Gå til innhold

Trenger virkelig deres hjelp ang vektnedgang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt om min bakgrunn: Kvinne, 30 år, BMI på 31. Har vært alvorlig deprimert i flere år, og ikke orket å ta tak i vektproblemene mine. Nå er jeg frisk, og på vei mot et sunnere liv. 

I fjor gikk jeg ned 16 kg ved å spise mindre og sunnere. Nå føler jeg meg allerede mindre tungpustet, og knærne gjør mindre vondt, og jeg vil begynne å trene. 

Per i dag går jeg bare turer, nå er det så mye snø at jeg ikke kommer så langt avgårde, men før snøen kom gikk jeg til en varde (ca 60 min opp og ned igjen) 3 ganger i uka. Nå på vinteren har jeg heller lyst til å trene innendørs. 

Hvordan burde jeg trene? Hvor ofte? Jeg er virkelig helt grønn på dette :-(

Jeg trenger også råd om hva jeg burde spise. 

Nå spiser jeg en typisk dag: 

Frokost: En porsjon Bjørns havregrøt (den med rosiner og vanilje) laget med ekstra lett melk, kaffe. 

Lunch: 2 Knekkebrød med makrell i tomat. En gulrot og et eple. 

Ca klokken 14: En banan eller noen biter kålrabi/selleri. 

Middag: Ris blandet med linser (50/50), kyllingfilet, salat (med 3% thousand Island dressing på). 

Kvelds: En yoplait joghurt (0%-typen), med AXA 4-korn oppi hvis jeg er ekstra sulten, eller en smoothie. 

Jeg drikker en del kaffe, vann, te og cola zero. 

Jeg tror at jeg har et relativt OK kosthold per nå, men tar veldig gjerne imot tips til forbedring, tips til variasjon av måltider, eller tips til å holde meg motivert. Nå har jeg nettopp hatt bursdag, og å holde meg unna kakefatet er noe av det vanskeligste jeg har gjort på flere måneder :-/ 

Jeg føler meg så dum som kan så lite om trening om kosthold, jeg har prøvd å lese meg opp men syns det er for mye informasjon å forholde meg til. Vurderer å ta opp fag om ernæring eller noe, for å lære meg om mat. 

Anonymkode: 547e2...65f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør trene det du liker best for det er lettest å fortsette med. Og så bør du øke gradvis. Hvis det er noe spesielt du ønsker å bli god på kan du følge et treningsprogram tilpasset ditt nivå.

Maten ser grei ut, så lenge du har kontroll på kaloriene. Ikke for mye og ikke for lite. Vil du trene mer bør du spise mer. 

Så lett, men likevel så vanskelig. 😊

Anonymkode: 090bd...2d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...