Smurfinen Skrevet 11. oktober 2004 #1 Skrevet 11. oktober 2004 Hei! Trenger noen tips fra dere.. Har akkurat flyttet til min samboers hjemby.. han har liten vennekrets og jeg har lyst til å treffe noen venninner.. Jeg trener på SATS, men kan liksom ikke klare å komme i snakk med noen og si:" lyst til å finne på noe en dag?" det blir liksom helt feil for meg.. På jobb er de fleste eldre enn meg.. og vil ikke trenge meg på.. og det er få jenter.. Går også på dansing, men der er det stort sett 14 og 16 åringer.. Selv er jeg 25.. Flyttet i september og nå begynner jeg å føle meg ensom.. selvom samboerens familie er kjempehyggelige trenger jeg en venninne å dele ting med, dra på shopping, kafè osv.. Noen som har noe tips? klem fra en litt trist smurf.. :-(
Gjest stine, uinnlogget Skrevet 12. oktober 2004 #2 Skrevet 12. oktober 2004 Hvilken by har du flyttet til da?.. altså, det kommer jo ann på m det er en storby eller en litt mindre en. Jeg vet så altfor godt hvordan det kjennes. Sitter i samme situasjon som deg, og har skrevet om dette för her inne... Men jeg tror du må bruke litt tid på dette. Og vär åpen for alle mulige mennesker. Det vil si de type menneskene du også ikke hadde noen interesse for tidligere. Bli med på ting i alle sammenhenger, selv om det ikke föles 100. Bare vär åpen og nysgjerrig. Se på dette som nye, mange nye muligheter, istedenfor savn av det du allerede har opplevd. Vet ikke så altfor mange gode råd, men önsker deg lykke til! Det blir så mye bedre for hver dag som går for deg, det kan jeg love
Suzy Skrevet 12. oktober 2004 #3 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg tror du skal være litt mer offensiv på treningssenteret jeg. Kanskje er det noen du snakker litt mer med enn andre og som du kan invitere med på en kopp kaffe e.l. etter trening - eller dere kan treffes før trening. Du kan jo oppfordre henne til å være med å gå en tur. Be henne gå en tur og vise deg stedet (det er jo fremdeles nytt for deg). Kan ble morsomt og dere går garantert ikke tom for samtaleemner og kan bli kjent på en enkel måte.
Smurfinen Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2004 Byen er Bergen.. laget er Brann.. Jeg synes byen er kjempetopp å bo i.. så jeg blir jo sikkert kjent med noen snart.. og ja Suzy jeg tror kanskje jeg kan bli kjent med noen på Sats etterhvert.. takk skal dere ha.. Klem fra meg..
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #5 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg er i samme situasjon som deg. (samme by og faktisk) Har mange venner som er "min samboers" (er greie de, men hadde vært gøy med venninner som var "mine" ) Er ikke alltid så lett å bare ta kontakt med folk, litt flaut er det også :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå