linje de skriver er betalt for. Hvor dumme tror de at vi er? Jeg følger ingen bloggere og har heller aldri gjort det, skjønner ikke fascinasjonen ved å lese bare reklame, se på de samme 4 positurene, interiøret, sminkelookene og illusjonen av et liv....ingen av de er seg selv. Les en roman i stedet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aphrodite Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 1. februar 2016 Så kjipt men ikke overraskende at flere av disse rutinerte toppbloggerne holder også på med det. Det har blitt en større ukultur etter reglene har blitt satt synes jeg, egentlig. Nå leser ikke jeg bloggere aktivt men følger jo med på tråder her på KG og hører på hva venninner og andre sier. Jeg synes at disse instagram mødrene er verst jeg altså. Herregud som de driver på. Her er det ren sponsing uten å nevne noen ting om at det er sponset. Merker at jeg synes det er shady. Spesielt den "indre" sirkelen som jeg vil kalle dem. Det er endel som har over 10k følgere på instagram og noen har til og med opptil 50-60k. De får utrolig mye sponset uten å merke. Til og med enkelte merkevarer (eller merkevarer for oss som er foreldre, eller som vi har garantert hørt om). Vognposer, regntrekk, klær til barnet, klær til mammaen, hår til til datteren, leker til sønnen og sånn holder det på. De holder også på med masse give-aways hvor det kreves at man deler bilde, tagger venner ++ Men jeg synes jo også denne delingen av bilder ukritisk er mildt sagt veldig veldig merkelig, og spesielt denne oppstillingen av barn for å vise/demonstrere et produkt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg