AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Jeg skulle bare ha frokost, en sandwich å ha med. Rakk ikke frokost fordi bussen til andre bussen gikk, og jeg skulle jo på jobb. I utgangspunktet har jeg tid, men foran meg er en kunde som aldri blir ferdig, og tiden blir knapp. Hun vak disken kommer endelig til meg, men skal til å legge sandwitchen i en ovn, da spør jeg hvor lang tid det vil ta, fordi det er sånn 5 min til bussen går. Og hun sa ett minutt, og jeg bare sa ok. Så gikk jeg og ventet litt bortenfor kassa, så sier hun som kommer dit ;"du kan få komme og betale da, hvis du er så stressa". Jeg ble bare litt øøh, har jeg oppført meg ufint, eller var det ordene fra hun bak kassa som ble tolket litt feil? Anonymkode: 85d64...034
Snadder Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Jeg synes ikke du var ufin. Det er helt greit å spørre om hvor lang tid det ville tatt. Synes det var ufint av personen bak kassa å snakke til en kunde på den måten. 7
Testosteron Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Nei. Dette var ikke ufint av deg. Jeg er tvert imot enig med Snadder ovenfor her: Det var ufint av henne å anklage deg for å være stresset. Selv om du hadde vært stresset, så er ikke det noe hun har noe med. Det var uprofesjonelt av henne å komme med en slik kommentar 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 1 minutt siden, Cartman skrev: Dette er en ikke-sak. Og du er ikke-hjelpsom og ikke-hyggelig. Anonymkode: 49b9c...56a 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 6 minutter siden, Cartman skrev: Dette er en ikke-sak. Det er vel alltid greit å vite om man har gjort noe galt, så man kan passe bedre på sin oppførsel fremover og forbedre seg som person? Ts, jeg syns ikke du gjorde noe ufint
Gjest Cartman Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du er ikke-hjelpsom og ikke-hyggelig. Anonymkode: 49b9c...56a Giiiiid klarte du å formulere hele setningen på egenhånd. Nobels litteraturpris til deg Einstein.
Gjest Cartman Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 2 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Det er vel alltid greit å vite om man har gjort noe galt, så man kan passe bedre på sin oppførsel fremover og forbedre seg som person? Ts, jeg syns ikke du gjorde noe ufint Vi lever i en tid, der selvskading og selvkritikk er den nye livsstilen. Mennesker skal være snille med hverandre, men samtidig må vi ikke ta alt personlig. Vi foretar oss noen valg og så lenge viljen er god, så er også handlingen god. TS mente aldri å være ufin og TS trenger derfor ikke å tenke mer over dette. Det er viljen bak handlingen som avgjør om den er riktig eller gal. Derfor er dette en ikke-sak.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle bare ha frokost, en sandwich å ha med. Rakk ikke frokost fordi bussen til andre bussen gikk, og jeg skulle jo på jobb. I utgangspunktet har jeg tid, men foran meg er en kunde som aldri blir ferdig, og tiden blir knapp. Hun vak disken kommer endelig til meg, men skal til å legge sandwitchen i en ovn, da spør jeg hvor lang tid det vil ta, fordi det er sånn 5 min til bussen går. Og hun sa ett minutt, og jeg bare sa ok. Så gikk jeg og ventet litt bortenfor kassa, så sier hun som kommer dit ;"du kan få komme og betale da, hvis du er så stressa". Jeg ble bare litt øøh, har jeg oppført meg ufint, eller var det ordene fra hun bak kassa som ble tolket litt feil? Anonymkode: 85d64...034 Nei du var ikke ufin og det er godt mulig at hun bak kassen bare prøvde å være hyggelig mot deg også. Det kommer litt an på tonefallet og hvordan hun sa det. Men uansett så er de som Cartman sier en ikke-sak så ikke tenk mer på det Anonymkode: 2758e...d77 2
Gjest Blomsterert Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle bare ha frokost, en sandwich å ha med. Rakk ikke frokost fordi bussen til andre bussen gikk, og jeg skulle jo på jobb. I utgangspunktet har jeg tid, men foran meg er en kunde som aldri blir ferdig, og tiden blir knapp. Hun vak disken kommer endelig til meg, men skal til å legge sandwitchen i en ovn, da spør jeg hvor lang tid det vil ta, fordi det er sånn 5 min til bussen går. Og hun sa ett minutt, og jeg bare sa ok. Så gikk jeg og ventet litt bortenfor kassa, så sier hun som kommer dit ;"du kan få komme og betale da, hvis du er så stressa". Jeg ble bare litt øøh, har jeg oppført meg ufint, eller var det ordene fra hun bak kassa som ble tolket litt feil? Anonymkode: 85d64...034 Neida. Du har ikke vært ufin. Men velg sunnere frokost. Hehe. Skal ikke rope høyt altså,for jeg dytter i meg burgere og ostegrill til lunsj. Hate me :-D men frokosten er hellig. Tran,vitaminer og paprika(det er bra starg med løk og chili:-D En god start på dagen er et must. Et virkelig must. Men nei,du gjorde ingenting galt :-)
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 25 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Det er vel alltid greit å vite om man har gjort noe galt, så man kan passe bedre på sin oppførsel fremover og forbedre seg som person? Ts, jeg syns ikke du gjorde noe ufint Jeg synes dette er overanalysering. Det er greit å vurdere egen og andres oppførsel, men som Cartman sier er dette en ikke-sak. Jeg antar at personen i kassen observerte at TS var stresset. Det er gjerne rimelig lett å se at en person er stresset uten at de sier det selv. Bussen hennes skulle jo gå om bare fem minutter, og hun var avhengig av at den var ferdig til da. Kroppsspråk og ansiktsmimikk avslører mye. Selv synes jeg ikke det personen i kassen sa var så ille. Jeg ville heller ha vært takknemlig for at hun observerte at jeg hadde dårlig tid og lot meg betale slik at jeg sparte litt mer tid. Det er uansett grenser for hva man skal henge seg opp i. Dette er unødvendig å analysere og lage en tråd på KG om. Det er ikke sunt å tenke gjennom dette så nøye. Anonymkode: 983df...dd2 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Ja rett og slett kulten esse Anonymkode: 13534...296
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 Det virker som hun prøvde å være hjelpsom. Du var jo stressa. Anonymkode: 52d00...b38 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Det er vanlig å betale for en vare før de tilbereder den, alle steder utenom restaurant. Det gjelder alle steder du kjøper mat og drikke over disk. Husk på dette. Betal først, og så får du kaffen, sandwichen eller hva det måtte være. Det er det dette handler om, ikke om at du sa noe feil.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 det er nok noen ting som ser ut til å ha blitt tolket feil. i den store sammenheng tror jeg ikke du var spesielt ufin altså, men det spørs nok hvordan man ser ting. Anonymkode: 2c3f3...846
Gjest chisandra Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Den 22.1.2016 at 16.22, AnonymBruker skrev: Jeg skulle bare ha frokost, en sandwich å ha med. Rakk ikke frokost fordi bussen til andre bussen gikk, og jeg skulle jo på jobb. I utgangspunktet har jeg tid, men foran meg er en kunde som aldri blir ferdig, og tiden blir knapp. Hun vak disken kommer endelig til meg, men skal til å legge sandwitchen i en ovn, da spør jeg hvor lang tid det vil ta, fordi det er sånn 5 min til bussen går. Og hun sa ett minutt, og jeg bare sa ok. Så gikk jeg og ventet litt bortenfor kassa, så sier hun som kommer dit ;"du kan få komme og betale da, hvis du er så stressa". Jeg ble bare litt øøh, har jeg oppført meg ufint, eller var det ordene fra hun bak kassa som ble tolket litt feil? Anonymkode: 85d64...034 Var det ikke greit at hun gjorde det hun kunne for at du skulle rekke bussen da?
Gjest 1anonym2 Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Ser ikke helt at du var ufin, nei.. Heller henne, hvis noen var ufine!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 Den 22. januar 2016 at 23.18, Cartman skrev: Giiiiid klarte du å formulere hele setningen på egenhånd. Nobels litteraturpris til deg Einstein. Jasså, så tøff i trynet du er. Du har mye ufortjent selvtillit på forumet, mtp. at du faktisk ikke utviser så mye klokhet i hva du skriver Anonymkode: 49b9c...56a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå