AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Dere som har barn 10-13 år. Hvor mye kjører dere de hit og dit? Blir de kjørt om det tar 5-10 min å gå? Anonymkode: e6c90...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Er det noe her i bygden må de gå. Har hentet dersom det er ufyselig vær. Hentet av og til på fotballtrening, da minsten ikke hadde så lyst til å gå der. Har nå sluttet og nå må vi kjøre han på aktivitet, da det er 25 minutter å kjøre. Anonymkode: 398ae...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 10-åringen her sykler eller går til treninger og venner så lenge det stort sett er lyst, opphold og ikke -25 grader... I vinterhalvåret kjører vi (men det tar lenger enn 10 minutter å gå altså). Bytter på med venninne av henne som skal på samme treninger osv, så vi slipper unna med halvparten stort sett... Dersom det plaskregner i sommerhalvåret, så kjører vi stort sett. Dumt å komme dyvåt fram til trening. Sånn ellers er jeg helt enig med deg, unger i den alderen klarer fint å komme seg til og fra ting selv så lenge det er i rimelig nærhet og de ikke må ut på motorveien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg selv er vokst opp med å gå til alt. Om det var styrtregn, kaldt og guffent. Vi hadde ikke bil, så da var det beina og sykkel. Hadde innetrening på en skole i nabobygden, og det er en del km opp der, men vi jogget opp. Hadde og vollyballtrening der, og så jogge ned på vår skole og svømme. Sjekket hvor langt det er og det er ca 4 km opp. Til utetreningen var det 2,6 km nesten bare oppoverbakker til, men da bare nedoverbakker hjem. Anonymkode: 398ae...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Del Skrevet 23. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har barn 10-13 år. Hvor mye kjører dere de hit og dit? Blir de kjørt om det tar 5-10 min å gå? Anonymkode: e6c90...d84 Nei- her er det 15 min ca til treningshallen, og da går han helt fint. Henter som regel fordi jeg selv har vært og trent og fordi det er veldig kaldt he nå og ikke bra å komme ut gjennomsvett da.... Ellers sykler han- når snøen er borte. Anonymkode: ab163...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Del Skrevet 23. januar 2016 Her er det mye kjøring, siden det er 10 minutters reisevei i bil til trening, alle tre trener på det stedet. Så fire ettermiddager i uka til trening pluss en-to dager i helgene med kamper og oppvisninger, både på hjemmebane og borte. Mandag er eneste fridag, da er det lekser. Så utover lekser og trening, rekker ikke ungene å være så mye sosiale, men er de det, går de stort sett. Med mindre det er seint/mørkt/dårlig vær. I natt (kl 23) hentet jeg 13-åringen på ungdomsklubb, det er ikke aktuelt å gå alene så seint. Anonymkode: 58f57...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 23. januar 2016 #7 Del Skrevet 23. januar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har barn 10-13 år. Hvor mye kjører dere de hit og dit? Blir de kjørt om det tar 5-10 min å gå? Anonymkode: e6c90...d84 Selvfølgelig kjører jeg ikke hvis det bare tar 5-10 min å gå! Barna mine er straks 10 og 11 år går til skolen hver dag, det tar 40 min omtrent. De sykler til stallen to dager i uka når det er mulig, det tar 30 min på sykkel. Men vi kjører til de andre treningene som ligger enda lenger unna. De har også venner som bor opptil 50 min unna til fots som de går til. (Vi bor utenfor byen). Kjører dem bare når de har vært syke og det er veldig kaldt ute. Hører aldri at de klager, det er bare sånn det er. Viktig lærdom å ta med seg at beina er til for å brukes! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå