AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Er det noen her som har fått startlån med aap som inntekt ? Hvor mye fikk dere isåfall ? Anonymkode: 7b412...74f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Nei, det regnes ikke som fast inntekt. Anonymkode: fc5fe...40c 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det regnes ikke som fast inntekt. Anonymkode: fc5fe...40c Jeg fikk ordinært boliglån med AAP som inntekt. Det ble da lagt til grunn at jeg neppe ville tjene dårligere for fremtiden enn jeg gjør i dag uansett. Har grei inntekt for å gå på AAP (tjente godt før jeg ble syk). Det er nok individuelt hvordan den enkelte bank velger å se på dette. Jeg fikk virkelig verdens beste hjelp i en vanskelig fase med sykdom, skilsmisse og behov for å etablere meg i ny bolig. Hadde noe egenkapital, da. Det tror jeg nok er avgjørende i dag uansett. Anonymkode: 3ed7c...337
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det regnes ikke som fast inntekt. Anonymkode: fc5fe...40c Det trodde ikke jeg heller. Fikk det til svar når jeg ringte kommunenen jeg bor i. Men når jeg ringte nabokommunen min så sa de at man kan få startlån i deres kommune med aap som eneste inntekt. Men jeg spurte ikke om hvor mye. Anonymkode: 7b412...74f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det trodde ikke jeg heller. Fikk det til svar når jeg ringte kommunenen jeg bor i. Men når jeg ringte nabokommunen min så sa de at man kan få startlån i deres kommune med aap som eneste inntekt. Men jeg spurte ikke om hvor mye. Anonymkode: 7b412...74f Forklaringen er at alle kommuner har sine egne regler for hvordan de håndterer startlån. Du må som regel også fremlegge legeerklæring som forklarer sykdommen din og boligbehovet ditt i forhold til kommunalt startlån. Noen kommuner gir og bare 15 % av total kjøpesun under 2 eller 2,5 mill. I startlån. Så hvilket svar du får i tråden her er avhengig av hvilken kommune det er søkt eller undersøkt hos. Anonymkode: c33a9...13e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklaringen er at alle kommuner har sine egne regler for hvordan de håndterer startlån. Du må som regel også fremlegge legeerklæring som forklarer sykdommen din og boligbehovet ditt i forhold til kommunalt startlån. Noen kommuner gir og bare 15 % av total kjøpesun under 2 eller 2,5 mill. I startlån. Så hvilket svar du får i tråden her er avhengig av hvilken kommune det er søkt eller undersøkt hos. Anonymkode: c33a9...13e Jeg har søkt i Asker kommune. Noen som har fått startlån i Asker ? Anonymkode: 7b412...74f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklaringen er at alle kommuner har sine egne regler for hvordan de håndterer startlån. Du må som regel også fremlegge legeerklæring som forklarer sykdommen din og boligbehovet ditt i forhold til kommunalt startlån. Noen kommuner gir og bare 15 % av total kjøpesun under 2 eller 2,5 mill. I startlån. Så hvilket svar du får i tråden her er avhengig av hvilken kommune det er søkt eller undersøkt hos. Anonymkode: c33a9...13e 15% av summen? Det er jo ingenting. Anonymkode: 4a8d1...046
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Jeg fikk 1,3 i startlån fra kommunen med kun AAP som inntekt. Men hadde 1,1 i egenkapital i tillegg. Anonymkode: e2172...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå