AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Hver gang jeg leser en artikkel på nett så er nesten ALLE som kommenterer menn. Spesielt om artikkelen handler om kvinner eller innvandrere/asylsøkere. Hvorfor? Jeg er kvinne selv og jeg er ofte VELDIG uenig. Jeg er feminist og jeg har sympati med de som må flykte fra sine hjem til et fremmet land fordi det er krig og død hjemme. De gangene jeg har prøvd å si min mening så får jeg uhyggelig kritikk fra menn. Så jeg kan vel si at jeg personlig kommenterer ikke fordi jeg har negative opplevelser med det fordi folk på nett er slemme selv om de bruker facebook profil. Er det fordi menn gir mer blaffen i hva folk mener om dem? Anonymkode: 10906...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 PS. Håper på saklige svar. Jeg er ikke ute etter å ta noen her, jeg har bare gjort noen obsevasjoner jeg syntes er interessante. Anonymkode: 10906...ce3
Gjest Herr Heftig Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 1. Menn kan mer om samfunnsspørsmål. 2. Menn er modigere og har dermed enklere for å stikke ut nakken. 3. Menn er mer arrogante og er derfor mindre tilbøyelige til å betvile egne meninger og kunnskaper. Dette gjør også at de opplever meningsmotstandere som idioter som de lett kan belære.
Fredsmegleren Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Menn bruker muligens mere tid i kommentarfeltet til nettaviser enn kvinner. Mulig menn også oftere leser nettaviser enn kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 5 minutter siden, Herr Heftig skrev: 1. Menn kan mer om samfunnsspørsmål. 2. Menn er modigere og har dermed enklere for å stikke ut nakken. 3. Menn er mer arrogante og er derfor mindre tilbøyelige til å betvile egne meninger og kunnskaper. Dette gjør også at de opplever meningsmotstandere som idioter som de lett kan belære. Tror den siste der treffer godt. Anonymkode: 88bc2...7ef 9
gangnedsol i elg Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 (hvorfor leser så mange jenter/kvinner rosablogger/skjønnhetsblogger?) har nok med forskjellige interesser å gjøre.. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 4 minutter siden, oh bogger skrev: (hvorfor leser så mange jenter/kvinner rosablogger/skjønnhetsblogger?) har nok med forskjellige interesser å gjøre.. Jeg kjenner ingen jenter som leser rosablogger. Anonymkode: 10906...ce3 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Det er jo en tendens man ser mange steder, det at kvinner generelt er mer redde for å skille seg ut (og potensielt drite seg ut) enn det menn er. Det er klart flest menn som er komikere også, og det er den samme mekanismen. Det å stille seg lagelig til for hogg er noe menn er mer komfortable med enn kvinner, på godt og definitivt også på vondt. Menn gleder seg til å få svar når de kommenterer i nettaviser, enten de kan det de snakker om eller ikke, mens kvinner er redde for den potensielle kritikken og svarer ikke selv om de kan noe. Menn er også mer interessert i samfunnsspørsmål enn kvinner, som det sies her, men så stor er ikke forskjellen at det forklarer alt av forskjellen. Ellers utgjør også menn vanligvis ytterpunktene både i meninger og engasjement: De som mener mest og sterkest om en bestemt sak er gjerne menn, mens de som bryr seg aller minst om den samme saken gjerne også er menn. Enten bryr menn seg veldig om noe, eller så bryr de seg overhodet ikke. For å gidde å delta i et kommentarfelt er du gjerne blant de aller mest engasjerte i en sak, og der er det flest menn. Dette er selvsagt bare statistiske tendenser, du finner åpenbart millioner av unntak her i verden. Men TS snakker jo ikke om enkeltpersoner, men om hvorfor det er en tendens til at menn er i klart overtall. Jeg vet også om mange unntak, men det er nok mye av årsaken. Og det er åpenbart selvforsterkende, når det først blir et "røft" debattklima blir det enda færre kvinner. Anonymkode: c8665...1c9 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Menn er også mer interessert i samfunnsspørsmål enn kvinner, som det sies her, men så stor er ikke forskjellen at det forklarer alt av forskjellen. Anonymkode: c8665...1c9 Litt av et språk jeg hadde der. Forskjellen i interesse for samfunnsspørsmål (særlig politiske spørsmål) er ikke stor nok til at det alene forklarer hvorfor langt flere menn enn kvinner deltar i kommentarfelt. En viss betydning kan det utvilsomt ha, men det er andre mekanismer i sving også. Anonymkode: c8665...1c9 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror menn er mer politisk interessert. Flest innen politikk, flest journalister, høyere valgdeltagelse ol. Tipper flere menn ser på politiske diskusjoner, følger med på Urix og ser på historiske dokumentarer. Det som mange kvinner syntes er kjeeedelig. Veit ikke hvor stor % av den norske befolkningen som er aktiv på kommentatorfelter i nettaviser ol. men den er ikke stor. At den lille klikken består av mest menn er ikke spesielt rart. Du sier du er feminist og har stor sympati med flyktningene. Og det er bra. Men det virker for meg som at menn og kvinner er skrudd sammen fundamentalt forskjellig. Du ser triste barn og tenker omsorg og empati. Mange menn ser at for hvert barn kommer det 8-10 unge/voksne menn. Og menn er betydelig mer fokusert på trygghet, farer og tenker potensiel fare for seg og sine. Og da er det ikke rart at menn river seg I håret av at kvinner "heier" på partier som ønsker flyktningene velkommen, når de samtidig sier adjø til egen trygghet. Menn begriper rett og slett ikke at kvinner ikke ser ut til å forstå sammenhengen. Anonymkode: a551b...d74 3
Fredsmegleren Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror menn er mer politisk interessert. Flest innen politikk, flest journalister, høyere valgdeltagelse ol. Tipper flere menn ser på politiske diskusjoner, følger med på Urix og ser på historiske dokumentarer. Det som mange kvinner syntes er kjeeedelig. Veit ikke hvor stor % av den norske befolkningen som er aktiv på kommentatorfelter i nettaviser ol. men den er ikke stor. At den lille klikken består av mest menn er ikke spesielt rart. Du sier du er feminist og har stor sympati med flyktningene. Og det er bra. Men det virker for meg som at menn og kvinner er skrudd sammen fundamentalt forskjellig. Du ser triste barn og tenker omsorg og empati. Mange menn ser at for hvert barn kommer det 8-10 unge/voksne menn. Og menn er betydelig mer fokusert på trygghet, farer og tenker potensiel fare for seg og sine. Og da er det ikke rart at menn river seg I håret av at kvinner "heier" på partier som ønsker flyktningene velkommen, når de samtidig sier adjø til egen trygghet. Menn begriper rett og slett ikke at kvinner ikke ser ut til å forstå sammenhengen. Anonymkode: a551b...d74 Også er det kvinner som ikke blir helt hypnotisert av patos heldigvis 3
gangnedsol i elg Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen jenter som leser rosablogger. Anonymkode: 10906...ce3 Ikke jeg heller, (ikke det jeg vet om i hvert fall) men jeg har jo forstått at det er sånn det er.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Selv gidder jeg ikke delta i nettavisenes debatter nettopp fordi en del av de mer aktive debattantene synes å ville vri enhver debatt til å handle om at feminister, muslimer eller enhver med meninger som ikke er enten mørkeblå eller «brune» har skyld i ethvert samfunnsproblem. Å angripe person istedenfor sak ser dessuten ut til å være akseptert debatteknikk når man er tom for argumenter. Slike stadige gjentakelser er bare kjedelig, og det er helt fånyttes å komme med noe som helst innspill når tonen i nesten alle debatter preges av karakteristikker som «Helvetes naive feministsosialistjævel som elsker muslimer. Du skulle vært innesperret for landssvik.» (For å sette det hele litt på spissen.) Anonymkode: 02ff8...005 7
prt90 Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Det er en ganske liten gruppe sinte/bitre menn som står for 90 prosent av kommentarene i norske nettaviser. Tror rett og slett kvinner har bedre ting å ta seg til 6
Viktualia Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 Kommentarfelt i nettaviser er ikke gode fora for samfunnsdebatt. Det ER gode fora for elendig debatteknikk, sjikane og trolling - og dette tror jeg skremmer vekk damene. 4
Viktualia Skrevet 22. januar 2016 #16 Skrevet 22. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike stadige gjentakelser er bare kjedelig, og det er helt fånyttes å komme med noe som helst innspill når tonen i nesten alle debatter preges av karakteristikker som «Helvetes naive feministsosialistjævel som elsker muslimer. Du skulle vært innesperret for landssvik.» (For å sette det hele litt på spissen.) Anonymkode: 02ff8...005 Dette er jo dessverre ikke å sette det på spissen i det hele tatt. 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #17 Skrevet 22. januar 2016 Samfunnsspørsmål???? Alle kommentarfelt handler jo bare om innvandring uansett opprinnelig tema. Anonymkode: a4ea4...618 3
herzeleid Skrevet 22. januar 2016 #18 Skrevet 22. januar 2016 Som andre nevner, menn er veldig mye mer interesserte i politiske spørsmål så derfor er det naturlig at kommentarfeltene under artikler om nettopp dette vil ha en overvekt av menn. På samme måte regner jeg med at kommentarfeltene til rosabloggene har en overvekt av kvinner. Ellers så har jeg spekulert litt i den forklaringen at menn har en IQ fordeling mer mot ekstremene mens kvinner samles mer om snittet. Dermed finnes det mange flere renspikka idioter blant menn, og en god del av de som fyller kommentarfeltene virker å være relativt lite oppegående. 3
Gjest Stringfellow1 Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 men hvordan kan dere egentlig vite hvorvidt de som skriver er kvinner eller menn? hvis en nettavis bruker facebook til å skrive kommentarer, så kan vel hvem som helst opprette en falsk facebook-profil under hvilket som helst navn?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #20 Skrevet 22. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne selv og jeg er ofte VELDIG uenig. Jeg er feminist og jeg har sympati med de som må flykte fra sine hjem til et fremmet land fordi det er krig og død hjemme. Anonymkode: 10906...ce3 Feminist og muslimelsker. Ser du noen motsetninger i dette? Anonymkode: 50b75...829
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå