Gå til innhold

Bachelor i sykepleie - problemstilling. Hjelp!

Jeeeeeeea

Anbefalte innlegg

Jeg skal levere inn problemstilling med begrunnelse på tirsdag og begynner å gå veldig dårlig tid! Temaene jeg har tenkt på er aktiv dødshjelp, MRSA i hjemmet eller samhandlingsreformens konsekvenser for hjemmesykepleien. Men jeg står helt fast! Er det noen som har noen gode innvendinger? Hva skrev dere om på bachelor? 

Hilsen stresset student! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aktiv dødshjelp er jo et spennende og aktuelt tema. 

Er det riktig at mennesker skal tvinges gjennom store behandliger når det ikke er ønsket? Er det riktig at mennesker skal lide og ha store smerter fordi man er pliktet til å hjelpe? Hvilke restruksjoner skal settes for å få det innviglet, hvilke krav skal settes til gjennomføring? Kan alle gjennomføre dette eller skal det være sertifisering? Hvor lenge må pasienten være syk før det er nok? Hvordan kan vi vite at ønsket er reelt og ikke sagt når pasienten er presset kraftig med medisiner og smerter, når er pasienten tilregnelig? Skal familien godkjenne? Hvem skal betale, forsikring, pasient, familie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev om palliativ behandling til barn som skal dø. 

Husk at du må vinkle problemstillingen slik at den blir sykepleiefaglig.. "Hva kan sykepleier gjøre for å...", "hvordan kan sykepleier bidra til at..."

lykke til! Jeg koste meg under bacheloroppgaven 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...